درخواست چین از مقامات گردشگری ایران


درخواست چین از مقامات گردشگری ایران

تورگردانان چینی از مقامات گردشگری ایران درخواست کردند: «یوان» ارز رایج و مورد استفاده در معاملات گردشگری چینی‌ها و ایرانی‌ها ش

خبرگزاری ایسنا:جمعی از تور گردانان چینی در سفر به ایران و در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، درخواست کردند: «یوان» در معامله چینی‌ها با مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری جایگزین سایر ارز‌ها نظیر دلار و یورو شود که «دلاور بزرگ‌نیا» برای پیگیری این موضوع، قول مساعد داد و تاکید کرد: در کنار بخش خصوص برای تکمیل زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی حضور گردشگران چینی در استان تهران تلاش می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در این دیدار به اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران با چین که این کشور را به بازاری ارزشمند در توسعه گردشگران ورودی تبدیل کرده است، اشاره کرد و افزود: با وجود آن‌که ایران مقصدی ارزان و نزدیک به کشور چین به شمار می‌آید، اما تعداد گردشگران این کشور در ایران کمتر از حد انتظار بوده است. امید داریم با توسعه تعاملات بخش خصوصی و نهاد‌های دولتی دو کشور، حضور بیشتر گردشگران چینی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به نقش تبلیغات شفاهی گردشگران خارجی در تصویرسازی درست از ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران، بیان کرد: نقشی که مدیران دفاتر تورگردان در معرفی کشور‌ها می‌توانند داشته باشند هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند داشته باشد و این دلیلی بر نقش «دیپلماسی فرهنگی» در توسعه تعاملات بین ملت‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران اظهار کرد: بسیار خرسندیم که تورگردانان چین با رضایت و خاطره‌ای خوش، ایران را ترک می‌کنند. این اتفاق می‌تواند در آینده نه چندان دور به حضور گردشگران چینی در کشور منجر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند