مخبر دزفولی همواره در خدمت انقلاب و مسایل کشور بود و هست


مخبر دزفولی همواره در خدمت انقلاب و مسایل کشور بود و هست

عزت الله ضرغامی با اشاره به فعالیت های «محمدرضا مخبر دزفولی» در زمان حضور در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: او نسبت به نظام، ولایت وفقیه، امام راحل و مقام معظم رهبری تعهد ویژه ای دارد و همواره در خدمت انقلاب و مسایل کشور بوده و هست.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، مراسم تودیع «محمدرضا مخبر دزفولی» و معارفه حجت الاسلام «سید سعیدرضا عاملی» به عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر امروز با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامعلی حداد عادل» رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، حجت الاسلام «محسن قرائتی»، رئیس ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام «محمدحسن اختری» دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، حجت الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ ها، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهور، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش ، «محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری، «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور، «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام «محمدعلی تسخیری»، حجت الاسلام «حمید پارسانیا» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شماری دیگری از مسئولان و روسا و اساتید دانشگاه ها، در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

عزت الله ضرغامی، در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: به حجت الاسلام عاملی تبریک می گویم که توانست اعتماد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را کسب کند و همچنین اعتماد اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که او را به عنوان دبیر شورا پذیرفتند.

وی ادامه داد: در طول مدت کوتاهی که با حجت الاسلام عاملی در شورای فضای مجازی آشنا یافتم، آنچه از او دیدم فردی بود عالم، دلسوز و خونگرم و در عین حال نسبت به موضوعاتی که درباره آنها احساس وظیفه می کند با جدیت طرح بحث کرده و راه حل ارایه می دهد.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حجت الاسلام عاملی از موضع بزرگواری نسبت به مسئولیت خود برخورد کرد، افزود: امروز در کشور شاهد برهوت این قبیل مدیران هستیم. امروز وقتی برخی مدیران مسئولیتی را قبول می کنند اولین اقدام شان تضعیف مدیریت های قبلی است اما حجت الاسلام عاملی در اظهار نظرهایی که ارایه می کرد همواره رفتار خوب و شایسته ای داشت، امیدوارم با اعتمادی که رئیس جمهوری و اعضای شورای به او دارند در دوره جدید منشا خدمات باشند.

وی در ادامه در مورد دکتر مخبر دزفولی گفت: او نسبت به نظام، ولایت وفقیه، امام(ره ) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تعهد ویژه ای دارد و یکی از کسانی است که با من بحث طلبگی دارد.

ضرغامی افزود: در دوره حضور او در شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهد تحولات ارزشمندی در حوزه های مختلف بودیم که در دو بخش به آنها اشاره می کنم، نخست پشتوانه علمی، فرهنگی و محتوایی است که او با ارتباط با نخبگان در شورای و دبیرخانه شورا ایجاد کرد و پیشتوانه برخی مصوبات شورا از این جهت بود، در وهله بعد اینکه انصافا از پختگی برخوردار است ، از طرف دیگر درست است که کار شورا سیاست گذاری و نگاه کلان به مسایل فرهنگی و راهبردی کشور است اما هر زمان که احساس تکلیف شد دکتر مخبر با هماهنگی های مختلف به مساله ورود یافته و گره از امور کشور باز می کردند. از جمله این موارد می توان به مصوبات اخیر این شورا در مورد استعدادهای درخشان اشاره داشت که یکی از مسائلی بود که انجام شد و مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر این موضوع داشتند.

در ادامه این مراسم «محمدرضا عارف» نیز طی سخنانی گفت: یکی از افتخاراتم آن است که از دهه هفتاد، جناب مخبر دزفولی را می شناسم، او در طول این سال ها هیچ عوض نشده است و نگاه ارزشی و متعهدی را به آرمان های انقلاب دارد. سعه صدر و تدبیر و همچنین جمع کردن نخبگان در شورا از جمله ویژگی های اوست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در مدت فعالیت دکتر مخبر دزفولی، اسناد برجسته ای به تصویب رسید که از جمله آنها می توان به نقشه جامع علمی کشور، نقشه مهندسی فرهنگی کشور اشاره داشت. او در هر سِمتی که باشد تاثیر در انگیزه خدمت اش به انقلاب ندارد. البته خوشحالم که جای او را کسی گرفت که مطمئنا می تواند کارهای خوب جناب مخبر دزفولی را ادامه دهد و در زمینه های دیگر هم فعالیت کند.

عارف افزود: در آستانه پنجمین دهه انقلاب اسلامی هستیم و باید در همه مقاطع به آسیب شناسی و ارزیابی چهار دهه گذشته بپردازیم، در طول سال های بعد از انقلاب فرهنگی، همه اعضای شورا زحمت کشیدند اما کشش شورا بیشتر به مسایل دانشگاهی بود که در مقاطعی ضرورتی انکارناپذیر بود.

وی گفت: اما با توجه به اینکه انقلاب ما فرهنگی بود باید به بخش های خاص تخصیص یابد، امروز آسیب های اجتماعی در آستانه بحران است، همچنین فضای فرهنگ عمومی کشور نیز همین گونه است. شورای عالی انقلاب فرهنگی در دهه پنجم باید به جاهایی ورود کند که نهادهای دیگر نمی توانند به آن ورود کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: شورا باید کارهایی را که نهادهای دیگر می توانند انجام دهند به آنها واگذار کند. در حال حاضر شورای عتف کاملا تعطیل است در حالی که می توانند بخشی از کارها را به این شورا واگذار کنند. در این دوره باید اولویت بندی جدی شورای عالی انقلاب فرهنگی به سمت و سوی دهه پنجم انقلاب باشد.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)