مردم ایران تحریم های آمریکا را به فرصتی برای رونق تولید تبدیل خواهند کرد


مردم ایران تحریم های آمریکا را به فرصتی برای رونق تولید تبدیل خواهند کرد

علی عسکری گفت:پاسخ ما به عنوان ملت ایران استفاده از تحریم‌های آمریکا در جهت فرصت سازی برای رونق تولید در کشور خواهد بود.

مردم ایران تحریم های آمریکا را به فرصتی برای رونق تولید تبدیل خواهند کرد

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در مراسم اختتامیه جشنواره رادیو ضمن خوش آمدگویی به همه مهمانان گفت: از معاون صدا و همه همکاران و دبیران جشنواره رادیو که زمینه برگزاری این جشنواره را فراهم کردند و با اجرای میزگرد و پنل‌های مختلف علمی، دستاورد‌های مختلف را برای همه بازگو نمودند، تشکر می‌کنم.

علی عسکری در ادامه ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه و اشاره به حادثه سیل، پیرامون اجلاس جهانی صدا عنوان کرد: پنل و کارگاه‌های انجام شده در این اجلاس بسیار مفید بودند. بر خود لازم میدانم در این مراسم چند جمله ای را خطاب به رادیو عرض کنم.
وی افزود: امروزه رادیو با توجه به جایگاهی که یافته است باید قیمت و کیفیت خود را بالا ببرد. رادیو به دلیل اینکه تصویر ارائه نمی‌دهد بایداز کلمات و مفاهیم نافذ استفاده کند. از ابزارهایی تاثیرگذار مانند هنر، دانش، حکمت، شعر و موسیقی به صورت غیر متراکم و فراوان بهره بگیرد تا مخاطبانی که با آن انس می‌گیرند و صمیمی می‌شوند از محتویاتش به خوبی استفاده می‌کنند.

رئیس رسانه ملی گفت: خواهش من از شما این است که تلاش خود را برای افزایش سطح علمی جامعه به کار بگیرید؛ باید سطح علمی جامعه از طریق رادیو ارتقاء یابد. مطالعات بیشتر و تحقیقات و بررسی‌ها عمیق‌تر باشد و نویسندگان و برنامه سازان ما به این توجه کنند که جریان چرخ اندیشه و دانش باید بیش از هر زمانی در گردش باشد.

وی افزود: از زمانی که رادیو در کشور عزیزمان ایران راه اندازی شده است تا امروز، خدمات علمی و فرهنگی فراوانی به خصوص در سال‌های اخیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت ایران داشته است. بیش از پنجاه شبکه ملی و استانی داریم و به آن‌ها افتخار می‌کنیم و به همه آن‌ها خسته نباشید می‌گوییم. به هر حال این رسانه در طول تحولات تاریخی اثر گذاری خود را حفظ کرده است.

رییس رسانه ملی گفت: رادیو در سرزمین ما دارای برترین موقعیت است و هیچگاه رادیو به این تراز در کشور ما مطرح نبود و در تحولات مختلف فناوری هم همواره جایگاه خودرا حفظ کرده است وامروز از طریق زمینه‌های مختلف همچون رادیو نما‌ها انتشار پیدا می‌کند و از طریق رشد پهنباد و اینترنت امروز از شبکه جهانی اینترنت استفاده می‌کند و و به طور ویژه ایران صدا یک رسانه برتر صدا پایه جمهوری اسلامی است که فارسی زبانان می‌توانند استفاده کنند.

علی عسکری توضیح داد:هر وقت یک برنامه به خوبی انجام نمی‌شود کمی افت می‌کند و ما پس لزره‌های آن را می‌بینیم همه ما و شما باید در زمینه رشد چرخه اندیشه دقت کنیم.رسانه رادیو یک رسانه مردمی ومهربان و همدلانه است و باید به دلیل اینکه ارتباط متعامل با رادیو سخت تر از جا‌های دیگر است ارتباط متعامل خود با مردم را بهتر برقرار کنیم.

وی افزود: ارتباط می‌بایست انقلابی باشد. هم از جهت سرعت عمل و چابکی در مدیریت برنامه سازی و هم از جهت اندیشه انقلابی به معنای خط و مشی انقلاب اسلامی را داشته باشد. رادیو باید مرجعیت خود را حفظ کند و ارتقا بدهد و این مرهوم به کیفیت است اگر کیفیت خود را در بخش‌های مختلف حفظ کند طبعا رادیو مرجعیتی که امروز دارد و بسیار فاخر است را حفظ می‌کند و در آینده آن را رشد می‌دهد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به حرف‌های ترامپ در مورد تحریم‌های بی سابقه علیه ایران، اظهار کرد: پاسخ ما به عنوان ملت ایران استفاده از این تحریم‌ها در جهت فرصت سازی برای رونق تولید در کشور خواهد بود. در طول این دو سال آمریکایی‌ها دو شکست سنگین را از ملت ایران دریافت کرده و طبیعی است که عصبانی باشند.

علی عسکری با بیان اینکه آمریکایی‌ها گفتند می‌خواهیم فروش نفت ایران را قطع کنیم، عنوان کرد: این‌ها همان کسانی هستند که در سال‌های گذشته داعش را در منطقه علم کردند؛ چه هزینه‌هایی هم که برای آن انجام ندادند تا داعش منطقه را ببلعد. اما دیدید که هرگز نتوانستند اهداف شوم خود را در منطقه پیاده کنند.

وی همچنین بیان کرد: جوانان حاشیه تنگه هرمز برای بستن تنگه حیاتی خلیج فارس کافی هستند و نیازی به کسی نیست؛ این را بگویم آمریکایی‌ها و همدستانشان در منطقه سیلی محکمی از این فتنه جدید خواهند خورد.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه همدستان و متحدان آمریکایی در منطقه باید بدانند زیر دست محکم جمهوری اسلامی قرار دارند، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی زیر دست محکم جمهوری اسلامی قرار دارد و آمریکایی‌ها باید بدانند در این منطقه نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند و این ملت ایران است که پیروز خواهد شد.



انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی