افتتاح «سالانه هنرهای تجسمی» انجمن سفال و سرامیک در زاهدان


افتتاح «سالانه هنرهای تجسمی» انجمن سفال و سرامیک در زاهدان

«سالانه هنرهای تجسمی» انجمن سفال و سرامیک ایران، عصرفردا در زاهدان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای تجسمی، «سالانه هنرهای تجسمی» انجمن سفال و سرامیک ایران عصر روز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه در تالار اشراق شهر زاهدان با حضور هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان سیستان و بلوچستان و چهره‌های سرشناس فرهنگ و هنر افتتاح خواهد شد.

در این برنامه که همزمان با «هفته هنر زاهدان» برپا می‌شود، علاوه بر نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی سیستان و بلوچستان نظیر نقاشی، عکاسی، سفال و سرامیک، تصویرسازی، مجسمه،گرافیک از هنرمندان صاحب نام و برجسته استان نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.
«سالانه هنرهای تجسمی» سفال و سرامیک در شهر زاهدان شامل جلسات هم اندیشی و نشست های تخصصی است که این برنامه ها در روز پنجشنبه، دوم اسفند در سالن اشراق در دو قسمت صبح ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصر ۱۴ تا ۱۷ برگزار خواهد شد.
قسمت نخست این نشست‌ها در باب اقتصاد هنرهای تجسمی است و «حمید رضا ششجوانی» درباره گرایش‌های نظری در تبیین اقتصاد هنر از امر روزمره تا آثار تجسمی سخنرانی خواهند کرد، سپس تریبون را به «محمدرضا مریدی» می‌دهند تا نشان ملی صنایع دستی در ایران را آسیب‌شناسی کند و سپس «سجاد باغبان ماهر» در مورد گالری و نظام توزیع و مصرف آثار تجسمی در ایران به بحث و تبادل نظر می پردازند.
در بخش عصر، پنجشنبه دوم اسفند، نشست‌های تخصصی در باب ظرفیت‌های هنر عمومی بدین شرح است: «زروان روح‌بخشان» به موضوع گونه‌شناسی هنر عمومی در ایران توجه خواهند داشت. «فواد نجم‌الدین» از دیگر سخنرانان این برنامه است که درباره نظام مدیریت و سفارش پروژه‌های هنر عمومی صحبت می‌کند. سپس پنل آسیب شناسی و ظرفیت‌های هنر عمومی در ایران توسط حمید رضا ششجوانی، زروان روح بخشان و فواد نجم الدین بررسی خواهد شد.

این رویداد که در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان، دانشکده هنر و معماری زاهدان، نگارخانه فردوسی زاهدان و روستای کلپورگان برگزار می‌شود؛ شامل برنامه‌هایی نظیر نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان استان، جلسات هم‌اندیشی هنرمندان، برگزاری کارگاه‌های عملی، برپایی نشست‌های تخصصی و بازدیدهای علمی است.
در ادامه این برنامه هنرمندان و علاقمندان از روستای فرهنگی ـ تاریخی کلپورگان به عنوان مرکز سفال و سرامیک کشور بازدید خواهند کرد. این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و انجمن هنرمندان سفالگر ایران و با حضور هنرمندان، پژوهشگران و پیشکسوتان استانی و کشوری برپا می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟