دولت از برون داد خوشه‌های علمی استفاده می‌کند/ دانشگاهیان چالش‌های کشور را برطرف می‌کنند


دولت از برون داد خوشه‌های علمی استفاده می‌کند/ دانشگاهیان چالش‌های کشور را برطرف می‌کنند

غلامی گفت: برای حل مسائل روز کشور و افزایش ارتباط میان صنعت و دانشگاه خوشه‌های علمی ایجاد شده‌‌اند.

غلامی گفت: برای حل مسائل روز کشور و افزایش ارتباط میان صنعت و دانشگاه خوشه‌های علمی ایجاد شده‌‌اند.

دولت از برون داد خوشه‌های علمی استفاده می‌کند/ دانشگاهیان چالش‌های کشور را برطرف می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،همکاری برای حل مسائل و چالش‌های پیش روی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و همه ما می‌دانیم که زبان علم گویاترین زبان برای پاسخگویی به نیازهای کشور و حل مسائل است اما دراین میان توجه به همکاری‌های متقابل و بهره گرفتن از ظرفیت علمی و دانشگاهی بیش از هرچیزی اهمیت دارد؛ دانشگاه‌های کشور توان خوبی دارند و بارها خود را به اثبات رسانده‌اند؛ از سویی دیگر جامعه نخبگانی که زبانزد جهانیان شده است می‌تواند به راحتی هرچه تمام تر پاسخ و راهکاری علمی برای حل مسائل پیدا کند و برای تحقق همین موضوع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خوشه‌های علمی متعددی را با همکاری دولت و دستگاه‌های مختلف در دانشگاه‌ها ایجاد کرده و هدف از تاسیس این خوشه هارا رفع چالش‌های موجود و ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه دانسته است؛ خوشه‌هایی که به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مورد استقبال دویلت قرار گرفته‌اند و تعدادشان بیشتر خواهد شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خوشه‌های علمی دانشگاهی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که دنبال می‌کنیم ایجاد خوشه‌های علمی برای افزایش ارتباط میان صنعت و دانشگاه ها است.

بهبود وضعیت اقتصادی، صنعتی، علمی، پژوهشی به کمک خوشه‌های علمی

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره خوشه‌های علمی بیان کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی، صنعتی، علمی، پژوهشی و موضوعات فناورانه خوشه های علمی در دانشگاه‌های کشور به وجود آمده‌اند.

غلامی ادامه داد: خوشه‌های علمی وظیفه بررسی چالش‌ها و موضوعات روز کشور را دارند و به کمک اساتید و نخبگانی که در این خوشه ها فعالیت می‌کنند می‌توانیم به حل چالش‌های کشور بپردازیم.

وی درباره همکاری دستگاه‌‌های اجرایی با خوشه های علمی گفت: امیدواریم تمام دستگاه‌های اجرایی و دولتی پای کار بیایند و از خوشه‌های علمی و توان دانشگاهیان در راستای پاسخگویی به نیازها و گسترش ارتباط میان صنعت و دانشگاه بهره ببرند.

هز زمان که نیاز باشد تعداد خوشه‌های علمی بیشتر می‌شود

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حال حاضر خوشه‌های علمی و دانشگاهی سرجای خود کار می‌کنند و هر جا که لازم باشد توان و فعالیت آن‌ها را افزایش می‌دهیم.

غلامی با اشاره به نظر دولت درباره خوشه‌های علمی گفت: در حال حاضر دولت از برون‌داد خوشه‌های علمی استفاده می‌کند و از آن‌ها استقبال خوبی کرده است.

وی افزود: ایجاد خوشه‌های علمی در دانشگاه‌ها یک همکاری علمی برای پاسخگویی به نیاز کشور است و صد البته خوشه های جدیدی در دستور کار قرار دارند و به زودی در دانشگاه ها ایجاد می‌شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید