ششمین جلسه دادگاه پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان


ششمین جلسه دادگاه پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان موسسات اعتباری البرز ایرانیان، ولیعصر، فردوسی و آرمان به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد

ششمین جلسه دادگاه پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیانبه گزارش خبرنگار­ خبرگزاری صداوسیما؛ روز گذشته و در پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسسه مالی البرز ایرانیان، متهم ردیف دوم این پرونده حسن قریانی دفاعیات خود را ارائه کرد.
همچنین همسر حامد کرمی که سال گذشته و در تجمعات سپرده گذاران موسسه به قتل رسیده بود در جلسه دادگاه حاضر شد.
بر اساس این گزارش؛ این پرونده ۳۵۳ جلد دارد و سرمایه گذاران ۹۱ هزار نفر هستند که تاکنون بیش از ۶ هزار نفر از شکات به دادسرا مراجعه کرده و دادخواست ارائه داده‌اند.
به گفته قاضی صلواتی، از تیر ۹۱ تا آذر ۹۶، گردشکار مالی البرز ایرانیان ۴۳ هزار میلیارد تومان و از اردیبشهت ۹۴ تا اسفند ۹۶، گردشکار مالی شرکت تعاونی ولیعصر ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.
رئیس دادگاه همچنین تعهد باقیمانده البرز ایرانیان را تا روز دستگیری متهمان، ۱۴۰۰ میلیارد تومان و شرکت تعاونی ولیعصر را ۲۵۹ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی از طریق بانک تجارت ۷۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری ایجاد کرد که ۶۳۰ میلیارد توسط بانک تجارت پرداخت و ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر از سپرده‌گذاران البرز ایرانیان تسویه شدند.
قاضی صلواتی گفت: از طریق بانک کشاورزی نیز برای شرکت تعاونی ولیعصر، ۱۳۰ میلیارد خط اعتباری ایجاد شده که ۱۳۵ میلیارد تومان تاکنون هزینه کرده و در واقع بیشتر از آن مقداری که گرفته، هزینه نموده و ۱۵ هزار و ۳۵۶ نفر را تسویه کرده است.

نماینده دادستان مشخصات متهمین را به شرح زیر اعلام کرد:
۱. امیر حسین آزاد، شغل بیکار، باسواد، شیعه، فاقد سابقه کیفری، بازداشت با قرار موقت از ۱۶.۱۲.۹۵،
۲. حسن قریانی متولد ۵۴، با سواد، فاقد سابقه کیفری، بازداشت با قرار موقت از ۲۸.۳.۹۶،
۳. مهدی بهرامی حسن آبادی متولد ۵۹، بیکار، متاهل، باسواد، فاقد سابقه کیفری و اتهام متهمین اول و دوم­اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با علم به موثر بودن اقدامات در اخلال و افساد فی الارض و اتهام متهم ردیف سوم معاونت در اخلال عمده است.

پایان ششمین جلسه دادگاه پرونده تعاونی البرز ایرانیان
ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده تعاونی البرز ایرانیان در شعبه چهارم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی به پایان رسید.
در جلسه امروز حسن قریانی متهم ردیف دوم پرونده تعاونی البرز ایرانیان دفاعیات خود را ارائه کرد.
همچنین نمایندگان بانک مرکزی و سازمان تعاون روستایی اظهارات خود را درباره تخلفات صورت گرفته توسط متهمان ارائه کردند.
قاضی صلواتی با اعلام پایان ششمین جلسه دادگاه گفت: جلسه بعدی متعاقبا اعلام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند