رد شهادت و عبای روحانیت


رد شهادت و عبای روحانیت

روز اول اسفند 1364 نماینده امام خمینی(س) در سپاه پاسداران ، حجت الاسلام والمسلمین محلاتی به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس به نام های...

قانون- روز اول اسفند 1364 نماینده امام خمینی(س) در سپاه پاسداران ، حجت الاسلام والمسلمین محلاتی به همراه هشت تن از نمایندگان مجلس به نام های حجج الاسلام ابوالقاسم رزاقی، سید نورالدین رحیمی ، غلامرضا سلطانی، مهدی یعقوبی و ابوالقاسم موسوی دامغانی و آقایان محمد کلاته ای، علی معرفی زاده و سیدحسن شاهچراغی و چند تن از قضات و مسئولان دیگر، عازم جبهه های جنگ بودند که هواپیمای حامل آن ها مورد حمله دو فروند جنگنده عراقی قرار گرفت و در 25 کیلومتری شمال اهواز سقوط کرد و کلیه سرنشینان آن که نزدیک به 50 تن بودند به شهادت رسیدند. جهت ارج نهادن به فداکاری های روحانیون در طول دوران مبارزه در طول هشت سال دفاع، این روز « روز روحانیت و دفاع مقدس» نام گذاری شد.
بی شک نقش روحانیون پیرو خط ولایت درطول هشت سال دفاع مقدس، بر هیچ کس پوشیده نیست. حضرت امام (س) در تاریخ 3/11/67 در منشور روحانیت به جایگاه رفیع شهدای روحانیت چنین اشاره کرده اند:« خدا را سپاس می گزاریم که از دیوارهای فیضیه تا سلول‌های مخوف و انفرادی شاه و از کوچه و خیابان تا مسجد و محراب امامت جمعه و جماعات و از دفاتر کار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبهه ها و میادین مین، خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است و در پایان افتخار‌آمیز جنگ تحمیلی نیز رقم شهدا و جانبازان و مفقودان حوزه‌ها نسبت به قشرهای دیگر زیادتر است. بیش از دو هزار و پانصد نفر از طلاب علوم دینیه در سراسر ایران در جنگ شهید شده اند و این رقم نشان می دهد که روحانیت برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی ایران تا چه حد مهیا بوده است». گفتنی است چندی پیش در آماری که جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد، این شخصیت نظامی با اشاره به شهادت سه هزار و 317 روحانی در این دوران خاطرنشان کرد: قشر روحانیت به نسبت تعداد جمعیت خود 12 برابر اقشار دیگر در این جنگ شهید داده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوقِ سرد