کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی سوم آذر ماه آغاز می شود


کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی سوم آذر ماه آغاز می شود

تهران - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از حضور رئیس جمهوری در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی خبر داد و گفت: این کنفرانس از سوم آذر ماه به مدت سه روز در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت‌الله محسن اراکی در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع برگزاری «سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی»، درباره برنامه‌های این کنفرانس اظهار داشت: افتتاحیه این کنفرانس از ساعت 9 صبح با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سالن اجلاس سران خواهد بود.
وی با یادآوری این که در این کنفرانس حدود 350 مهمان خارجی از کشورهای مختلف اسلامی شرکت می کنند، افزود: برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم (ص) در آستان حضرت عبدالعظیم (ص) و شب شعر نبوی از جمله برنامه های جنبی این کنفرانس است.
دبیرکل مجمع جهانی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه های گوناگون از جمله برنامه های دیگر سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی است.
آیت الله اراکی با بیان این‌ که 10 کمیسیون در قالب این کنفرانس فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: قرار است نشست های این کمیسیون ها در محل اقامت مهمانان در هتل آزادی برگزار شود.
وی اضافه کرد: کمیسیون مقاومت و حق بازگشت، کمیسیون نقش فلسطین و قدس شریف در تمدن اسلامی، کمیسیون مقابله با سازش، نقش جمعیت های تقریب نهاد در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت، کمیته علمای مقاومت و کمیسیون بانوان و کمیسیون نقش احزاب در کاهش اختلافات مذهبی از جمله این کمیسیون ها است.
دبیرکل مجمع جهانی دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی را از جمله دیگر برنامه های جنبی این کنفرانس اعلام کرد و گفت: اختتامیه این کنفرانس در مرکز همایش‌های صدا و سیما و با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در ادامه این نشست، اظهار داشت: به یاری خداوند متعال تلاش جریان ها و نیروهای تقریب گرا و وحدت گرا در سراسر جهان اسلام در این دوره سختی که بر جهان اسلام گذشت، در حال به بار نشستن است.
وی افزود: ما در دهه گذشته دوره سختی از یک توطئه عمومی در سراسر جهان برای ایجاد ستیز درونی در جامعه اسلامی و درگیر ساختن پیروان مذاهب اسلامی گوناگون با یکدیگر، ایجاد خونریزی و جنگ را شاهد بودیم.
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه این توطئه دامنه اقوام را هم گرفت، یادآور شد: آنجا که توانستند با برانگیختن آتش اختلاف ستیز ایجاد کنند، این کار را کردند، آنجا که ابزار مذهبی کاربرد نداشت، یا نتوانستند از آن استفاده کنند، از ابزار ستیز قومی و شکاف قومی بین ملت‌ها استفاده کردند.
وی خاطرنشان کرد: شاهد جنگ های مختلفی در منطقه بودیم و هستیم، از جنگ هفتاد ساله رژیم اشغالگر بر علیه فلسطینیان گرفته تا جنگی که در افغانستان و پاکستان، عراق، سوریه و لبنان‌ و اندونزی تحت عناوین مختلف از جمله عناوین مذهبی به راه انداختند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به اینکه این آتش دامن کشورهای اروپایی را گرفت، گفت: ما در آنجا شاهد آتش‌ افروزی ها و گسترش دامنه تروریسم بودیم.
آیت‌الله اراکی تاکید کرد: امروز در نقطه‌ای قرار داریم که با تلاش نیروهای جبهه مقاومت و خون فشانی مدافعان حرم، با فداکاری نیروهای وحدت گرا و همگرا در سراسر جهان اسلام، با تلاش های گسترده مجمع تقریب و نهادهای تقریب گرا در جهان اسلام به تدریج شاهد شکست حتمی و قطعی این توطئه‌ها هستیم.
وی ادامه داد: باید خدا را سپاس گفت که ما امروز در شرایطی به سر می‌بریم که جریان همگرا و جریان وحدت گرا در جمهوری اسلامی و همه نیروهای خلاق و همگام همراه در سراسر جهان اسلام در آستانه یک پیروزی حتمی و قطعی هستند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکید کرد: ما آغاز این پیروزی را در کنفرانس وحدت امسال به جشن خواهیم نشست و اعلام خواهیم کرد که صفحه جدیدی در جهان اسلامی در حال باز شدن است، در این صفحه نو ما شاهد غلبه جریان وحدت گرا در جهان اسلام خواهیم بود.
آیت‌الله اراکی یادآور شد: ما در این صفحه جدیدی که در جهان اسلام و در منطقه ما باز شده شاهد آن خواهیم بود که صدای همگرایی بر هر صدایی غلبه خواهد کرد و این یکی از مهمترین برجستگی‌های این کنفرانس بزرگ خواهد بود.
وی درباره دیگر برجستگی های این کنفرانس گفت: ما در این کنفرانس اعلام می‌کنیم که جهان اسلام با جمهوری اسلامی در یک جبهه اعلام همبستگی می کند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به تلاش آمریکا، رژیم صهیونیستی و حاکمان آل سعود برای ایجاد اتحاد علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت، اظهار داشت: آثار شکست این تلاش ها را شاهد هستیم.
آیت الله اراکی تصریح کرد: در این کنفرانس ما شاهد گردهمایی نمایندگان قریب به 100 کشور اسلامی هستیم که این نمایندگان زبان گویای ملت هایشان هستند.
وی به حضور شخصیت های برجسته سیاسی، هنری و ادبی در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: این حضور پیروزی عظیمی برای جمهوری اسلامی است و به منزله مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی است که اعلام می کنند جمهوری اسلامی منزوی است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: این کنفرانس ثابت می کند که ایران نه تنها منزوی نیست، بلکه محور آزایخواهان جهان شده است و یک جریان جهانی، پویا و دشمن ستیزی را به راه انداخته است.
آیت الله اراکی تاکید کرد: شکل گیری این کنفرانس در این مقطع به منزله اعلام شکست برنامه آمریکا برای تحریم و محاصره جمهوری اسلامی و پیروزی برای جبهه مقاومت است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب به مبارزه جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: محور مقاومت مشت محکمی بر سر دولت ادعایی و غیرمشروع رژیم صهیونیستی کوبید که نه تنها در جبهه نظامی شکست بزرگی بر این رژیم تحمیل کرد، بلکه در جبهه سیاسی نیز باعث ایجاد یک شکاف سیاسی گسترده و عمیق در این رژیم شد.
سیام**9314**1053**1535

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)