105هزار مدرسه تا پایان برنامه ششم توسعه زیر پوشش طرح نماد می روند


105هزار مدرسه تا پایان برنامه ششم توسعه زیر پوشش طرح نماد می روند

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی - اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: 105هزار مدرسه تا پایان برنامه ششم توسعه زیر پوشش طرح نماد می روند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، «علی محمد زنگانه » هدف از اجرای طرح نماد را افزایش ارتقای آگاهی های دانش آموزان دانست و گفت: تحقق این هدف، نیازمند بسیج دستگاه های متولی به ویژه آموزش و پرروش است.

مدیرکل پیشگیری­ های فرهنگی- اجتماعی قوه قضاییه در مراسم بازدید از مدارس منتخب استان هرمزگان؛ آموزش­ های ارتقایی، غربالگری و دریافت بسته­ های حمایتی و خدماتی را سه محور اصلی طرح نماد عنوان و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح در مدارس ابتدایی و متوسطه، ارتقای آگاهی دانش آموزان در مواجهه با آسیب های مبتلا به، در هر استان است که رسیدن به این هدف، بسیج دستگاه های متولی از جمله آموزش و پرورش را می طلبد.

وی با بیان اینکه هرمزگان از استان ­های پیشرو و موفق در اجرای طرح نماد است افزود : هرمزگان به شکل شایسته ای طرح های نماد را در استان اجرا کرده است

وی ادامه داد: این طرح در استان هرمزگان با همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم به خوبی در حال اجرا است و امیدواریم در آینده مدارس بیشتری به این طرح اضافه شوند.

زنگانه با اعلام اجرای موفقیت آمیز این طرح در 12مدرسه گفت: از امروز پایلوت جامع و اجرای آزمایشی این طرح را به صورت همزمان با ۳۰ شهرستان دیگر در شهرستان قشم هم زمان با ایام جشن انقلاب انجام خواهیم داد.

وی افزود: همه کشورهای توسعه یافته این نظام آموزشی را برای حمایت و مراقبت اجتماعی در سنین پایین در مدارس مستقر کرده و اجرا می کنند.

دکتر زنگانه مدرسه محوری را عامل رشد این طرح دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان می توان در کنار مدرسه محوری، این طرح را خانواده محور و محله محور نیز به پیش برد

همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مدیرکل پیشگیری های فرهنگی - اجتماعی قوه قضاییه و هیات همراه با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و مدیران آموزش و پرورش این استان از روند اجرایی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در مدارس منتخب بازدید کردند/.

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی