40 در آینده‌ ای نزدیک؛ رونمایی از 40 محصول دیگر دانش بنیان دارویی


40 در آینده‌ ای نزدیک؛ رونمایی از 40 محصول دیگر دانش بنیان دارویی

ملک زاده گفت: در آینده نزدیک و در 40 سالگی انقلاب اسلامی از 40 محصول مهم دیگر دانش بنیان رونمایی خواهد شد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا ملک زاده در مراسم رونمایی از ۶ محصول دانش بنیان حوزه سلامت با تاکید بر اینکه مراحل تولید این شش محصول در داخل کشور صورت گرفته است، گفت: براساس آزمایش های مختلف در مراحل متعدد و مطالعات تحقیقاتی که بر روی انسان انجام شده، مشخص شد که این داروها در درمان بسیار موثر هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، شربت خوراکی ژل رویال از گروه محصولات طب سنتی را یکی از شش محصول دانش بنیان معرفی کرد و گفت: این شربت برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش ضعف و خستگی و درمان سرطان تولید شده است.

وی افزود: داروی دیگری که امروز رونمایی شد، ژل تزریق داخل مفصل هیالورونیک اسید در دو دوز از گروه محصولات دارویی است و سومین محصول نیز، پانسمان زخم بیولوژیک از گروه محصولات ملزومات پزشکی بیولوژیک برای درمان زخم بستر است. سبوسفوویر و گلاداس توویر دو ترکیب از گروه ماده اولیه داروی درمان هپاتیت C چهارمین داروی رونمایی شده است که تا امروز، ماده اولیه این دارو از خارج از کشور وارد می شد و در حال حاضر، موفق به تولید ماده اولیه آن در داخل کشور شده ایم.

دکتر ملک زاده در پایان با تاکید بر وجود و فروش ۴ محصول دانش بنیان رونمایی شده در بازار، گفت: در حال حاضر ۵۶ استارت آپ سلامت دیجیتال، ۹۵ استارت آپ حوزه سلول های بنیادی و ۲۵ استارت آپ حوزه ژنتیک شناسایی شده اند و در آینده نزدیک و در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نیز از ۴۰ محصول مهم دیگر دانش بنیان رونمایی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !