تغذیه پرندگان می تواند با دادن چند جایزه سالم تر شود. به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی با پرنده تان می تواند تجربه ای فوق العاده باشد، اما آیا می دانید که این کار می تواند سلامت حیوان خانگی شما را نیز به همراه داشته باشد؟ در بسیاری از رژیم های مخصوص پرنده ها، ویتامین ها و مواد معدنی خاصی وجود دارد که پرندگان نیاز دارند، که این مواد مغذی می تواند آن ها را به سمت یک وضعیت سلامتی جدی هدایت کند. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام در مورد تغذیه پرندگان صحبت خواهیم کرد.

تغذیه پرندگان

تغذیه پرندگان خانگی با یک رژیم غذایی سالم کاری هزینه بر یا زمان بر نیست. هنگامی که احساس می کنید که پرنده تان سزاوار یک جایزه ویژه است، سعی کنید یکی از این گزینه های سالم و آسان را که با طعم خوب و مواد مغذی مفید درست شده اند، برای آن ها آماده کنید.تغذیه پرندگان خانگی و دادن جایزه سالم به آنها

تغذیه پرندگان خانگی با میوه ها

انبه، انار، موز، سیب، می تواند جزو انتخاب های شما باشد و به این نیز بستگی دارد که پرنده تان کدام را ترجیح می دهد. فقط هر گونه میوه ای که تصور می شود که برای رژیم غذایی پرنده تان مناسب است، انتخاب کنید. میوه یک منبع شگفت انگیز از ویتامین ها است و پر از مزه و ارزش غذایی می باشد. این یکی از انتخاب های مورد علاقه در میان اکثر پرندگان خانگی و گزینه ای مناسب برای تغذیه پرندگان خانگی است. چند ساعت بعد از سرو هر وعده غذایی برای پرنده تان، باقیمانده آن ها را دور بریزید. این کار مانع رشد باکتری در قفس پرنده می شود. با این حال، این کار برای انگور نیاز نیست.

تغذیه پرندگان خانگی و دادن جایزه سالم به آنها

لوبیا

لوبیا یک منبع فوق العاده از پروتئین گیاهی است که هم برای شما و هم پرنده تان خوب هستند! لوبیا همچنین منبع منحصر به فردی از فیبر برای پرنده تان است که کمک می کند تا سیستم گوارش خود را بهبود بخشد. سعی کنید سوپ لوبیا بدون چاشنی بپزید. اجازه دهید تا لوبیا ها خنک شوند و سپس یک ظرف کوچک از آن را جلوی پرنده خود بگذارید. احتمالا این خوراکی سریعا مورد علاقه دوست کوچک شما واقع می شود. به یاد داشته باشید که هرگز لوبیا خام را به پرنده خود ندهید زیرا ممکن است سمی باشد. حتما آن ها باید پخته شوند.

تغذیه پرندگان خانگی و دادن جایزه سالم به آنها

تغذیه پرندگان خانگی با جوانه ها

آیا شما وجود جوانه در سالادتان را دوست دارید؟ پرنده شما هم آنها را دوست دارد! یادگیری تهیه جوانه در آشپزخانه دشوار نیست! اطمینان حاصل کنید که هر گونه جوانه ای را که به پرنده خود می دهید، کاملا شسته اید. برخی از آن ها ممکن است به علت قرارگیری در مسیر بین باغ و سوپرمارکت محلی شما با آفت کش ها تماس داشته باشند و شما قطعا نمی خواهید که این سموم را به حیوان خانگی خود منتقل کنید. کاشت جوانه یک راه سالم برای تغذیه و خوراندن مواد مغذی به پرنده تان می باشد.

تغذیه پرندگان خانگی و دادن جایزه سالم به آنها

سبزیجات

پرندگان وحشی در زیستگاه های طبیعی خود به انواع مختلفی از سبزیجات دسترسی دارند، بنابراین این تنها به این معنی است که سبزیجات تازه برای پرندگان خانگی هم مفید هستند. دفعه بعدی که بروکلی ها، و یا سبزیجات کاملا شسته شده را برای خود سرو می کنید، مقداری از آن را به پرنده تان پیشنهاد دهید. دیگر موارد مورد علاقه آن ها، هویج، کلم، سبزیجات ریشه دار و نخود هستند.

تغذیه پرندگان خانگی و دادن جایزه سالم به آنها

پاستا گزینه مفیدی برای تغذیه پرندگان خانگی

مهم نیست که پخته یا خام باشند، پرندگان عاشق ماکارونی هستند. ماکارونی چیز خوبی است زیرا پر از انرژی و کربوهیدرات است! سعی کنید چند قاشق غذا خوری را همراه با سبزیجات بپزید و هنگامی که خنک شد آن را به پرنده تان بخورانید. اگر حیوان خانگی تان پاستا ترد را ترجیح می دهد ، ظرف او را با چند ماکارونی خام همراه با یک کره مهره ای برای یک میان وعده سرگرم کننده و خوشمزه پر کنید.

تغذیه پرندگان خانگی و دادن جایزه سالم به آنها

نان

تمام نان های سبوسدار خوش طعم هستند و همچنین آن ها منبع شگفت انگیزی از فیبر هستند. سعی کنید نان های کوچک را به عنوان یک پاداش برای رفتار خوب پرنده تان به او بدهید. نان های تست صبحانه، یک وعده صبح گاهی خوشمزه را به پرنده تان هدیه می دهند.

تغذیه پرندگان خانگی و دادن جایزه سالم به آنها

تغذیه پرندگان حیوانی با ذرت بو داده

باور کنید یا نه، بسیاری از پرندگان خانگی از خوردن پاپ کورن لذت می برند. شما می توانید پرنده خود را با ذرت خام یا بو داده تغذیه کنید. اگر شما می خواهید که ذرت خام را برای پرنده خود سرو کنید، آن ها را قدری، در آب جوش بجوشانید تا اندکی نرم شوند. اگر می خواهید که برای پرنده خود ذرت بو داده درست کنید، آن ها را با مقدار کمی پودر نارگیل ترکیب کنید. اطمینان حاصل کنید که هرگز به پرنده خود ذرت بو داده آماده شده در مایکروفر را ندهید. این گونه ها دارای چربی و نمک بسیار زیاد هستند که می تواند به سلامت حیوانات شما آسیب برساند.

تغذیه پرندگان خانگی و دادن جایزه سالم به آنها

دانه غلات

کشاورزان دانه های غلات، اغلب از حمله گروهی پرندگان به زمین هایشان برای خوردن دانه ها، شکایت می کنند. یک گروه گرسنه از پرندگان می توانند زمین پر از دانه ای را در کسری از زمان خالی کنند. دانه ها مغذی هستند و بسیار برای تغذیه پرنده ها مناسب می باشند. آنها ارزش های غذایی ای را ارائه می دهند که بعضی از مواد غذایی دیگر نمی توانند جای آن ها را بگیرند. دانه های کامل یک منبع عالی از پروتئین های ضروری هستند؛ به کربوهیدرات های مفید نیز باید اشاره شود. سعی کنید به پرنده هایتان، کوینو یا دانه سرخ شده بخورانید و خوردن دیوانه وار آن ها را تماشا کنید!

تغذیه پرندگان خانگی و دادن جایزه سالم به آنها

تغذیه پرندگان خانگی با آجیل

آجیل برای پرنده تان بسیار مفید است. به طور خاص، گردو، دارای ویژگی های تغذیه ای زیادی است که در سایر آجیل ها یافت نمی شود. آجیل بسیار خوشمزه است و بسیاری از پرندگان آنها را به عنوان غذاهای ویژه ستایش می کنند. آجیل ها اسباب بازی های طبیعی خوبی هستند. بسیاری از پرندگان زمان خود را صرف باز کردن پوسته آجیل ها به وسیله منقارشان می کنند. همیشه اطمینان حاصل کنید که هر آجیلی که به پرنده تان می دهید تمیز و بی نمک است. آجیل را می توان برای مدت طولانی نگه داری کرد. لازم به ذکر است بعضی از گونه های طوطی با خوردن بادام زمینی، دچار آلرژی می شوند و خود را می خارانند. در نتیجه شروع به کندن پرهایشان می کنند. اگر متوجه چنین علائمی در پرنده خود شدید، به او بادام زمینی ندهید.

تغذیه پرندگان خانگی و دادن جایزه سالم به آنها

فلفل

اگرچه بسیاری از انسان ها با خوردن فلفل تند مشکل دارند، اما پرندگان می توانند از آن ها استفاده کنند. به نظر می رسد که برخی از دوستان پرنده ما دارای گیرنده های تشخیص طعم تند فلفل نیستند. سعی کنید به حیوان خانگی خود، فلفل چیلی تازه یا فلفل موزی بخورانید و یا از طریق طعم دار کردن دانه، آن ها را به پرنده بخورانید.