انتقال تصویر از اماکن ویلایی خارج از شهر


انتقال تصویر از اماکن ویلایی خارج از شهر

انتقال تصویر از اماکن ویلایی خارج از شهر که دسترسی به برق شهری ندارند و دارای خط ثابت تلفن نمی‌باشند، می‌تواند به راحتی با استفاده از مودم همراه و انواع باتری برقرار...

انتقال تصویر از اماکن ویلایی خارج از شهر که دسترسی به برق شهری ندارند و دارای خط ثابت تلفن نمی‌باشند، می‌تواند به راحتی با استفاده از مودم همراه و انواع باتری برقرار شود. در گذشته که هنوز این دستگاه‌ها به بازار عرضه نشده بودند، امکان انتقال تصاویر از اماکن خارج از شهری وجود نداشت. اما امروزه با استفاده از مودم همراه می‌توان اتصال به اینترنت و با استفاده از انواع باتری، برق مورد نیاز آنها را فراهم نمود.

از این رو در این مطلب می‌خواهیم تجهیزاتی را معرفی نماییم که نظارت بر چنین اماکنی را ساده کرده و به راحتی می‌توانند امنیت را برقرار نمایند. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نظارت تصویری بر اماکن ویلایی

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید امنیت ویلای خارج از شهر خود را برقرار نمایید.

برقراری امنیت در مکان‌هایی مانند ویلاهای خارج از شهر به روش‌های گوناگونی انجام می‌گیرد که یکی از این روش‌ها نظارت تصویری می‌باشد.

با نصب انواع دوربین مدار بسته می‌توان در زمان‌هایی که در ویلا نیستیم، بر امنیت ویلا نظارت داشته و ورود و خروج افراد به ویلا را کنترل نماییم.

انتقال تصویر از اماکن ویلایی خارج از شهر

انواع دوربین مدار بسته برای ویلا

دوربین مدار بسته در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که باید بر اساس نیاز، نوع مناسبی از آنها را انتخاب و خریداری کرد.

انواع دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری، نوع سیگنال و پوشش آنها به دسته‌های گوناگونی طبقه‌بندی می‌شوند. از بین انواع آنها، دوربین مدار بسته معمولی و دوربین مدار بسته بیسیم برای کاربرد در ویلاها مناسب هستند که در ادامه به توضیح ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

دوربین مدار بسته معمولی

استفاده از دوربین مدار بسته معمولی در اماکن ویلایی نیازمند کابل کشی می‌باشد. این دوربین‌ها از طریق کابل، تصاویر دریافت شده را به دستگاه مربوطه منتقل کرده و می‌توان به این روش به نظارت تصویری پرداخت.

بنابراین دوربین مدار بسته معمولی نسبت به دوربین مدار بسته بیسیم تجهیزات بیشتری نیازمند است. اما دوربین مدار بسته بیسیم چگونه عمل می‌کند؟

دوربین مداربسته بیسیم

دوربین مداربسته بیسیم دوربینی است که از طریق وایرلس یا وای فای سیگنال تصاویر را منتقل می‌کند.

از آنجا که پهنای باند ارسال این تصاویر زیاد می‌باشد، انتقال تصاویر از طریق ارتباطات رادیویی می‌تواند در مسافت‌های بلند حتی از شهری به شهر دیگر نیز انجام گیرد. بنابراین اگر برای نظارت از راه دور نیازمند دوربین هستید، این دوربین‌ها می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

همچنین این دوربین‌ها مجهز به امکاناتی از قبیل پردازش تصویر، تشخیص حرکت، پورت حافظه برای ضبط تصاویر و... هستند که امروزه طرفداران زیادی را پیدا کرده‌اند.

انتقال تصویر اماکن ویلایی

همان گونه که گفتیم از آنجا که اماکن ویلایی اغلب در خارج از شهر و یا در کوه و جنگل قرار دارند، به برق شهری و خط ثابت تلفن دسترسی ندارند. بنابراین انتقال تصویر در این اماکن از طریق آنتن وایرلس و یا اینترنت همراه صورت می‌گیرد.

انتقال تصویر با آنتن وایرلس

انتقال تصویر با آنتن وایرلس در صورتی انجام می‌گیرد که بین آنتن وایرلس در ویلا و آنتن وایرلس مثلا در منزل خط دید مستقیم وجود داشته باشد.

به عبارت دیگر اگر بین ویلا و منزل کوه یا جنگل وجود داشته باشد، و یا اگر شرایط جوی مطلوب نباشد انتقال تصویر با مشکل مواجه خواهد شد.

انتقال تصویر با اینترنت همراه

از آنجا که در اماکن ویلایی به خط ثابت تلفن دسترسی نداریم بنابراین برای انتقال تصویر از دوربین‌های مدار بسته نیازمند اینترنت همراه هستیم.

اینترنت همراه را برای دوربین مدار بسته وای فای دار می‌توانیم توسط مودم همراه وای فای دار و برای دوربین مدار بسته معمولی توسط مودم همراه پورت لن دار فراهم نماییم.

انتقال تصویر از اماکن ویلایی خارج از شهر

برق اضطراری

همان گونه که گفته شد در ویلاهای خارج از شهر به دلیل عدم دسترسی به برق نیازمند باتری، برای فراهم نمودن برق مورد نیاز دوربین‌های مدار بسته هستیم.

از انواع باتری می‌توان برای آنها استفاده نمود. این نوع باتری‌ها را می‌توان در زیر مجموعه‌ی دستگاه‌های برق اضطراری جستجو کرد.

برق اضطراری نوعی از سامانه‌های پشتیبانی محسوب می‌شود که برق مورد نیاز دستگاه‌های الکترونیکی را در زمان‌هایی که برق قطع شده و یا دسترسی به برق وجود ندارد، فراهم می‌کند.

یو پی اس

سیستم‌های برق اضطراری گوناگونی وجود دارند که از آنها به طور گسترده‌ای در مراکز مختلف مانند منازل مسکونی، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و یا در مخابرات و... استفاده می‌شود.

به طور کلی یو پی اس، منبع تغذیه‌ای است که بر اساس روش تامین انرژی خود به دو دسته تقسیم می‌شود.

دسته اول آنهایی هستند که از باتری برای تولید انرژی استفاده می‌کنند و چون ظرفیت باتری محدود است بنابراین مدت زمانی که می‌توانند انرژی را تامین کنند محدود می‌باشد. اما بدون تاخیر برق مورد نیاز را تامین می‌کنند.

شارژر خورشیدی و پاور بانک‌ جزو دستگاه‌های برق اضطراری محسوب می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم و اخیرا مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته‌اند.

دسته دیگر یو پی اس‌هایی هستند که با استفاده از موتور مکانیکی و ژنراتور برق مورد نیاز را تامین می‌کنند. بنابراین تا زمانی که سوخت مورد نیاز موتور و ژنراتور فراهم باشد اتصال به برق را حفظ می‌نمایند. اما به دلیل مدت زمانی که طول می‌کشد تا موتور مکانیکی فعال شود، برق با تاخیر منتقل می‌شود.

شارژر خورشیدی

شارژر خورشیدی نوعی شارژر است که از طریق نور خورشید می‌تواند شارژ مورد نیاز دستگاه‌های الکترونیکی را فراهم نماید. این شارژرها از طریق پنل‌های خورشیدی تعبیه شده روی دستگاه، انرژی تابشی نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.

شارژر خورشیدی دارای باتری داخلی برای ذخیره شارژ نیست. به عبارت دیگر نمی‌تواند شارژ را در خود ذخیره نماید بلکه به طور همزمان انرژی حاصل از نور تابیده شده را به صورت جریان الکتریکی به دستگاه متصل به خود انتقال می‌دهد.

بنابراین شارژر خورشیدی بر خلاف پاور بانک خورشیدی، تنها زمانی که نور باشد می‌تواند دستگاه‌های الکتریکی را شارژ کند.

پاور بانک

پاور بانک‌ها، دستگاه‌های برق اضطراری هستند که می‌توانند برای شارژ کردن دستگاه‌های الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، لپ تاپ، دوربین دیجیتال، پخش کننده‌های موسیقی، هدفون،اسپیکر معمولی و اسپیکر بلوتوثی، انواع دوربین مدار بسته، انواع دوربین مدار بسته رم خور و... استفاده شوند.

پاور بانک‌ها در انواع گوناگون پاور بانک معمولی، پاوربانک خورشیدی، پاور بانک محافظ و پاور بانک مودم دار در بازار موجود هستند.

پاور بانک معمولی اولین نوع پاوربانکی است که وارد بازار شد. این پاور بانک از طریق شارژر USB، انرژی را در باتری داخلی خود ذخیره می‌نماید.

پاور بانک خورشیدی علاوه بر امکان ذخیره شارژ از طریق شارژر USB، می‌تواند از طریق نور خورشید نیز به ذخیره شارژ بپردازد.

پاور بانک‌ محافظ به صورت قاب یا محافظ تلفن همراه است. این پاوربانک‌ها محدود بوده و تمامی تلفن‌های همراه را پشتیبانی نمی‌کنند.

پاور بانک مودم دار نیز که نوع جدیدی از پاور بانک‌ است، هم به عنوان شارژر قابلیت ذخیره انرژی را دارد و هم به عنوان یک مودم همراه می‌تواند اینترنت را در اختیار دستگاه‌های دیجیتال قرار دهد.

پاور بانک مودم دار برای انتقال تصویر در اماکن ویلایی مناسب است. زیرا می‌توان از آنها هم به عنوان منبع تغذیه و هم به عنوان مودم برای برقراری اینترنت استفاده نمود.

پاور بانک خورشیدی

پاور بانک خورشیدی یکی از انواع پاور بانک‌ می‌باشد. این سیستم‌های خورشیدی علاوه بر ذخیره شارژ از طریق شارژر USB، می‌توانند با استفاده از نور خورشید نیز به ذخیره انرژی در باتری داخلی خود بپردازند.

با تابش نور به پنل‌های خورشیدی تعبیه شده روی پاور بانک خورشیدی، انرژی نور به صورت انرژی الکتریکی در باتری‌ داخلی پاور بانک ذخیره می‌شود.

پاور بانک خورشیدی بر خلاف شارژر خورشیدی دارای باتری داخلی با ظرفیت‌های متنوع است.

از آنجا که پاور بانک خورشیدی دارای باتری داخلی است، در زمان مناسب و زمانی که نور هم وجود نداشته باشد می‌تواند به عنوان منبع تغذیه، انرژی الکتریکی را در اختیار دستگاه‌های الکتریکی مانند دوربین مدار بسته قرار دهد.

بنابراین در اماکنی مانند ویلاها که دسترسی به برق وجود ندارد می‌توان با استفاده از پاور بانک‌ خورشیدی برق لازم برای انواع دوربین‌ مدار بسته را فراهم نمود و به نظارت تصویری در این اماکن پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها