سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید


سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید

اگرچه اکثر افراد انتقادی به فضای کم کابین و محفظه بار خودروهای اسپورت دو درب ندارند اما مرسدس فکر می‌کند بازار مناسبی برای خریدارانی وجود دارد که خواهان خودروهای اسپورت چهار درب و سریع هستند. نتیجه‌ی این تفکرات موشک جدید مرسدس با نام AMG GT چهار درب می‌باشد. این خودرو در تئوری می‌تواند همه‌ی موارد... The post سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT...

اگرچه اکثر افراد انتقادی به فضای کم کابین و محفظه بار خودروهای اسپورت دو درب ندارند اما مرسدس فکر می‌کند بازار مناسبی برای خریدارانی وجود دارد که خواهان خودروهای اسپورت چهار درب و سریع هستند. نتیجه‌ی این تفکرات موشک جدید مرسدس با نام AMG GT چهار درب می‌باشد.

سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید
این خودرو در تئوری می‌تواند همه‌ی موارد دوست‌داشتنی مرسدس-ای ام جی GT کوپه را ارائه کرده و درعین‌حال کاربری و فضای مناسب برای خانواده‌های متمول را داشته باشد. رقبای این خودرو محصولاتی همچون استون مارتین رپید S و ب ام و سری 8 گرن کوپه هستند اما مرسدس-ای ام جی GT چهار درب کوپه برخلاف آن‌ها روی پلتفرم متفاوتی بنا شده و همین امر موجب تمایزش می‌شود.

سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید
زیر بدنه‌ی بسیار جذاب این خودرو پلتفرمی بکار رفته که در E کلاس هم دیده می‌شود. این پلتفرم در اکثر محصولات مرسدس از E220d سدان گرفته تا مرسدس-ای ام جی E63S استیت بکار رفته است. همین معماری حتی در مرسدس CLS هم دیده می‌شود.

سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید
البته مرسدس در حرکتی هوشمندانه CLS را تنها با نسخه‌های 6 سیلندر 53 عرضه می‌کند و خبری از نسخه‌های 8 سیلندر سری 63 یا 63S نیست بنابراین مهندسان این شرکت فاصله واضحی بین CLS 53 و GT چهار درب ایجاد کرده‌اند. فرقی نمی‌کند که از روش مرسدس برای ورود به اکثر کلاس‌های خودرویی خوشتان بیاید یا نه چراکه نمی‌توانید از این حقیقت که GT چهار درب محصولی فوق‌العاده جذاب است فرار کنید.

سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید
همان‌گونه که از محصولات 8 سیلندر و ناب AMG انتظار داریم، دو نسخه از این خودرو در دسترس است. مدل استاندارد GT 63 از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 577 اسب بخار سود برده درحالی‌که قدرت مدل GT 63 S به 630 اسب بخار می‌رسد. مدل اول قیمت 121350 پوندی داشته درحالی‌که حداقل قیمت مدل S برابر با 135550 پوند است. به این ترتیب این خودرو حدود 38 هزار پوند گران‌تر از E63 S استیت می‌باشد.

سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید
مهم نیست که کدام مدل را انتخاب می‌کنید زیرا هردو از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک، سیستم فرمان پذیری چهار چرخ و سیستم چهار چرخ محرک برخوردار هستند. نیرو در رانندگی نرمال به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود و تنها در زمان‌های نیاز و احساس به کشش بیشتر چرخ‌های جلو هم درگیر می‌شوند. حالت‌های انتخاب رانندگی دینامیک نیز بی‌وقفه سیستم تعلیق، فرمان و پیشرانه را پایش و تنظیم می‌کنند. هرچقدر که حالت‌های بالاتری را انتخاب کنید خودرو را گیراتر خواهید یافت. همانند مدل E63 S، بالاترین حالت رانندگی همان مسابقه‌ای است که می‌توان در آن ESP را خاموش نمود و حالت دو چرخ محرک دریفت را نیز انتخاب کرد.

سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید
در زمان فشار مناسب روی پدال گاز یک خرخر فوق‌العاده از پیشرانه به گوش می‌رسد و زمانی که پدال را تا انتها فشار دهید غرش جذاب قلب آهنین مرسدس گوش‌هایتان را نوازش خواهد داد. مدل 63 S تنها در عرض 3.2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب مدل عادی 63 حدود دودهم کندتر است. در مقام مقایسه باید گفت حتی کندترین مدل هم سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از مرسدس-ای ام جی GT C کوپه می‌باشد.

سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید
در زمان حرکت این دو خودرو کاملاً مشابه هم حس می‌شوند و در دست‌اندازها و چاله‌ها روی سفت خود را نشان می‌دهند. البته در سر پیچ‌هاست که تفاوت‌های GT چهار درب و E کلاس احساس می‌شود. اینجا سیستم فرمان پذیری چهار چرخ کاملاً به کار می‌آید و بر چابکی خودرو می‌افزاید و اگرچه E کلاس خودرویی بزرگ احساس می‌شود اما این خودرو فرزتر نشان می‌دهد. شکی وجود ندارد که مرسدس-ای ام جی GT چهار درب در جاده‌های پرپیچ‌وخم علاقه‌مندتر از پورشه پانامرا توربو خواهد بود.

سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید
داخل کابین هم همان حس و حال لاکچری و اشرافیت محصولات مرسدس وجود دارد. صفحات نمایش بزرگ، متریال باکیفیت و نورپردازی جذاب از ویژگی‌های کابین هستند. GT چهار درب از همان داشبورد E کلاس استفاده می‌کند اما طراحی کنسول مرکزی آن مشابه GT دو درب است. طراحی کابین خوب بوده اما تصمیم مرسدس برای حذف اهرم چرخان سیستم اطلاعات سرگرمی E کلاس و استفاده از تاچ پد جالب نبوده است.


فضای سر سرنشینان بخش عقب GT چهار درب کمتر از E63 است اما خب نمی‌توان آن را خیلی تنگ دانست. در بخش عقب دو صندلی جداگانه نصب شده و با پرداخت بهایی بیشتر می‌توانید مواردی همچون کنسول مرکزی بزرگ با صفحه‌نمایش و همچنین نگه‌دارنده‌های فنجان گرم و سرد شونده را سفارش دهید.

سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید
البته سؤالی که خریداران این خودرو باید از خود بپرسند این است که آیا GT 63 S چهار درب ارزش 38 هزار پوند اضافه پرداخت در مقایسه با E 63 S استیت را دارد یا خیر.

سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید
مرسدس-ای ام جی GT چهار درب جدید دقیقاً همان چیزی است که از این خودروساز انتظار داریم. اگرچه این خودرو باب میل همه نیست اما فوق‌العاده سریع و خوش‌ساخت بوده و وارد بازار محدودی شده که قبل از این نمی‌شناختیم. سواری این خودرو تیزتر از E63 S بوده و اگرچه باید پول بیشتری برای خرید آن پرداخت کنید اما شکی وجود ندارد که خودرویی فوق‌العاده احساس‌برانگیز و دوست‌داشتنی است.

سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید

مشخصات مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب

قیمت: 135550 پوند پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 630 اسب بخار/900 نیوتون متر گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.2 ثانیه حداکثر سرعت: 315 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 12.8 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق