امکان سفیدپوش شدن کردستان در دومین ماه بهار!


امکان سفیدپوش شدن کردستان در دومین ماه بهار!

کارشناس هواشناسی استان کردستان گفت: از اواخر روز یکشنبه با نفوذ توده فعال بارشی به استان تا روز سه شنبه شاهد بارش های قابل ملاحظه برف و باران (عمدتا برف) و رعد و برق خواهیم بود.

ریحان امیدی راد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جدیدترین تحلیل نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین مدل‌های هواشناسی، طی امروز امکان بارشهای پراکنده باران و برف وجود دارد و از اوایل امشب تا بعد از ظهر یکشنبه به‌طور موقت هوا پایدار می شود.

وی افزود: از اواخر روز یکشنبه با نفوذ توده فعال بارشی به استان تا روز سه شنبه شاهد بارش های قابل ملاحظه برف و باران (عمدتا برف) و رعد و برق خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه علاوه بر بارش برف، پدیده بسیار مهم دیگر طی روز دوشنبه تا چهارشنبه نفوذ توده هوای سرد به استان است تصریح کرد: این توده هوای سرد موجب می شود دمای هوا به‌طور میانگین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش یابد و دمای هوا در سطح استان به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ممکن است دمای سطح خاک در نواحی سردسیر حتی به منفی ١۰ درجه سانتیگراد برسد یادآور شد: لذا ضروری است که کشاورزان و باغداران تمهیدات لازم را برای مقابله با سرمازدگی محصولات انجام بدهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه