ژاپن: مذاکرات با آمریکا «سازنده و خوب» بود


وزیر اقتصاد ژاپن مذاکرات با مقامات آمریکایی را «سازنده و خوب» خواند، اما اعلام کرد موضوع نرخ مبادله ارز دو کشور باید در جلسه دیگری میان وزرای اقتصادی مطرح شود.

ژاپن: مذاکرات با آمریکا «سازنده و خوب» بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، توشیمیتسو موتگی، وزیر اقتصاد ژاپن، پس از یک نشست سه ساعته با رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، اظهار داشت مذاکرات «سازنده و خوب» بوده و بیشتر آن بر موضوع کالا‌ها متمرکز شده است.

موتگی در پاسخ به این سوال که نرخ مبادله ارز دو کشور چگونه خواهد بود اظهار داشت در حال حاضر آمریکا و ژاپن توافق کرده‌اند نرخ ارز باید میان وزرای اقتصادی دو کشور بحث شود. او همچنین گفت مذاکرات جدید میان دو کشور با تمرکز بر بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن که در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به دست آمد ادامه خواهد یافت. وزیر اقتصاد ژاپن در ادامه اظهار کرد بر اساس این بیانیه، گفتگو‌ها باید «موضع کشور دیگر را محترم بشمارد» و دور بخش کشاورزی و خوروسازی ژاپن را خط بکشد.

موتگو به خبرنگاران گفت: «ما گفتگو‌های سازنده و خیلی خوبی داشتیم. نظرات مربوط به موضوعات تجاری مبادله شد».

او جزئیات بیشتری را در این خصوص ارائه نکرد و اظهار داشت پس از روز دوم مذاکرات (سه‌شنبه) در این خصوص صحبت خواهد کرد.

این دیدار پس از توافق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، در سپتامبر سال گذشته میلادی صورت می‌گیرد. این دو نفر توافق کردند گفتگو‌های تجاری میان دو کشور صورت بگیرد و در طول زمان این گفتگو‌ها کارخانه‌های خودرو‌سازی ژاپن از تعرفه‌های آمریکا معاف باشند. پیش از آن ترامپ از تجارت ۶۸ میلیارد دلاری ژاپن با آمریکا که بیشتر آن را صادرات خورو تشکیل می‌دهد اظهار ناراحتی کرده و خواستار توافق دوجانبه برای حل این مشکل شده بود.

نخست‌وزیر ژاپن قرار است در اواخر آوریل با ترامپ در آمریکا دیدار و با وی درباره موضوعات کره شمالی و تجارت توکیو و واشنگتن گفتگو کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان