ساخت شهر یخی در چین | یک‌ میلیون گردشگر به شهر یخی چینی‌ها می‌روند


ساخت شهر یخی در چین | یک‌ میلیون گردشگر به شهر یخی چینی‌ها می‌روند

جشنواره یخ و برف هاربین همه ساله بیش‌ از یک‌میلیون گردشگر را از سراسر جهان به چین می‌کشاند.

پیش‌ از آغاز به کار جشنواره سالانه یخ و برف هاربین حدود ۱۰ هزار کارگر شب و روز در دمای حداکثر ۳۷ درجه سانتیگیراد زیر صفر کار می‌کنند و شهر یخ را برای برگزاری این جشنواره زمستانی آماده می‌کنند.

این کارگرها قطعات بزرگ یخ را از رودخانه منجمد سونگوآ برش می‌دهند و آنها را که وزن هر کدامشان به بیش‌ از ۶۸۰ کیلوگرم می‌رسد به محل برگزاری جشنواره می‌آورند.

بسیاری از این کارگرها کشاورزان روستاهای اطراف هستند که زمستان با دستمزد روزانه ۳۵ دلار آمریکا در این جهنم یخی کار می‌کنند. سپس با نظارت مجسمه‌سازانی که از سراسر جهان آمده‌اند قطعات یخی را می‌تراشند و به شکل معابد، حیوانات و مناظر و بناهای معروف جهان در می‌آورند و رایانه‌ها کنترل نورپردازی این مجسمه‌ها و بناهای زیبای یخی را به‌عهده می‌گیرند.

این جشنواره که در فضایی به وسعت ۶۰۰ هزار مترمربع برگزار می‌شود میزبان ۲ هزار مجسمه و بنای یخی است که از این تعداد حدود هزار مجسمه در ابعاد کوچک و برای کودکان ساخته شده‌اند.

هر چند درهای بخش «جزیره خورشید» این جشنواره از ۲۱ دسامبر روی مردم باز شده است اما جشنواره سالانه یخ و برف هاربین از ۵ ژانویه رسما افتتاح می‌شود و تا ۲۵ فوریه ادامه خواهد یافت.

این جشنواره که از سال ۱۹۶۳ برگزار می‌شود سالانه حدود ۴٫۵ میلیارد دلار آمریکا درآمد دارد.

چمدان

2121


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق