اشکالات کمیسیون قضایی به طرح افزایش سن ازدواج


اشکالات کمیسیون قضایی به طرح افزایش سن ازدواج

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اعضای کمیسیون قضایی طرح فراکسیون زنان در رابطه با افزایش سن ازدواج را طرح ناپخته‌ای دانستند و ایرادات و اشکالات زیادی را به آن گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس، گفت: در جلسه امروز دو طرح اصلاح ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری و همچنین اصلاح ۱۳ ماده از قانون آیین دادرسی کیفری در کمیسیون مطرح شد که بنا شد این دو طرح ادغام شده و پس از ادغام در دستور کمیسیون قرار گیرد.

وی افزود: پس از بحث‌های فراوان پیرامون این موضوع در ارتباط با سه ماده است، این طرح‌ها اتفاق‌نظر صورت نگرفت و قرار شد این موضوع در یک کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه کار و طرح ادغامی برای بررسی به صحن کمیسیون ارائه شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی که از سوی فراکسیون زنان در رابطه با افزایش سن ازدواج مطرح شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما با وجود بحث‌های فراوان رأی‌گیری در خصوص آن انجام نشد و مقرر شد پس از بررسی‌های دقیق‌تر پیرامون آن تصمیم‌گیری در خصوص این طرح انجام شود.

دهقان خاطرنشان کرد: اکثریت اعضای کمیسیون طرح فراکسیون زنان درباره افزایش سن ازدواج را طرح پخته‌ای تلقی نکردند و اشکالات زیادی هم از سوی کارشناسان و هم از سوی اعضای کمیسیون به این طرح وارد دانسته شد و بنا شد بررسی دقیق‌تری در این باره صورت پذیرد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟