کوشنر: «معامله قرن» پایان ماه رمضان اعلام می شود


کوشنر: «معامله قرن» پایان ماه رمضان اعلام می شود

مشاور سیاسی «دونالد ترامپ» گفت: برنامه «معامله قرن» در پایان ماه مبارک رمضان اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» و مشاور سیاسی رئیس جمهوری در نشست مجله «تایم» گفت: برنامه صلح در خاورمیانه معروف به «معامله قرن» پس از پایان ماه رمضان یعنی اوایل ژوئن اعلام می شود.

کوشنر در این نشست گفت: امیدوار بوده است که این برنامه اواخر سال گذشته اعلام شود، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برگزاری انتخابات را اعلام کرد و هنوز برای تشکیل ائتلاف به زمان نیاز دارد.

مشاور سیاسی ترامپ افزود: پایان تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی نیمه ماه رمضان خواهد بود، همین دلیل پس از آن برنامه مان را اعلام می کنیم.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که برنامه کوشنر، در سه ماهه آینده منتشر خواهد شد.

این رسانه تاکید کردند: رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها مجبور به دادن امتیازات سنگین خواهند بود.

دونالد ترامپ در راستای روند صلح بین رژیم صیهونیستی و فلسطین طرح موسوم به معامله قرن را مطرح کرد. این طرح با مخالفت گسترده فلسطینی ها و برخی از کشورها روبه رو شد.

آمریکا برای اجرای این طرح به برخی از کشورهای منطقه از جمله مصر، اردن و عربستان وارد معامله شد، به طوری که مصر در ازای تسهیل در تردد فلسطینی ها به مصر و اسکان آنها در خاک خود، مبلغ 65 میلیار دلار دریافت خواهد کرد و همچنین شبه جزیره سینا نیز بازسازی خواهد شد.

همچنین اردن نیز مناطق الباقوره و الغمره را به رژیم صهیونیستی منتقل می کند و در ازای آن به همین مساحت اراضی از عربستان خواهد گرفت.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند