اختصاص بودجه توسعه ای برای مناطق قبایلی پاکستان


اختصاص بودجه توسعه ای برای مناطق قبایلی پاکستان

خبرگزاری آریا - پارس تودی- نخست وزیر پاکستان از اختصاص بودجه برای توسعه مناطق قبایلی این کشور خبر داد.

اختصاص بودجه توسعه ای برای مناطق قبایلی پاکستان
خبرگزاری آریا - نخست وزیر پاکستان از اختصاص بودجه برای توسعه مناطق قبایلی این کشور خبر داد.
"عمران خان" گفت: سالانه 100 میلیارد روپیه (واحد پول پاکستان) برای ساخت و ساز و آبادانی مناطق قبایل نشین هم مرز با افغانستان هزینه خواهد شد.
نخست وزیر پاکستان گفت: برنامه ویژه 10 ساله‌ای را برای ساخت و ساز و ارتقای وضعیت مناطق قبایلی نشین این کشور ارائه کرده است.
عمران خان تاکید کرد، پس از پایان سال‌ها تسلط تروریسم بر این مناطق و موفقیت عملیات‌ ضد تروریستی ارتش پاکستان، اکنون نوبت ساختن مناطق قبایلی این کشور است.
مناطق قبایل نشین پاکستان در غرب ایالت خیبرپختونخوا سال‌هاست که محل حضور گروه های افراطی و تروریستی است اما از سال قبل دولت پاکستان ضمن تلاش برای الحاق رسمی این مناطق به ایالت خیبرپختونخوا تلاش جدی خود را برای کنترل این نقاط آغاز کرده است.
برنامه دولت پاکستان برای اختصاص 100 میلیارد روپیه به طور سالانه برای اجرای طرح های توسعه ای در مناطق قبایلی این کشور گام موثری در جهت محرومیت زدایی از این مناطق است که علاوه بر عقب ماندگی تاریخی در بخش های مختلف در حدود دو دهه گذشته نیز به دلیل تسلط گروه های افراطی بر این مناطق، زمینه اجرای پروژه های توسعه ای نیز فراهم نبوده است.
حزب حاکم تحریک انصاف به رهبری "عمران خان" که پایگاه اصلی این گروه در ایالت خیبرپختونخوا قرار دارد به خوبی شرایط دشوار مردم ساکن در مناطق قبایلی پاکستان را درک می کند و به همین دلیل است که نخست وزیر این کشور با اختصاص بودجه 100 میلیارد روپیه ای نشان داد که به این مناطق توجه ویژه دارد.
مناطق قبایلی پاکستان که توسعه نیافته ترین مناطق در این کشور محسوب می شوند محلی مناسب برای گروه های افراطی فعال در پاکستان و افغانستان هستند که با سواستفاده از فقدان زمینه اشتغال و تامین معیشت لازم به جذب نیرو از بین جوانان مناطق قبایلی بپردازند.
به همین دلیل است که در حال حاضر و پس از عملیات موفق ارتش پاکستان در مبارزه با تروریسم و بیرون راندن افراد وابسته به گروه های افراطی زمینه نسبی مساعدی برای دولت این کشور مهیاشده تا سالها عقب ماندگی این مناطق را با اختصاص بودجه های مناسب جبران کند و با ارتقا سطح زندگی مشتمل بر آموزش، بهداشت، امور رفاهی، اشتغال و بنیان های اقتصادی بتواند از بروز انگیزه برای پیوستن افراد ساکن این مناطق به گروه های افراطی جلوگیری کند.
با توجه به موقعیت مناطق قبایلی پاکستان در مرز مشترک با افغانستان برای فعالیت گروه های تروریستی چنانچه دولت اسلام‌آباد پس از موفقیت های ارتش در مقابله با تروریست ها بتواند طرح های توسعه ای را اجرایی کند دولت پاکستان به رهبری حزب حاکم تحریک انصاف اولین دولتی در این کشور خواهد بود که توانسته امنیت و اقتصاد را توامان برای مردم این مناطق تامین کند.
117
عمران خان: به تروریست ها اجازه استفاده از خاک پاکستان را نمی دهیم
فهرست جدید گروههای تروریستی دولت پاکستان/ تحلیل
دستور «عمران‌خان» برای فعالیت دایمی گذرگاه «طورخم»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری