آیت‌الله نوری همدانی: حوزویان باید تا رفع کامل مشکلات در کنار سیل‌زدگان باشند


آیت‌الله نوری همدانی: حوزویان باید تا رفع کامل مشکلات در کنار سیل‌زدگان باشند

یک مرجع تقلید شیعه گفت: حوزه‌های علمیه باید تا مرتفع شدن مشکلات مردم سیل زده در کنار آن‌ها باشند و کمک‌ها تداوم داشته باشد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در جلسه خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، عنوان کرد: جریان همت مردم و اقدامات آن‌ها برای کمک به مردم نمونه بارز آیه شریفه «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود.


وی افزود: پس از وقوع سیل، گروه‌های مختلف مردم گروه گروه برای کمک به مناطق سیل زده اعزام شدند و برادری و اخوت جامعه اسلامی را متجلی کردند؛ اعزام روحانیون و طلاب به مناطق سیل زده و کمک به مردم از نکات ویژه‌ای بود که رسانه‌ها زیاد به آن نپرداختند.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: طبق گزارشات، تعداد بسیاری از حوزویان برای کمک به مردم سیل زده در لرستان و خوزستان شتافتند و حتی با پای برهنه مشغول لایروبی خانه‌های مردم شدند که این صحنه‌های باشکوه یادآور دوران دفاع مقدس بود؛ در دوران دفاع مقدس نیز روحانیون در کنار مردم برای دفاع از کشور به جبهه اعزام می‌شدند.

وی ادامه داد: باید از مردم و طلابی که در این شرایط به یاری مردم سیل زده شتافتند تشکر کنیم، البته باید این جریان تداوم داشته باشد تا مشکلات مردم به طور کامل رفع شود و خسارات جبران شود؛ حوزه‌های علمیه باید در این حادثه با مردم و در کنار مردم باشد و کمک‌های مالی و اعزام نیروی انسانی انجام دهد تا مشکلات به طور کامل مرتفع شود و شرایط به حالت گذشته بازگردد.

این استاد برجسته حوزه علمیه تاکید کرد: البته مسئولین نیز باید درصدد جبران خسارات مردم باشند و نسبت به بازسازی خانه‌ها و تأمین مایحتاج مردم اقدام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی