معاون سازمان صمت: 989 واحد صنفی سمنان در نوروز تخلف کردند


معاون سازمان صمت: 989 واحد صنفی سمنان در نوروز تخلف کردند

سمنان- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 989 فقره تخلف از واحدهای صنفی در این استان در طرح نظارتی نوروز 98، کشف و ثبت شد.

به گزارش ایرنا، مهدی یحیایی روز شنبه به خبرنگاران اظهارداشت: 11هزار و 500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی در این طرح به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی از یکم بهمن سال 97 تا پانزدهم فروردین امسال انجام گرفت.
وی بیان کرد: 989 مورد تخلف چون گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، صادر نکردن صورتحساب و غیره در این بازرسی های نظارتی کشف و ثبت شد.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: 841 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 37 میلیارد و 676 میلیون ریال تشکیل و برای بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
وی تصریح کرد: 841 پرونده متشکله، پوشاک و کیف و کفش با 280 پرونده در صدر تخلف ها و نان با 95 پرونده، میوه با 64 پرونده و اقلام پروتئینی با 53 پرونده و شیرینی جات با 42 پرونده در رتبه های بعدی قرار دارد.
یحیایی خاطرنشان کرد: 651 مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شد که 276 مورد از سوی 104 ناظر افتخاری به این ستاد معرفی شده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: 386 مورد گشت مشترک بازرسی از سطح واحدهای صنفی با همکاری دستگاه هایی مانند تعزیرات، اصناف، علوم پزشکی، استاندارد و فرمانداری در طرح نظارتی نوروز 98 انجام شد.
تعداد کل واحدهای صنفی استان سمنان با احتساب مشاغل خانگی بیش از 48 هزار واحد است یعنی به ازای هر 14 نفر یک واحد صنفی وجود دارد، این شاخص در کشور به ازای هر 16 نفر یک واحد صنفی است.
9891/7408

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران