بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایتالیا


بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایتالیا

شمار زیادی از شخصیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نظامی ایتالیا و دیپلمات های خارجی مقیم این کشور، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از رم؛ شمار زیادی از شخصیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نظامی ایتالیا و دیپلمات های خارجی مقیم این کشور، با حضور در اقامتگاه سفیر کشورمان در رم، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند. تعدادی از روزنامه نگاران ایتالیایی نیز در این مراسم حضور داشتند.

خانم الساندرا مولاس، روزنامه نگار و تحلیل گر سیاسی ایتالیایی که در این مراسم حضور داشت به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: «من قبل از امدن به این مراسم در خبرها دیدم که مردم ایران امروز در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در خیابان ها حضوری میلیونی داشتند. این حضور پر شور و با شکوه پاسخی کوبنده به امریکا و نشان دهنده اتحاد، اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی ایران است».
خانم تیتسیانا چاواردینی، دیگر روزنامه نگار ایتالیایی گفت: «من ایران را خوب می شناسم. من برای 13 سال در تهران زندگی کردم و از نزدیک با مردم صمیمی این کشور اشنا هستم و به خوبی می دانم که ملت ایران با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی همچنان محکم در برابر مشکلات ایستاده است. من بسیار خوشحال هستم که امروز در جشن ملت ایران در رم شرکت کردم و تبریک می گویم».
حمید بیات سفیر کشورمان در ایتالیا در این مراسم دستاوردهای سیاسی، علمی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در 40 سال گذشته برای حاضران تشریح کرد.
هفته پیش؛ سفارت ایران در واتیکان نیز جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را با حضور جمعی از مقامات واتیکانی برگزار کرد.

­با صداها:
1/ خانم الساندرا مولاس، روزنامه نگار و تحلیل گر سیاسی
2/ خانم تیتسیانا چاواردینی، روزنامه نگار ایتالیایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند