نقل و انتقال حیات وحش در مناطق مسکونی ممنوع است


نقل و انتقال حیات وحش در مناطق مسکونی ممنوع است

مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران گفت: هرگونه نقل و انتقال و زنده‌گیری حیات وحش در نقاط مسکونی ممنوع است، چراکه تنوع زیستی و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

نقل و انتقال حیات وحش در مناطق مسکونی ممنوع استکیومرث کلانتری مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با نقل و انتقال حیات وحش توسط افراد در معابر عمومی اظهار کرد: هرگونه نقل و انتقال و زنده‌گیری حیات وحش در نقاط مسکونی ممنوع است، چرا که تنوع زیستی و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: با افرادی که به انجام چنین کارهایی اقدام می‌کنند، طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: تشریح اقدامات محیط زیست برای بهسازی باغ وحش ها / تداوم نظارت مستمر و بی اغماض بر فعالیت باغ وحش ها

کلانتری با بیان اینکه جرایم افرادی که اقدام به نقل و انتقال و زنده‌گیری حیات وحش می‌کنند متفاوت است، گفت: براساس تصمیم شورای عالی محیط زیست جرایم مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: بازگشت به طبیعت حیات وحشی که توسط انسان‌ها زنده‌گیری و نگهداری می‌شوند، بسیار سخت خواهد بود و از نظر محیط زیست این گونه‌ها جزء تلفات محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: انتقال گونه‌های جانوری آسیب دیده به کلینیک حیات وحش پردیسان

مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران تصریح کرد: گونه‌هایی که قابلیت رهاسازی دارند توسط محیط بانان در طبیعت رها می‌شوند، اما گونه‌هایی که جزء تلف شده‌ها هستند، به مراکز نگهداری از حیات وحش و باغ وحش‌ها تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام/

ممنوعیت نقل و انتقال حیات وحش در مناطق مسکونی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)