عرضه دارو‌های قدیمی با قیمت روز بلامانع است/ خروج یک میلیارد دلار ارز برای تامین 3 درصد داروی وارداتی


عرضه دارو‌های قدیمی با قیمت روز بلامانع است/ خروج یک میلیارد دلار ارز برای تامین 3 درصد داروی وارداتی

معاون کل و قائم مقام وزارت بهداشت گفت: درج قیمت روز بر روی داروهای تولیدی گذشته یک عرف و این اقدام بلامانع است.

عرضه دارو‌های قدیمی با قیمت روز بلامانع است/ خروج یک میلیارد دلار ارز برای تامین 3 درصد داروی وارداتیایرج حریرچی معاون کل و قائم مقام وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: قیمت دارو بر اساس قیمت مصوبه درج شده بر روی قوطی دارو در داروخانه‌های مختلف به دست مصرف‌کننده می‌رسد، البته داروهای تولید شده در گذشته نیز باید با قیمت جدید به مردم عرضه شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات کمیسیون دارو وقتی قیمت دارو افزایش پیدا می‌کند داروخانه‌ها می‌توانند داروهای قدیمی را به قیمت روز عرضه کنند، این مسئله فعلاً قانونی است و هیچگونه تخلفی از سوی داروخانه‌های سراسر کشور در این خصوص انجام نمی‌گیرد.

حریرچی تاکید کرد: قرار است درج قیمت جدید داروهای تولیدی قدیمی در کمیسیون مطرح و تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه انجام شود.

کمبود دارویی در کشور نداریم

معاون کل و قائم مقام وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه در پس اعلام تحریم‌های ظالمانه هیچگونه کمبود اقلام دارویی در کشور به وجود نیامده است و با انجام تمهیدات لازم داروی تمام بیماران از جمله بیماران خاص در داروخانه‌های سراسر کشور موجود است.

حریرچی یادآوری کرد: ما سعی داریم تا ۳ درصد داروهای وارداتی را خودمان در کشور تولید کنیم زیرا بابت این ۳ درصد در حدود بیش از یک میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403