«جلیقه مودی» سوژه رسانه‌های هند شد + عکس


«جلیقه مودی» سوژه رسانه‌های هند شد + عکس

جلیقه نارندا مودی، نخست‌وزیر هند علاوه بر فروش بالا به یک سوژه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این کشور تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، کت های رنگارنگ بدون آستین که گفته می شود یکی از لباس های مورد علاقه «نارندا مودی» نخست وزیر هند است، به یکی از پوشش های پرفروش در نقاط مختلف این کشور به خصوص در روستاها تبدیل شده است.

«جلیقه مودی» سوژه رسانه‌های هند شد + عکس

این نوع لباس مردانه که در هند به «جلیقه مودی» معروف شده است یک کت بدون آستین با یقه ای ایستاده است که قد آن تا زیر کمربند می رسد.

«جلیقه مودی» سوژه رسانه‌های هند شد + عکس

جلیقه مودی در حال حاضر به یکی از پرفروشترین پوشش های مردانه در هند تبدیل شده است. کارکنان یک فروشگاه بزرگ در مرکز دهلی گفته اند روزانه دست کم 100 جلیقه مودی در رنگ های مختلف به فروش می رسد.

«جلیقه مودی» سوژه رسانه‌های هند شد + عکس

مودی در میان رهبران هند به خاطر اعتقاد به ملی گرایی از محبوبیت بالایی برخوردار است و یکی از علل فروش بالای این نوع جلیقه همین موضوع است.

طرح جلیقه مودی فقط در هندوستان محبوب نیست. بلکه مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی طی دیداری که با نارندا مودی داشت نظر مثبت خود را در باره لباس نخست وزیر هند ابراز کرد و بعدها تعدادی از این جلیقه ها را به عنوان هدیه دریافت کرد. او سپس توئیتی همراه با تصویری از خود در حالی که این هدیه را به تن کرده بود، در حساب کاربری‌اش منتشر کرد.

مون جائه این در پیام توئیتری خود نوشت: «در سفری که به هند داشتم، به نخست وزیر نارندا مودی گفتم که در این جلیقه ها فوق العاده به نظر می رسی. او نیز تعدادی از این جلیقه ها که کاملا به اندازه من دوخته شده بودند برایم فرستاد. می خواهم از او به خاطر این لباس تشکر کنم.»

«جلیقه مودی» سوژه رسانه‌های هند شد + عکس

پس از انتشار عکس مون جائه این با جلیقه طرح مودی، اختلافات میان موافقان و مخالفان مودی در خصوص اینکه این طرح جلیقه متعلق به مودی است یا «جواهر لعل نهرو»، اولین نخست وزیر هند پس از استقلال این کشور، بالا گرفت.

این در حالی است که یک طراح لباس در هند معتقد است جلیقه مودی با آنچه جواهر لعل نهرو به تن داشت متفاوت است. او گفت: جلیقه مودی در بخش های یقه و جیب ها تفاوت زیادی با لباس نهرو دارد. حتی رنگ های انتخابی آنها متفاوت است. مودی همواره از رنگ های مختلف استفاده می کند ولی نهرو صرفا به لباس های رنگ سفید و شیری گرایش داشت.

یک شرکت طراحی لباس انگلیسی معتقد است هر دو طرح کم و بیش یکسان هستند. یک طراح نیز که از سال 1989 لباس های متعددی را طراحی کرده است، طرح جلیقه مودی و نهرو را متفاوت دانست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403