افت شاخص بورس/نمادهای «فولاد و فملی» بیشترین عامل در ریزش


افت شاخص بورس/نمادهای «فولاد و فملی» بیشترین عامل در ریزش

جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با 533 واحد افت معادل 0.34 درصد به 156 هزار رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز سه شنبه چهارم دی ماه اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شد به طوری که شاخص کل با (۵۳۳) واحد افت معادل (۰.۳۴) درصد به ۱۵۶ هزار ۹۵۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۵۵) واحد کاهش معادل (۰.۳۴) درصد به ۴۵ هزار ۶۲۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۸) واحد افت معادل (۰.۰۳) درصد به ۲۷ هزار و ۱۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۵) واحد کاهش، معادل (۰.۰۳) درصد به ۱۹ هزار و ۲۴ واحد، شاخص آزاد شناور با (۴۹۷) واحد ریزش، معادل (۰.۲۹) درصد به ۱۷۰ هزار و ۱۳۰ واحد، شاخص بازار اول با (۵۴۷) واحد افت معادل (۰.۴۷) درصد به ۱۱۵ هزار و ۳۷۲ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۱۸) واحد ریزش معادل (۰.۱۰) درصد، به ۳۱۱ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.

۵ نماد «فولاد با (۱۲۶) واحد، فملی با (۱۲۱) واحد، شپنا با (۹۶) واحد، شبندر با (۸۲) واحد، و شپدیس با (۸۱) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس داشتند. امروز اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شد به طوری که شاخص صنایع «انتشار و چاپ با ۱۳۶۸۸ واحد رشد معادل ۴.۷۲ درصد به ۳۰۳ هزار و ۶۷۷ واحد، بانک ها با ۲۶ واحد افزایش معادل ۳.۲۱ درصد به ۸۴۲ واحد، وسایل ارتباطی با ۷۶ واحد رشد معادل ۲.۶۳ درصد به ۲ هزار و ۹۷۰ واحد، زراعت با ۳۲۷ واحد افزایش معادل ۲.۴۹ درصد به ۱۳ هزار و ۴۹۱ واحد، مالی با ۴۳۹۳ واحد رشد، معادل ۲.۳۹ درصد به ۱۸۷ هزار و ۹۳۵ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۵) واحد ریزش معادل (۲.۱۵) درصد به ۲۶۰ واحد، سایر معادن با (۵۰۰) واحد کاهش معادل (۳.۱۹) درصد به ۱۵ هزار و ۱۷۸ واحد» رسید.

قیمت سهام نمادهای «آسیا، خوساز، کدما، غشان، فولاژ، بشهاب و سبجنو» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «لبوتان، خرینگ، خاذین، وتوس، تپمپی، دزهراوی و کنور» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زد. در پایان سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۲۸ هزار و ۷۶۰ نوبت معاملاتی، 2 میلیارد و ۱۲۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۵۹۶ هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان رسید.

این در حالی است که در معاملات دوشنبه (سوم دی ماه) 2 میلیارد و 189 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش پنج هزار و 892 میلیارد ریال در 130 هزار و 614 نوبت دادوستد شد و ارزش بازار به ۵۹۸ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی، شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۷۹۰ واحد رشد معادل ۰.۵ درصد به ۱۵۷ هزار ۴۸۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۲۹ واحد افزایش معادل ۰.۵ درصد به ۴۵ هزار ۵۸۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱۰ واحد رشد معادل ۰.۴۱ درصد به ۲۷ هزار و ۲۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۸ واحد افزایش، معادل ۰.۴۱ درصد به ۱۹ هزار و ۳۰ واحد، شاخص آزاد شناور با یک هزار و ۳۲۹ واحد رشد، معادل ۰.۷۹ درصد به ۱۷۰ هزار و ۶۲۷ واحد، شاخص بازار اول با ۸۶۲ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد به ۱۱۵ هزار ۹۲۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۲۲ واحد رشد معادل ۰.۰۷ درصد، به ۳۱۴ هزار و ۲۰۸ واحد رسیده بود.

شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 862 واحد افزایش یافته بود و شاخص بازار دوم بورس نیز 222 واحد رشد کرده بود. ۷ نماد «ملی صنایع مس ایران با ۱۶۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با منفی ۱۵۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با ۱۱۶ واحد، نفت، گاز و پتروشیمی تامین با منفی ۷۷ واحد، پالایش نفت اصفهان با ۷۵ واحد، بانک ملت با ۷۵ واحد و پتروشیمی مبین با ۷۲ واحد» نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

در گروه بانک در معاملات بورس یک میلیارد و 85 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 745 میلیارد ریال دادوستد شد. گروه فلزات اساسی به ارزش 388 میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش 313 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند. گروه خودرو با دادوستدی به ارزش 308 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات قرار گرفته بود و گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش 176 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

همچنین قیمت سهام نمادهای «شپترو، کخاک، غشان، فپنتا، سبجنو، دفارا و شکربن» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کساپا، خاذین، خزر، ثاژن، خاهن، شخارک و زمگسا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام داشتند./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند