کودک 1.5ساله بوشهری از مرگ نجات یافت


کودک 1.5ساله بوشهری از مرگ نجات یافت

بوشهر- ایرنا- رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: جان کودک 1.5 ساله از طریق جراحی با تجهیزات پیشرفته توسط فوق تخصص جراحی کودکان در این مرکز آموزشی نجات یافت.

به گزارش ایرنا، عاطفه اسفندیاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کودک با علائم دیسترس تنفسی (تنگی تنفس) و سرفه‌های شدید وارد بخش اورژانس اطفال این مرکز شد و مورد معاینه قرار گرفت.
وی بیان کرد: بیمار پس از معاینه های پزشک عمومی به فوق تخصص جراحی کودکان ارجاع شد و پس از عکسبرداری، وجود جسم خارجی در ریه راست کودک مشخص شد.
اسفندیاری اضافه کرد: با توجه به اظهارات والدین و سابقه خوردن بادام زمینی توسط کودک، پزشک معالج مشکوک به پریدن بادام زمینی در ریه کودک شد، سپس بیمار به اتاق عمل منتقل ومورد عمل جراحی قرار گرفت.
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر بیان کرد: بادام زمینی از برونکوس راست (مجرای تنفسی) بیمار با استفاده از دستگاه ریجید برونکوسکوپ خارج و کودک پس از یک روز، با حال خوب از بیمارستان شهدای خلیج فارس ترخیص شد.
دستگاه برونکوسکوپ ریجید روش انتخابی برای خارج کردن جسم خارجی از دستگاه تنفس است و این دستگاه بتازگی خریداری و برای نخستین بار این عمل در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر و استان بوشهر انجام شد.
6047/6043

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند