بیوگرافی و عکس های رضا اخلاقی راد بازیگر
بیوگرافی و عکس های رضا اخلاقی راد بازیگر بیوگرافی رضا اخلاقی راد رضا اخلاقی راد (متولد 1356، مشهد) بازیگر ایرانی است. او در سال 1385 در رشته بازیگری نمایش از دانشگاه آزاد اراک فارغ التحصیل شد. او با بازی در فیلم لِرد به کارگردانی محمد رسولف به شهرت رسید و به همراه این فیلم موفق […] نوشته بیوگرافی و عکس های رضا اخلاقی راد بازیگر اولین بار در مجله...
بیوگرافی و عکس های رضا اخلاقی راد بازیگر
بیوگرافی رضا اخلاقی راد
رضا اخلاقی راد (متولد ۱۳۵۶، مشهد) بازیگر ایرانی است. او در سال ۱۳۸۵ در رشته بازیگری نمایش از دانشگاه آزاد اراک فارغ التحصیل شد.
او با بازی در فیلم لِرد به کارگردانی محمد رسولف به شهرت رسید و به همراه این فیلم موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از بخش نوعی نگاه کن ۲۰۱۷ شد . رضا اخلاقی راد در ۵۴ جشنواره فیلم آنتالیا جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد.
شروع فعالیت هنری
رضا اخلاقی راد، فعالیت بازیگری را از سال ۷۹ در مشهد شروع کرد و سپس در رشته بازیگری دانشگاه آزاد اسلامی اراک موفق به اخذ درجه لیسانس شد.
فعالیتهای سینمایی را در سمتهای دستیاری صحنه، دستیاری کارگردان و طراحی صحنه شروع میکند.
همسر رضا اخلاقی راد
درباره ازدواج ایشان اطلاعی در دست نیست و متاهل یا مجرد بودن ایشان مشخص نیست.
فیلم شناسی رضا اخلاقی راد
سریال بی قرار (۱۳۹۷)
فیلم سوزن آب (۱۳۹۶)
فیلم هیولا (۱۳۹۶)
فیلم فصل شکار (۱۳۹۶)
فیلم لرد (۱۳۹۴)
سریال آسپرین (۱۳۹۴)
سریال بی قرار ۱ (۱۳۹۳)
در سریالهایی نظیر راز و نیاز، ششمین نفر، ماتادور، آسپرین و فیلمهایی مثل دوراهی، سایه جنایت، ما در بهشت، بلوتوثتو روشن کن و …بازی میکند.
از فیلم های این بازیگر میتوان به فصل شکار ساخته داریوش یاری،کنجانچم ساخته یاسمن نصرتی،سوزن آب به کارگردانی بهمن شهروان،ناشناس ساخته مرتضی علی عباس میرزایی اشاره کرد.
جوایز و افتخارات رضا اخلاقی راد
فیلم “” لِرد “” ساخته محمد رسول اف در فستیوال فیلم آنتالیا درخشید . این فیلم که پیش از این حضوری موفق در جشنواره کن را تجربه کرده بود این بار جایزه بهترین کارگردانی برای محمد رسول اف و جایزه بهترین بازیگر را برای رضا اخلاقی راد به ارمغان آورد .
مصاحبه با رضا اخلاقی راد
سالهای زیادی در تئاتر فعالیت کردهاید. این مسیر را چگونه گذراندید؟ چه سختیهایی کشیدید؟ مخاطب و تماشاگر چه بسا گمان کند بازیگری چه جذاب و زیبا و راحت است. از رنجهای درونی و بیرونی بگویید. واقعیت بازیگری در ایران چیست؟
سختیهایی که از آن نام بردید، صرفا به نداشتن امنیت شغلی و سرخوردگیهای دیده نشدن و احساس تنهایی به واسطه سیستم مدیریتی گاه بی کفایت و متعاقبا نا امیدی از ادامه دادن بر نمیگردد. امرار معاش و سخت گذشتن امورات زندگی هم انگار همیشه متصل است به این عشق و شکیبایی و انگیزه داشتن. روزهای سرخوشی دیده شدن در فلان فیلم یا سریال به راحتی جایش را به فراموش شدن میدهد. این فراز و فرودها و امید و ناامیدی چیزی است که همیشه بازیگر را درگیر میکند. بازیگری زیباست اگر به مفهوم واقعی عاشقش باشی؛ البته فکر میکنم با صبر و ادامه دادن، عاقبت پیروزی با حقیقت است. بازیگری و هنر شوری است که در دل متولد میشود ولی دایههای خوبی ندارد و تو خود سعی در بزرگ شدن میکنی، هرچند سخت هرچند نگران.
نقدتان درباره سیستم آموزشی تئاتر در ایران چیست؟ سرفصلهای آموزشی را چگونه ارزیابی میکنید؟
لزوم برقراری یک زبان مشترک در سیستم آموزشی کل مدارس هنر احساس میشود. تئوریهای بنیادی تاتر در یادگیری برای هر هنرجویی لازم است که امیدوارم با آسان نگرفتن در تدریس و لزوم بازنگری کلی در سیستم آموزشی توسط استادان خبره، به خروجیهای این نیروها دانش در کار اضافه شود.
از فیلم «لرد» برای ما بگویید. بازتاب این فیلم در جشنواره کن چه بود؟
فیلم لرد به قرار گرفتن انسان آرمان گرا در شرایط کنونی سیستماتیک و واکنش نشان دادن او، نگاه میکند. انسانی که در تلاش برای بهتر زیستن و ساختن دنیای بهتر ناگزیر به رویارویی با عوامل فرسایشی فساد قرار میگیرد.
این فیلم در جشنواره کن از همان روزهای اول نمایش مورد استقبال قرار گرفت. کارگردانی، فیلمبرداری، صداگذاری و تدوین و همه کلیت تکنیکی و پشت دوربین این فیلم مورد تحسین قرار گرفت. من هم خوشحالم که به زعم خودم تلاشم دیده شد و در رساندن مفهوم اصلی محتوا نقش موازی درستی با این عوامل را داشتم. نکته جالب این بود که مکررا با این جمله از زبان آدمها با ملیتهای مختلف روبهرو میشدم که مسئله فیلم فارغ از مرزها به جهان شمول بودن این موضوع میپردازد و این مسئله، مسئله آنها در کشورهایشان نیز هست و فساد از هر نوعش چیزی ست که هر جامعه انسانی را در این دنیا شامل میشود و تهدید میکند.
معیارتان برای انتخاب نقش چیست؟
حضور درست و کیفی در اثر و نشان دادن لایههای نقش، همیشه برایم در انتخاب نقش لذت بخش و چالش برانگیز بوده. کارگردان و عوامل فیلم مهم هستند. اینکه نقش مال من باشد و قرابت داشته باشد یا تلاشی برای رسیدن به نقش را در پی داشته باشد لذت بخش است. امیدوارم که از این به بعد پیشنهادهایی خوب برای بازی داشته باشم.
میتوانیم ادعا کنیم ضعف اساسی سینمای ایران، فیلمنامه است؟
نه. البته فیلمنامه که رکن اصلی یک اثر نمایشی است باید از چارچوب درست نگارش و تحلیل و تحقیق بجا همراه با شخصیتپردازیهای محکم و بیکم و کاستی برخوردار باشد؛ اما سینما مجموعهای از یک سیستم منسجم و یکپارچه چه به لحاظ عوامل تکنیکی و چه پوشش دادن سازمانی درست توسط اهالی رسانهای سالم و متعهد را شامل میشود. پس مطرح کردن ضعف سینمای ایران به نبود فیلمنامه خوب فقط سرپوشی بر فقدان نبود یا ضعف این سیستم یکپارچه است.