معرفی بازی هیجان انگیز Prey +تصاویر


داستان بازی Prey مربوط به یک ایستگاه فضایی به نام Talos I مربوط می‌شود که در یکی از روزها، موجود عجیب و غریبی با نام تایفون که توسط محققین نامگذاری شده به این ایستگاه حمله می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های گوناگونی سعی داشتند تا فضای بازی را در ایستگاه‌های فضایی و عجیب و غریب بست دهند و کاربر را هیجان‌زده نمایند. یکی از این بازی‌های موجود در بازار بازی Prey است که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به بررسی آن بپردازد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

معرفی بازی هیجان انگیز Prey +تصاویر

معرفی بازی Prey

داستان بازی Prey مربوط به یک ایستگاه فضایی به نام Talos I می‌شود که در یکی از روزها، موجود عجیب و غریبی با نام تایفون که توسط محققین نامگذاری شده است، به این ایستگاه حمله می‌کند و دانشمندان از فرصت استفاده کرده و روی آن‌ها تحقیق می‌کنند. بازیکن نیز در نقش «مورگان یو» که می‌توان بین جنس مذکر و مونث آن یکی را انتخاب کرد، همراه با برادر خود، الکس یو، دو تن از اعضای اصلی این ایستگاه فضایی هستید.

بیشتر بخوانید: Angry Birds POP Bubble Shooter 3.21.0 ؛ بازی انگری بیردز استلا پاپ

اما داستان از جایی شروع می‌شود که شما به عنوان شخصیت مورگان یو، از خوابی بیدار می‌شوید که هیچ چیز به خاطر ندارید، این که تایفون‌ها چه هستند و از کجا آمده‌اند، شما وارد چه ماجرایی شده‌اید و چه کسی مسئولیت این خرابی‌ها را برعهده دارد؛ مورگان همه چیز را فراموش کرده است. طی اتفاقاتی عجیب که خودتان باید آن را تجربه کنید، مورگان یو ویدیو‌هایی را مشاهده می‌کند که پرده از اسرار عجیب تایفون‌ها برمی‌دارد و او باید کل ایستگاه فضایی Talos I را نابود کند.

معرفی بازی هیجان انگیز Prey +تصاویر

سازندگان بازی Prey برای شرح دادن هرچه بهتر دنیای بازی و جا انداختن آن برای بازی‌باز، روش‌های زیادی را به کار گرفته‌اند. از اتفاقات و مشاهداتی که بازی‌باز در طول داستان دارد گرفته تا ماموریت‌های جانبی و گشت و گذار‌ها و جست و جو ها.

بیشتر بخوانید: همه آنچه از بازی Horizon Zero Dawn نمی دانید +تصاویر

بازی Prey همچنین موارد زیادی را در گوشه و کنار بازی جای داده تا بتوانید با کمک گرفتن از آن‌ها زوایای پنهان دنیای بازی را درک کنید و با آن‌ها بیشتر آشنا شوید. ویدئو‌های مختلفی که در گوشه و کنار پراکنده شده‌اند، نوار‌های صوتی و البته دست نوشته‌ها و ایمیل‌ها همگی داستان بازی را واضح‌تر می‌کنند. در برخی موارد می‌توان این امر را ستود و از ویژگی‌های خوب بازی به حساب آورد. ویدئو‌ها و صوت‌ها در طول گیم‌پلی بدون هیچ اشکال خاصی پخش می‌شوند و به بهترین شکل روایت می‌کنند. اما باید انتقاد شدیدی داشته باشیم، نسبت به دست‌نوشته‌ها و ایمیل‌ها، زیرا نه تنها در این بازی بلکه در همه‌ بازی‌هایی که از این راه، قصد دارند دنیای اثرشان را واضح‌تر شرح دهند.

معرفی بازی هیجان انگیز Prey +تصاویر

نقد بازی Prey

یکی از نکات بسیار خوب بازی Prey، محیط و اتمسفری است که برای این اثر خلق شده است. در ابتدا شاید محیط‌های بازی تکراری به نظر برسند و فکر کنید که خیلی زود از آن خسته خواهید شد اما ایستگاه فضایی Talos I، آن‌قدر راه‌های پر پیچ و خم، راز‌های مختلف و جزئیات جذابی دارد که به این زودی‌ها، حداقل با یک بار بازی کردن، برایتان خسته کننده نشود.

بیشتر بخوانید: بازی Halo 5:Guardians را بیشتر بشناسید +تصاویر

بیشتر محیط بازی Prey را آزمایشگاه‌ها، سالن‌های تحقیقاتی و اکتشاف و دفاتر کار تشکیل داده‌اند و باقی آن‌ها محیط‌هایی مانند رستوران و سالن‌های سرگرمی هستند.

معرفی بازی هیجان انگیز Prey +تصاویر

اما یکی از مشکلاتی که بازی Prey از آن رنج می‌برد، طراحی مراحل بازی است که تنوع زیادی ندارند. بخش زیادی از ماموریت‌هایی که باید انجام دهید، شما را به در‌های قفلی می‌رسانند که باید با انجام کار‌های مختلف آن‌ها را باز کرد و این کار‌های مختلف هم به یافتن کلید‌ها و یا گوش دادن به فایل‌های صوتی برای پیدا کردن رمز ورودی درب‌های قفل شده ختم می‌شوند.

البته نکته مثبت ماجرا اینجاست که برای رسیدن به هدف خود، از یافتن یک کلید گرفته تا انجام هر ماموریت دیگر، بازی چندین و چند راه مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد که از طریق آن‌ها ماموریت را به پایان برسانید. از هک کردن گرفته تا یافتن راه‌های مخفی شامل این موارد می‌شوند که تا حدی جلوی تکراری بودن طراحی مراحل بازی را گرفته‌اند. البته وجود برخی مراحل مانند شناور شدن در محیط بدون جاذبه نیز از جمله بخش‌های نسبتاً خوب بازی هستند.

البته این نکته را هم فراموش نکنید که شما تنها انسان زنده این ایستگاه فضایی نیستید و انسان‌های دیگری هم توانسته‌اند در این اتفاق و با حمله تایفون‌ها زنده بمانند اما بسیاری از آن‌ها در شرایط سختی هستند که با تماس به شما اعلام می‌کنند نیاز به کمک دارند و حال می‌توانید آن‌ها را به حال خود رها کنید یا این که آن‌ها را نجات دهید. نجات دادن یا ندادن آن‌ها نیز عواقب جالبی در طول داستان خواهد داشت که به جذاب شدن داستان بازی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Blade Reborn +تصاویر

همچنین انسان‌های درون بازی به سبک و روش خاص استودیو آرکین طراحی شده‌اند و اینکه از آن‌ها خوش‌تان بیاید یا خیر به سلیقه خود‌تان بستگی دارد اما موضوع اصلی این است که هیچ‌ کدام از شخصیت‌های بازی به یادماندنی نیستند و به راحتی هم نمی‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

هر چند اصل بازی تنها بودن شما در این ایستگاه است و شخصیت‌های زنده دیگر در این بازی چندان مهم به شمار نمی‌روند. اما بخش مهمی از بازی Prey را دشمنانی به نام تایفون‌ها تشکیل داده‌اند. درست است که در این مدل بازی‌ها همیشه بیگانه‌ها حضور دارند و به بدترین شکل ممکن بلا‌های بدی سر انسان‌ها می‌آورند که باعث شده چنین اتفاقی به یک امر کلیشه‌ای تبدیل شود اما تایفون‌ها، بیگانه‌های بازی، با طراحی جالبی که دارند باعث شده‌اند تا نتوانیم به آن‌ها موجوداتی کلیشه‌ای بگوییم.

بیشتر بخوانید: Angry Birds 7.8.0 ؛ بازی پرندگان خشمگین

این موجودات ناشناخته که از ادغام تاریکی و وحشت طراحی شده‌اند، تنوع به آن صورت قابل توجه‌ای ندارند اما از نظر ظاهری هیجان‌انگیز هستند. یکی از این تایفون‌ها موجودات ریزی به نام میمیک‌ها هستند که می‌توانند خود را به هر شکلی درآورند؛ از یک لیوان گرفته تا یک پنکه و حتی یک صندلی!

معرفی بازی هیجان انگیز Prey +تصاویر

همین موضوع باعث شده تا این موجودات به شدت غیرقابل پیش‌بینی شوند و به ناگهان شما را غافل‌گیر کنند.

بیشتر بخوانید: Soccer Stars 3.8.2 ؛ بازی ستاره های فوتبال

هرچند در ادامه راه به تکنولوژی‌های برخواهید خورد که می‌توانند به شما در جهت تشخیص این میمیک‌ها بین اشیا واقعی کمک کنند اما آن‌ها باز هم می‌توانند به بدترین شکل ممکن شما را سورپرایز کنند. یکی دیگر از بخش‌های مهم گیم‌پلی بازی، وجود عناصر نقش‌آفرینی است که تاثیر زیادی در روند بازی گذاشته‌اند.

از مهمترین عناصر نقش‌آفرینی بازی Prey می‌توان به آپگرید قابلیت‌های شخصیت مورگان یو اشاره کرد. در طول بازی و با یافتن ابزاری به نام «نیوروماد» می‌توان قابلیت‌های مختلفی را آپگرید کرد. از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت هک کردن که شدیداً در طول بازی به درد بخور است، اشاره کرد. قابلیتی مانند حمل اشیا سنگین نیز می‌تواند کارتان را در طول مسیر راحت‌تر کند.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Tekken 7 +تصاویر

موارد دیگری مانند قدرت ضربه زدن، یادگیری آپگرید اسلحه‌ها و سریع‌تر حرکت کردن کاراکتر بازی از جمله دیگر بخش‌های آپگرید مورگان یو هستند. اما در عین حال که می‌توان قابلیت‌های انسانی مورگان یو را آپگرید کرد، بخش دیگری را می‌توان به آپگرید قابلیت‌های تایفون‌ها اختصاص داد! می‌توان با این کار قابلیت‌های تایفون‌ها را به مورگان یو منتقل کرد تا شاهد کار‌های عجیب و غریب و البته جالبی از سوی او باشیم. یکی از این قابلیت‌ها، همان قابلیت تایفون‌های میمیک است.

به این منظور مورگان یو می‌تواند مثلاً خود را تبدیل به یک لیوان کند تا در هنگام مخفی کاری از دست تایفون‌ها در امان بماند یا خود را به مکان‌های غیرقابل دسترس برساند. همچنین می‌توان از این طریق حتی برخی از انسان‌ها را تبدیل به تایفون‌ها کرد تا برایتان مبارزه کنند!

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری