توجه به نهاد خانواده محور برنامه‌های فرهنگی ماست/ جوانان بازو‌های اجرایی اهداف ما هستند


توجه به نهاد خانواده محور برنامه‌های فرهنگی ماست/ جوانان بازو‌های اجرایی اهداف ما هستند

قضات لو گفت: تقویت بنیان خانواده‌ها هدف اصلی برنامه‌های ما در سازمان فرهنگی هنری است.

توجه به نهاد خانواده محور برنامه‌های فرهنگی ماست/ جوانان بازو‌های اجرایی اهداف ما هستند

اسماعیل قضات لو مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵، درباره جشن بزرگ بچه‌های آفتاب که در پردیس تئاتر تهران برگزار شد؛ به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این برنامه به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) و به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای خاوران در پردیس تئاتر تهران برگزار شد و ما میزبان حدود ۱۰۰۰ نفر از کودکان و خردسالانی بودیم که از اقصی نقاط شهر در این جشن شرکت کردند.

وی افزود: محور جشن بچه‌های آفتاب بزرگداشت میلاد حضرت مهدی (عج) بود، اما در خلال برنامه از کودکان محور مقاومت و خردسالان یمنی و افغانی و کودکان شهدای مدافع حرم نیز تقدیر و تشکر کردیم. همچنین در این برنامه به مسئله بسیار مهم سیل که کشور به آن دچار شد، پرداخته و کودکان را به سوی کمک به هم نوعان جلب کردیم.

رئیس فرهنگسرای خاوران در پاسخ به اینکه هدف شما از برگزاری برنامه ویژه کودکان چیست، اظهار کرد: متاسفانه ویژه برنامه‌های اعیاد و تولد ائمه اطهار برای مخاطب بزرگسال طراحی می‌شود و توجه به کودکان و خردسالان در این برنامه‌ها کمتر است، ما به همت دوستان ویژه برنامه نیمه شعبان را مخصوص کودکان برگزار کردیم و اگر پشتیبانی و حمایت‌ها از این برنامه‌ها بیشتر باشد، آمادگی این را داریم که در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های وسیع که مشابه آن در هیچ نقطه‌ای برگزار نمی‌شود را در این مجموعه برای کودکان برگزار کنیم.

قضات لو همچنین درباره مهمترین نیاز‌های فرهنگی منطقه ۱۵ و جنوب شهر گفت: یکی از مهمترین بخش‌هایی که باید مورد توجه قرار بگیرد، حوزه خانواده است. در کشور ما با توجه به ساختار اجتماعی که دارد نهاد‌های حامی کودک به معنایی که در کشور‌های خارجی است، وجود ندارد و اگر ما بخواهیم به کودک توجه کنیم، باید حتما نهاد خانواده را تقویت کنیم.

وی افزود: از طرفی توجه به خانواده به تقویت بنیان خانواده نیز می‌انجامد و موجب ترویج و تسهیل ازدواج می‌شود؛ بنابراین یکی از جهت‌گیری‌های مدیریتی من در این منطقه توجه به نهاد خانواده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نقطه عطفی برای تمامی نهاد‌ها به ویژه نهاد‌های فرهنگی به شمار می‌آید اظهار کرد: با توجه به نگاه مقام معظم رهبری برای به کارگیری جوانان، برنامه‌های ما با تفکر و نیروی جوانان تدوین و اجرا خواهد شد و اگر توفیق خدمت در حوزه فرهنگ و ارزش‌های انقلابی را داشته باشیم، متولی و بازو‌های اجرایی این اهداف را جوانان تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر