اینفینیتی از بازار اروپا خارج می‌شود؟!


اینفینیتی از بازار اروپا خارج می‌شود؟!

بخش لوکس نیسان یعنی اینفینیتی از حدود 10 سال پیش در اروپا حضور داشته و امید داشته که مشتریان اروپایی شاید این برند ژاپنی را بر خودروسازان سطح بالای آلمانی ترجیح دهند. یک دهه‌ی بعد، اینفینیتی حتی به اهداف فروش سالانه‌ی خود نزدیک هم نشده و این امر می‌تواند نیسان را وادار به خروج بازوی... The post اینفینیتی از بازار اروپا خارج می‌شود؟! appeared...

بخش لوکس نیسان یعنی اینفینیتی از حدود 10 سال پیش در اروپا حضور داشته و امید داشته که مشتریان اروپایی شاید این برند ژاپنی را بر خودروسازان سطح بالای آلمانی ترجیح دهند. یک دهه‌ی بعد، اینفینیتی حتی به اهداف فروش سالانه‌ی خود نزدیک هم نشده و این امر می‌تواند نیسان را وادار به خروج بازوی لوکس خود از این بازار کند.

اینفینیتی از بازار اروپا خارج می‌شود؟!
بنا به خبر منتشر شده توسط AutoActu، اینفینیتی احتمالاً در صورت عدم افزایش قابل‌توجه فروش خود در اروپا این بازار را ترک خواهد کرد. البته انتظار نمی‌رود این کار به این زودی‌ها انجام شود و مدیران اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی قطعاً درباره‌ی جوانب این کار فکر خواهند کرد. فعلاً چیزی به‌صورت رسمی تأیید نشده و ارتباط رسانه‌ها با مدیریت این شرکت در اروپا برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه دارد.

اینفینیتی از بازار اروپا خارج می‌شود؟!
داده‌ها نشان می‌دهد اینفینیتی در بازار اروپا عملکرد جالبی نداشته است. برای مثال زمانی که هاچبک Q30 در سه سال پیش عرضه شد ژاپنی‌ها اعلام کردند به دنبال فروش سالانه‌ی 30 تا 40 هزار دستگاهی این خودرو در بازار اروپا هستند اما فروش این خودرو در سال 2016 تنها 8453 دستگاه بوده و البته فروش آن در سال 2017 هم به 7617 دستگاه افت کرده است. در 11 ماهه‌ی ابتدای سال پیش هم این خودرو فروش کمتر از 3 هزار دستگاه داشته است. تنها 95 دستگاه از این هاچبک در اکتبر سال 2018 به دست مشتریان اروپایی رسیده که عمق فاجعه را به خوبی نشان می‌دهد.

اینفینیتی از بازار اروپا خارج می‌شود؟!
اینفینیتی در سال 2016 فروش 13775 دستگاهی در اروپا داشته درحالی‌که این آمار در سال 2017 به 12571 دستگاه و در 11 ماه ابتدایی سال 2018 هم به کمتر از 6 هزار دستگاه رسیده است. استانداردهای آلایندگی سخت‌تر و جو تجاری خاص پس از برگزیت باعث شده‌اند اینفینیتی وضعیت حادتری پیدا کند.

اینفینیتی از بازار اروپا خارج می‌شود؟!
بازار آمریکای شمالی فعلاً بزرگ‌ترین بازار این برند بوده و حدود 70 درصد فروش جهانی آن را تشکیل می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان گیاهی ریزش مو