مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟


گلکسی M30 و گلکسی A30 دو مورد از بهترین اسمارت فون های میان رده‌ی سامسونگ در سال 2019 می باشند که نسبت به تکنولوژی هایی که در آن ها موجود است واقعا قیمت خوبی دارند. در واقع شباهت این دو اسمارت فون به یکدیگر آنچنان زیاد است که در نگاه اول نمی توانید آن ها را از هم تشخیص دهید. با این تفاسیر، پس این اختلاف قیمتی بالا در بین این دو اسمارت فون ناشی از...

مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

گلکسی M30 و گلکسی A30 دو مورد از بهترین اسمارت فون های میان رده‌ی سامسونگ در سال ۲۰۱۹ می باشند که نسبت به تکنولوژی هایی که در آن ها موجود است واقعا قیمت خوبی دارند. در واقع شباهت این دو اسمارت فون به یکدیگر آنچنان زیاد است که در نگاه اول نمی توانید آن ها را از هم تشخیص دهید. با این تفاسیر، پس این اختلاف قیمتی بالا در بین این دو اسمارت فون ناشی از چیست؟ در ادامه‌ی این مطلب از نت نوشت، با مقایسه گلکسی A30 با M30 قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم.

1+

اگر در انتخاب از بین Samsung Galaxy M30 و Samsung Galaxy A30 مردد مانده اید، قطعا حق دارید، چون این دو اسمارت فون واقعا شبیه به یکدیگر هستند! گلکسی M30 و گلکسی A30 دو مورد از بهترین اسمارت فون‌های میان رده‌ی سامسونگ در سال ۲۰۱۹ می‌باشند که نسبت به تکنولوژی‌هایی که در آن‌ها موجود است واقعا قیمت خوبی دارند. در واقع شباهت این دو اسمارت فون به یکدیگر آنچنان زیاد است که در نگاه اول نمی‌توانید آن‌ها را از هم تشخیص دهید. با این تفاسیر، پس این اختلاف قیمتی بالا در بین این دو اسمارت فون ناشی از چیست؟ در ادامه‌ی این مطلب از نت نوشت، با مقایسه گلکسی A30 با M30 قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم.

اگرچه A30 و M30 مربوط به دو سری کاملا متفاوت از اسمارت فون‌های سامسونگ هستند، اما به طور غیرطبیعی به یکدیگر شبیه می‌باشند. به غیر از بحث طراحی، سامسونگ حتی از پردازنده‌ی یکسانی برای این دو دستگاه استفاده کرده است. با این وجود، اگر در مقایسه گلکسی A30 با M30 دقیق تر شویم، متوجه خواهیم شد که این دو تلفن همراه دارای تفاوت‌های بسیاری هم می‌باشند که آن‌ها را از هم مجزا می‌کند.

مشخصات گلکسی M30 سامسونگ / مشخصات گلکسی A30 سامسونگ

مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

مقایسه گلکسی A30 با M30 سامسونگ

نمایشگر

مقایسه گلکسی A30 با M30 را با قسمت نمایشگر آغاز می‌کنیم. نمایشگر این دو دستگاه شبیه به یکدیگر بوده و هیچ تفاوت بزرگی در نوع پنل، رزولوشن و حتی طراحی notch بالای نمایشگر آن‌ها دیده نمی‌شود. با این حال این دو گوشی در قسمت نمایشگر دارای تفاوت‌های بسیار کوچکی نیز می‌باشند.

هر دو گوشی دارای یک پنل ۶٫۴ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ پیکسل (+full HD) و نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ بوده و در بالای نمایشگر آن‌ها یک drop notch (چیزی که سامسونگ آن را نمایشگر Infinity U می‌نامد) دیده می‌شود. یا این وجود به نظر می‌رسد که روشنایی نمایشگر گلکسی A30 کمی بیشتر از M30 باشد، ولی این تفاوت آنچنان ناچیز است که می‌توان از آن صرف نظر نمود. همچنین دیگر تفاوتی که در مقایسه گلکسی A30 با M30 از نظر نمایشگر به آن پی بردیم، وجود محافظ Gorilla Glass 3 بر روی صفحه‌ی گلکسی A30 می‌باشد، در حالی که نمایشگر M30 با هیچ محافظی پوشانده نشده است و شما باید یک گلس مخصوص برای آن خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی A20 با M20 میان‌رده‌های سامسونگ در دو کفه‌ی ترازو

مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

Samsung Galaxy M30

همچنین از دیگر تفاوت‌های کوچکی که در مقایسه گلکسی A30 با M30 از نظر نمایشگر به آن بر می‌خوریم، می‌توان به کمتر بودن تراکم پیکسلی نمایشگر گلکسی M30 اشاره کرد. در واقع اگرچه سایز نمایشگر هر دو گوشی ۶٫۴ اینچ است، اما مساحت نمایشگر M30 کمی بیشتر از A30 می‌باشد. همان طور که می‌دانید، سایز نمایشگر به فاصله‌ی قطری بین دو لبه‌ی نمایشگر اشاره می‌کند. با این حال مساحت نمایشگر M30 حدود ۵ سانتی متر مربع بیشتر از A30 می‌باشد و در نتیجه تراکم پیکسلی آن با وجود استفاده از رزولوشن یکسان در حدود ۹ پیکسل در هر اینچ مربع کمتر از تراکم پیکسلی نمایشگر گلکسی A30 می‌باشد (۴۰۳PPI در مقابل ۳۹۴PPI). در عوض، نسبت صفحه نمایش به بدنه (screen-to-body ratio) در M30 در حدود ۳ درصد بیشتر از رقیب خود است (۸۸ درصد در مقابل ۸۵ درصد). البته به طور کلی تفاوت بین نمایشگر این دو دستگاه آنچنان ناچیز است که نمی‌توان یکی را برتر از دیگری نامید.

نتیجه: مساوی

طراحی

مقایسه گلکسی A30 با M30 را با قسمت طراحی ادامه می‌دهیم، یعنی جایی که تفاوت‌های بین دو دستگاه کمی آشکارتر می‌شود. به طور کلی اسمارت فون‌های سری M سامسونگ به دلیل داشتن باتری‌های بسیار بزرگ کمی چاق و بددست به نظر می‌رسند. در طرف دیگر، تقریبا تمامی اسمارت فون‌های سری A دارای طراحی زیبا و درجه یکی بوده و بسیار خوش دست می‌باشند. مثلا در اینجا، گلکسی M30 دقیقا ۱۷۴ گرم وزن داشته و ضخامت آن ۸٫۵ میلی متر است، ولی گلکسی A30 فقط ۱۶۵ گرم وزن دارد و ضخامت آن ۷٫۷ میلی متر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی A10 با M10 سامسونگ؛ رقابت میان پایین‌رده‌های پرمخاطب و ارزان قیمت!

مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

گلکسی M30 کمی چاق است و طراحی آن نسبت به A30 دارای نقاط ضعفی می‌باشد

با این وجود حتی می‌توان گفت که در مقایسه گلکسی A30 با M30 از نظر طراحی هم تفاوت آنچنان بارزی در بین دو دستگاه وجود ندارد. هر دو گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده اند و شکل و محل قرارگیری تمامی اجزایی که بر روی گوشی دیده می‌شوند، از دکمه‌های پاور و تنظیم صدا گرفته (بر روی لبه‌ی راست) تا دوربین و سنسور اثر انگشت (بر روی قاب پشتی)، یکسان می‌باشند. لبه‌های هر دو دستگاه کاملا گرد و صیقلی است و بر روی لبه‌ی پایین آن‌ها هم جک ۳٫۵ میلی متری هدفون در کنار پورت USB Type C و مشبک اسپیکر دیده می‌شوند.

مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

Samsung Galaxy A30 در رنگ‌های مختلف

اما با این وجود، گلکسی A30 به دلیل طراحی شگفت انگیزی که سامسونگ برای آن در نظر گرفته است، دارای سطح براق تری است و قاب پشتی بازتابنده‌ی آن رنگ‌ها را با الگوی جالبی به چشم بینندگان می‌تاباند و به همین دلیل کمی شیک تر از گلکسی M30 به نظر می‌رسد. البته سطح بدنه‌ی گلکسی M30 هم اصلا زشت نیست و این گوشی هم با درجه‌ی کمتری از طراحی gradient برخوردار شده است، اما نازکتر بودن و براق تر بودن گلکسی A30 باعث می‌شود تا این گوشی در نگاه اول گران قیمت تر از گلکسی M30 به نظر برسد. همچنین گلکسی M30 فقط در دو رنگ مشکی و آبی عرضه می‌شود، اما گلکسی A30 دارای آپشن رنگ اضافه‌ی قرمز نیز می‌باشد.

برنده: Samsung Galaxy A30

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی A50 سامسونگ؛ یک انتخاب بینهایت ایده‌آل

سخت افزار و نرم افزار

به مقایسه گلکسی A30 با M30 از نظر پردازنده‌ی مرکزی دستگاه می‌رسیم. در اینجا دیگر واقعا هیچ تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد! هر دو گوشی از پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای Exynos 7904 (که رقیبی قدرتمند برای Snapdragon 636 کوالکام است) استفاده می‌کنند. این چیپست دارای ۲ هسته Cortex-A73 با کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A53 با کلاک ۱٫۶ گیگاهرتز می‌باشد. وجود همین دو هسته‌ی Cortex-A73 تضمین می‌کند که دستگاه شما در مواجهه با عملیات‌های پردازشی نسبتا سنگین مشکلی نخواهد داشت. واحد پردازش گرافیکی Mali-G71 MP2 موجود در این ۲ تلفن همراه هم برای اجرای اکثر بازی‌های اندرویدی مناسب می‌باشد، هرچند که نباید از ان انتظار خیلی بالایی داشته باشید! مثلا شما با گلکسی A30 و M30 می‌توانید حتی بازی پابجی را اجرا کنید، ولی باید تنظیمات گرافیکی بازی را بر روی حداقل قرار دهید تا با افت فریم و لگی شدن گیم مواجه نشوید و دستگاه شما کمتر داغ کند.

مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

طراحی قاب پشتی A30 زیباتر از M30 بوده و این گوشی در نگاه اول گران قیمت تر به نظر می‌رسد

در مقایسه گلکسی A30 با M30 از نظر نرم افزاری، در حال حاضر می‌توان گفت که گلکسی A30 بسیار بهتر از رقیب خود عمل می‌کند، اما در آینده‌ای نزدیک این دو گوشی از نظر نرم افزار هم کاملا شبیه به هم خواهند شد. در واقع هم اکنون گلکسی A30 با نسخه اندروید ۹ به همراه رابط کاربری جدید ONE UI سامسونگ ران می‌شود که واقعا عملکرد بسیار خوبی دارد؛ و گلکسی M30 از نسخه قدیمی تر اندروید ۸٫۱ با پوسته Samsung Experience 9.5 استفاده می‌کند. ولی طبق برنامه ریزی سامسونگ، تا تابستان ۹۸ آپدیت اندروید ۹ با رابط ONE برای گلکسی M30 هم عرضه خواهد شد.

نتیجه: مساوی

بیشتر بخوانید: بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

حافظه داخلی و RAM

مقایسه گلکسی A30 با M30 را با بخش حافظه‌ی ۲ اسمارت فون ادامه می‌دهیم. گلکسی M30 نسبت به A30 آپشن‌های حافظه‌ی بالاتری را ارائه می‌دهد، اما به همان نسبت هم گران تر از برادرخوانده‌ی خود می‌باشد:

Galaxy M30: دارای ۲ مدل با ۴ گیگ RAM و ۶۴ گیگ حافظه داخلی و یا ۶ گیگ RAM و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی.

Galaxy A30: دارای ۲ مدل با ۳ گیگ RAM و ۳۲ گیگ حافظه داخلی و یا ۴ گیگ RAM و ۶۴ گیگ حافظه داخلی.

بنابراین اگر شما به دنبال اسمارت فونی هستید که حافظه‌ی ذخیره سازی بیشتری داشته باشد و همچنین بتوانید با آن برنامه‌های بیشتری را به صورت فعال در پس زمینه‌ی گوشی نگه دارید، باید به سراغ مدل ۶/۱۲۸ گلکسی M30 بروید. با این حال، حافظه‌ی بیشتر نباید باعث فریب شما شود، زیرا این دو میان رده دارای پردازنده‌ی آنچنان قدرتمندی نیستند که بتوانید با آن‌ها اپ‌های بسیار سنگین و حافظه گیر را به صورت همزمان اجرا کنید. همچنین عکس‌ها و ویدیوهای ثبت شده با این دو گوشی آنچنان حجیم نیستند که حافظه‌ی دستگاه شما را به سرعت پر کنند. پس از نظر من مدل ۴/۶۴ گیگ هر دو گوشی انتخابی بسیار مناسب خواهد بود و با توجه به اینکه این دو گوشی از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کنند، نیازی به خریدن مدل ۶/۱۲۸ گیگ گلکسی M30 با هزینه‌ای بسیار بیشتر نخواهید داشت. بنابراین بر خلاف اکثر فروشندگان (!) من در این قسمت ترجیح می‌دهم تا نتیجه‌ی مساوی را اعلام نمایم!

نتیجه: مساوی

سیستم صوتی

باز در مقایسه گلکسی A30 با M30 از نظر سیستم صوتی هم تفاوت چندانی در بین دو گوشی مشاهده نمی‌شود. هر دو گوشی دارای جک ۳٫۵ میلی متری هدفون، Loudspeaker و Earpiece هستند و از صدای دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند. البته در بیشتر سایت‌های داخلی و خارجی اشاره‌ای به وجود دالبی اتموس در گلکسی A30 نشده است، اما هدفون‌های این گوشی هم مثل گلکسی M30 از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند و نباید نگران این موضوع باشید!

نتیجه: مساوی

دوربین

اما بیشترین بحث موجود در مقایسه گلکسی A30 با M30 به قسمت دوربین باز می‌گردد. سوال اینجاست که آیا سیستم دوربین سه گانه (گلکسی M30) قطعا بهتر از سیستم دوربین دوگانه (گلکسی A30) می‌باشد؟ جواب در اینجا تقریبا واضح است: خیر!

Samsung Galaxy A30 دارای یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/1.7 و ویژگی “فوکوس خودکار با تشخیص فاز (PDAF)” به همراه یک دوربین فوق عریض (۱۲ میلی متری) ۵ مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی خود می‌باشد. در آن سو، Samsung Galaxy M30 دارای یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی f/1.9 (دارای ویژگی PDAF) به همراه یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی دیگر (مشابه گلکسی A30) می‌باشد.

حال در مقایسه گلکسی A30 با M30 از نظر دوربین، در نگاه اول شاید فکر کنید که سیستم دوربین سه گانه‌ی M30 برتر از دوربین دوگانه‌ی A30 می‌باشد، اما در عمل ما با چند دلیل خلاف این حرف را به شما ثابت خواهیم کرد. اول از همه، وجود یک دوربین فوق عریض در یک اسمارت فون ویژگی جالبی است و ممکن است که شما در طول سال، چند بار از این دوربین به صورت معدود استفاده کنید. اما دوربین فوق عریض A30 و M30 فقط ۵ مگاپیکسل رزولوشن دارند! و این رزولوشن به قدری پایین است که احتمالا زیاد با آن رغبت به ثبت عکس‌های فوق عریض نخواهید کرد. پس دوربین فوق عریض این دو گوشی بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد. حال می‌ماند مقایسه‌ی دو دوربین اصلی این دو اسمارت فون به همراه سنسور تشخیص عمق M30.

گلکسی A30 دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است که رزولوشن آن ۳ مگاپیکسل بیشتر از دوربین اصلی M30 بوده، و همچنین بازشدگی دیافراگم دوربین A30 بسیار بیشتر از M30 می‌باشد. پس با این حساب دوربین A30 تصاویر را با جزئیات بیشتری ثبت می‌کند و همچنین به دلیل جذب بیشتر نور، عملکرد بهتری در محیط‌های تاریک دارد. از طرف دیگر وجود سنسور عمق در گلکسی M30، این اسمارت فون را قادر به ثبت تصاویر پرتره می‌سازد. با این وجود مثل دیگر میان رده‌های موجود در دنیا، دقت این گوشی در ثبت تصاویر پرتره چندان زیاد نیست و مرز بین سوژه و بکگراند در تصاویر پرتره به خوبی مشخص نمی‌شود. البته شاید شما بتوانید با کسب کمی تجربه با دوربین گلکسی M30 تصاویر پرتره‌ی زیبایی را خلق کنید، اما به طور کلی کیفیت تصاویر A30 بهتر از M30 می‌باشد و این تفاوت در محیط‌های تاریک بیشتر آشکار می‌شود. بنابراین همین کافی است تا ما در این قسمت به دوربین گلکسی A30 رای دهیم.

بیشتر بخوانید: بررسی P30 Pro از هواوی؛ تعریف جدیدی برای عکاسی با تلفن همراه

مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

دوربین اصلی A30 در محیطی با نور کم

مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

دوربین فوق عریض A30 در همان محیط

مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

دوربین اصلی M30

مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

دوربین فوق عریض M30

در مقایسه گلکسی A30 با M30 از نظر فیلمبرداری هم، اگرچه سایت gsmarena پشتیبانی از ویدیوهای ۴K را برای گلکسی M30 ذکر کرده، اما به نظر می‌رسد که در عمل هر دو گوشی فقط قادر به ضبط ویدیوهای فول اچ دی در سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه باشند، یعنی مثل اکثر میان رده‌های موجود در دنیا. در قسمت دوربین سلفی هم در هر دو گوشی از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی f/2.0 استفاده شده که عملکرد قابل قبولی دارد.

برنده: Samsung Galaxy A30

باتری

اما باتری آن قسمتی است که بالاخره گلکسی M30 از A30 پیشی می‌گیرد. سامسونگ گلکسی A30 دارای یک باتری بسیار حجیم ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که عملکرد فوق العاده‌ای دارد، ولی در آن سو باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی M30، جایی برای عرض اندام کردنِ باتری A30 باقی نمی‌گذارد! همچنین خوشبختانه هر دو گوشی به تکنولوژی شارژ سریع ۱۵ وات مجهز شده اند تا باتری غول پیکر آن‌ها کمی زودتر شارژ شود! بنابراین در مقایسه گلکسی A30 با M30 از نظر باتری، اسمارت فون سری M بهتر از رقیب خود عمل می‌کند. در جدول زیر می‌توانید زمانی که با یک بار شارژ کامل باتری هر دو گوشی می‌توانید به انجام عملیات‌های مختلف بپردازید را مشاهده نمایید:

Samsung Galaxy A30Samsung Galaxy M30
زمان مکالمه بر روی شبکه ۳G۲۳ ساعت۳۱ ساعت
استفاده از اینترنت ۴G۱۴ ساعت۲۰ ساعت
استفاده از اینترنت وای فای۱۵ ساعت۱۹ ساعت
استفاده از اینترنت ۳G۱۲ ساعت۱۸ ساعت
پخش موزیک۷۷ ساعت۱۰۵ ساعت
پخش ویدیو۱۸ ساعت۲۵ ساعت
خوشبختانه بر خلاف گلکسی M20، نمایشگر گلکسی M30 بسیار کم مصرف تر شده و این گوشی به سادگی داغ نمی‌کند.

برنده: Samsung Galaxy M30

بیشتر بخوانید: بررسی نوا ۴e : میان رده‌ای از هواوی برای جانشینی Nova 4!

دیگر مشخصات فنی و اتصالات

به مقایسه گلکسی A30 با M30 از نظر دیگر مشخصات فنی و اتصالات هر دو دستگاه می‌رسیم. هر دو گوشی با دریافت باندهای ۳ و ۷ شبکه LTE برای استفاده در کشور ایران بسیار مناسب می‌باشند. هر دو گوشی به نسخه بلوتوث ۵ و وای فای دوبانده‌ی ۸۰۲٫۱۱ a/b/g/n/ac مجهز شده اند و باز هم هر دو گوشی دارای سنسورهای اثر انگشت و شتاب سنج و ژیروسکوپ و قطب نما و مجاورت می‌باشند. همچنین این دو گوشی دارای USB 2.0 با کانکتور دو طرفه‌ی Type-C هستند.

نتیجه: مساوی

مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

اتصالات هر دو گوشی مشابه یکدیگر می‌باشد

مقایسه گلکسی A30 با M30 : کدام یک را انتخاب کنیم؟

به پایان مطلب مقایسه گلکسی A30 با M30 می‌رسیم. همان طور که می‌بینید، در مجموع برتری‌های هر اسمارت فون نسبت به دیگری واقعا کوچک است، پس آنچه که در این میان اهمیت پیدا می‌کند، قیمت این دو دستگاه می‌باشد. هر دو دستگاه در بازار جهانی در حدود ۲۵۰ یورو قیمت دارند و در بازار ایران، قیمت گلکسی A30 از ۲٫۷ تا ۳٫۵ میلیون تومان برای مدل‌های ۳/۳۲ و ۴/۶۴ متغیر می‌باشد. اما گلکسی M30 در بازار ایران اسمارت فون گران قیمت تری بوده که قیمت آن برای مدل‌های ۴/۶۴ و ۶/۱۲۸ در حدود ۳٫۵ تا ۴ میلیون تومان متغیر است.

حال دلیل این تفاوت قیمت نسبتا زیاد در چیست؟ استفاده از سه دوربین، باتری بزرگتر و حافظه‌ی بیشتر باعث شده تا M30 گران قیمت تر از گلکسی A30 باشد. اما در عمل دیدیم که دوربین دوگانه‌ی گلکسی A30 برتری نامحسوسی نسبت به دوربین سه گانه‌ی گلکسی M30 دارد و همچنین، باتری بزرگ M30 به قیمت بدتر شدن طراحی و بزرگ جثه شدن بیش از حد این اسمارت فون تمام شده است. در قسمت حافظه هم استدلال شخص بنده این است که مدل ۴/۶۴ گیگ تقریبا برای هر کاربری کافی بوده و شما به جای خریدن مدل گران قیمت ۶/۱۲۸ گیگ گلکسی M30، می‌توانید یک کارت حافظه میکرو اس دی ارزان قیمت تر را خریداری نمایید.

مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

بزرگ بودن باتری M30 به قیمت بیش از حد بزرگ جثه شدن این اسمارت فون تمام شده است

اما بزرگترین برتری A30 نسبت به M30 در ظاهر شیک تر آن می‌باشد. اگرچه باتری گلکسی A30 ظرفیت به مراتب کمتری از باتری M30 دارد، اما در عوض این اسمارت فون بسیار جمع و جورتر از رقیب خود بوده و همچنین طراحی رنگ بهتری دارد. به طور کلی اگرچه در واقعیت گلکسی M30 گران قیمت تر از A30 است، اما در نگاه اول گلکسی A30 گران قیمت تر از گلکسی M30 به نظر بیننده می‌رسد! پس طراحی و دوربین بهتر در کنار قیمت کمتر باعث می‌شوند تا ما Samsung Galaxy A30 را به عنوان برنده‌ی این رقابت انتخاب کنیم. اگر استدلال شما این است که گلکسی M30 به دلیل داشتن باتری بزرگتر بهتر است، باید بگوییم که ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی باتری A30 چیز کمی نیست که بخواهیم این گوشی را در قسمت باتری ضعیف بدانیم! در واقع از نظر من باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی M30 بیش از چیزی است که یک میان رده به آن احتیاج دارد. البته در پایان، اولویت‌ها و سلیقه‌ی شخصی شما حرف اول و آخر را خواهد زد!

۱ دیدگاه
یک دیدگاه
مقایسه گلکسی A30 با M30 کدام یک برترند؟

سعید فرهادی

4 اردیبهشت 1398 at 13:22

0

مقایسه کاملی بود و به انتخابم کمک می کنه
ممنون

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...