اساتید دانشگاهی در رأس اعتماد پذیری مردم قرار دارند/ نقش الزامات علمی در ارتباط میان دانشگاه و جامعه


اساتید دانشگاهی در رأس اعتماد پذیری مردم قرار دارند/ نقش الزامات علمی در ارتباط میان دانشگاه و جامعه

غفاری گفت: توسعه علم و فرهنگ به الزامات مخصوصی احتیاج دارد و نقش دانشگاهیان در این حوزه پر رنگ است.

اساتید دانشگاهی در رأس اعتماد پذیری مردم قرار دارند/ نقش الزامات علمی در ارتباط میان دانشگاه و جامعهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم‌اندیشی وزیر علوم با صاحب‌ نظران که در وزارت علوم در حال برگزاری است، اظهار کرد: اساتید دانشگاهی در رأس اعتماد پذیری مردم قرار دارند و هنگامی که موضوع تعامل به میان آید باید به کمک اساتید به حل چالش‌های کشور پرداخت.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید به دغدغه افراد و نهادهای مختلف اشاره داشت، گفت: علاوه بر آنکه در بخش نخبگانی باید دغدغه‌های فردی مورد توجه قرار بگیرند، در بخش نهادی هم باید کنش‌های نهادهای گوناگون مورد توجه باشند، زیرا علم با حوزه‌های مختلف در ارتباط است.

نحوه تعامل دانشگاه با جامعه

غفاری ضمن اشاره به بحث تعامل دانشگاه با جامعه اظهار کرد: تعامل این دو حوزه با یکدیگر اهمیت بسزایی دارد، هر دانشگاه نیازمند سرمایه‌ای جداگانه است و این سرمایه برآمده از اقتدار موجود در دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به بحث دانشگاه اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه گفت: اگر نگاهی به دانشگاه‌های پیشرفته بیاندازیم متوجه می‌شویم که مسائل اجتماعی و مسئولیت‌پذیری برای آنها اهمیت بسزایی دارد، البته ارتباط میان دانشگاه و صنعت به الزامات خاصی نیاز دارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: هنگامی که هدف دانشگاه مطرح می‌شود، باید قابلیت‌های شهروندی دانش‌آموختگان آن مورد بررسی قرار گیرد تا متوجه شویم تا چه اندازه آنها پتانسیل دارند و می‌توانند با نسل بعد خود ارتباط داشته باشند.

غفاری با بیان اینکه سهم دانشگاه در بخش فرهنگ اجتماعی جامعه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: متقاعدسازی جامعه از جمله الزاماتی است که دانشگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند، ما در دانشگاه‌ها تجربه‌های بسیاری را کسب کرده‌ایم و شاهد افت و خیز‌هایی بوده‌ایم و بر اساس همین افت و خیزها می‌توان گفت رشد دانشگاه‌ها پر تعداد بوده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان