اعزام 17 هزار و 920 مبلغ به مساجد، حسینیه‌ها و مدارس در دهه فجر


اعزام 17 هزار و 920 مبلغ به مساجد، حسینیه‌ها و مدارس در دهه فجر

حجت‌الاسلام امیری‌ آتشانی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، امسال با اعزام 17 هزار و 920 مبلغ به مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مدارس، می‌کوشد نسل جوان را با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کند و باورهای دینی آنان را عمق بخشد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: دشمنان دین با درک نقش مساجد در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران، سال‌های زیادی است که به دنبال تضعیف نقش این خانه‌های خدا هستند و از انجام هیچ طرح و برنامه ای برای تحقق اهداف خود در این زمینه چشم پوشی نمی کنند.

مسئولان فرهنگی کشور با درک درست از این واقعیت، کارگروهی ویژه برای تقویت نقش مساجد در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری جشن‌های دهه فجر، راه‌اندازی کرده‌اند که مسئولیت آن با «ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور» است.

دستگاه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی کشور، عضو ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی هستند و همه ساله برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌کنند.

خبرنگار ما در این زمینه، گفت‌و‌گویی با مسئولان برخی از این دستگاه‌ها داشته است که در ادامه، مشروح گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام «علی امیری آتشانی‌» رئیس گروه برنامه‌ریزی و سامان‌دهی ائمه جماعات مساجد کشور در سازمان تبلیغات اسلامی، می‌آید.

شبستان- ویژه برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه مساجد، به منظور برگزاری باشکوه برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟

رویکرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی که حتما سایر دستگاه‌ها و نهادهای کشور دنبال می‌کنند بیان توفیقات و دستاوردهای چهل ساله نظام جمهوری اسلامی است، این موضوع، چزو اولویت‌های همیشگی این سازمان است که امسال با قوت بیشتری دنبال می‌شود.

شبستان- سازمان تبلیغات اسلامی چند روحانی در سراسر کشور مستقر کرده است و وضعیت خدمات رسانی به مبلغان چگونه است؟

سازمان تبلیغات اسلامی این توفیق را یافته است که بیش از 4300 روحانی را به صورت دائم و پاره وقت در سطح مناطق روستایی، محروم و حاشیه شهرها مستقر کرده است. برخی از این روحانیون در طول سال و برخی نیز در مناسبت های دینی به تبلیغ دین و پاسخگویی به سوالات مذهبی و شرعی مردم اشتغال دارند.

شبستان- 4300 روحانی مستقر سازمان تبلیغات اسلامی در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی چه فعالیت هایی به ویژه در زمینه بیان دستاوردهای چهل ساله نظام جمهوری اسلامی دارند؟

همه مبلغان همکار با سازمان تبلیغات اسلامی در دهه فجر سال 1397 که با ایام شهادت حضرت زهرا(س) نیز مقارن شده است برنامه های مختلفی دارند که تبیین دستاوردهای نظام اسلامی، یکی از آنها است. این مبلغان این ماموریت و رسالت خود را در بیش از 4300 مسجد در سراسر کشور (مناطق روستایی، محروم و حاشیه شهرها) انجام می‌دهند.

شبستان- سازمان تبلیغات اسلامی چند روحانی در سراسر کشور مستقر کرده است و وضعیت خدمات رسانی به مبلغان چگونه است؟

سازمان تبلیغات اسلامی امسال ویژه برنامه هایی به منظور آگاهی بخشی مردم نسبت به ثمرات انقلاب دارد که اعزام بیش از 17 هزار و 920 نفر به سراسر کشور در دهه فجر امسال از جمله آنها است که 12 هزار و 525 نفر از این افراد، مبلغ و 5 هزار و 395 نفر از مبلغه هستند.

شبستان- جایگاه مساجد در برگزاری برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، چیست؟

مساجد، حسینیه ها، تکایا و مدارس محور برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در طول سال به ویژه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی است. 17 هزار و 920 مبلغ می کوشند نسل جوان را با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کنند و باورهای دینی آنان را عمق بخشند.

شبستان- سایر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟

سازمان تبلیغات اسلامی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری چند سالی است برای استفاده گسترده تر مبلغان از فضای مجازی و همچنین بهره مندی های دینی و فرهنگی عموم مردم از آموزه های دینی از طریق فناوری های نوین کوشیده است که سایت های تبیان و مناره، از جمله مهم ترین ثمرات این تلاش ها است.

شبستان- عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در مبارزه با جنگ نرم و فرهنگی دشمن را که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهم ترین، خطرناک ترین و پیچیده ترین، دسیسه دشمنان است، چگونه ارزیابی می کنید؟

امروزه تمام تلاش دشمن، گسترش جنگ روانی علیه انقلاب اسلامی است و سازمان تبلیغات اسلامی تلاش دارد تهدیدات فرهنگی دشمن را در این زمینه، بی اثر کند.

اعزام 17 هزار و 920 مبلغ به مساجد، حسینیه‌ها و مدارس در دهه فجر

شبستان- به عنوان یک کارشناس فرهنگی، مهم‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی، چیست؟

ابتدا بر این موضوع تاکید می‌کنم که شکرگزاری نعمات الهی، مهم‌ترین وظیفه هر انسانی است لذا همه باید شکرگزار نعمت نظام جمهوری اسلامی باشیم. در پاسخ به پرسش شما باید بگویم که یکی از مهم‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی به عنوان یک نظام دینی، دسترسی آسان مردم به خدمات مختلف است.

شبستان- با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و بارور شدن شجره طیبه جمهوری اسلامی که به تعبیر مقام معظم رهبری، امروزه یک درخت تناور شده است، نظام اسلامی دسترسی مردم به خدمات مختلف را راحت کرده است، اما منظور شما کدام نوع از خدمات است؟

وظیفه هر نظامی به ویژه نظام دینی، آسان‌کردن دسترسی افراد به خدمات مختلف از جمله در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و رفاهی است، در این میان اما، دسترسی آسان‌تر عموم مردم به کارشناسان و مبلغان دینی، وظیفه مهم‌تر حکومت‌های مذهبی است که نظا جمهوری اسلامی در این زمینه، توفیقات زیادی داشته است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه