شبکه «رادیو ترانگ ملی» راه اندازی شد


شبکه «رادیو ترانگ ملی» راه اندازی شد

تهران- ایرنا- شبکه « رادیو ترانگ ملی» با هدف ایجاد ارتباطات پایدار در زمان های بروز بحران امروز (سه شنبه) همزمان با هفته پدافند غیرعامل در تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این شبکه رادیویی ملی برای نخستین با طراحی شده است و به مدیران بحران اجازه می دهد در مواقع بحرانی از ارتباطات پایدار استفاده کنند که به زودی در اختیار 20 هزار مدیر بحران کشور قرار می گیرد.
در آیین رونمایی از این شبکه که در وزارت ارتباطات برگزار شد، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سردار «غلامرضا جلالی» رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور حضور داشتند.
این شبکه برای سازمان های مرتبط با مدیریت بحران از جمله شهرداری، آتش‌نشانی، آب و فاضلاب و گاز کاربرد دارد به شکلی که در زمان بروز بحران و حتی بلایای طبیعی، این شبکه با مرکزیت کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات، خدمات ارتباطی به این سازمان ها ارایه می کند تا امکان خدمات رسانی در ساعات اولیه بروز بحران فراهم باشد.

** تهران به شبکه ارتباطی امن وپایدار مجهز شد
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: شبکه ارتباطی امن و پایدار با هدف برقراری ارتباطی پایدار در مواقع بحران برای شهر تهران ایجاد شده که از امروز آماده بهره بردای است.
«صادق بیگ پور» افزود: شبکه ارتباطی امن و پایدار شهر تهران با هزینه ای هشت میلیون یورویی و 170 میلیارد ریالی طراحی شده است و در اختیار بیش از 20 هزار مدیر بحران قرارخواهد گرفت.
وی ادامه داد: شبکه اختصاصی تلفن همراه با همکاری شرکت ارتباطات سیار ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان مدیریت بحران برای مدیران بحران شهر تهران ایجاد شده است که در مواقع بروز بحران مدیران می توانند از آن به خوبی استفاده کنند.
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عامل انسانی در دفاع سایبری نقش بسیار مهمی دارد که به دو گروه فنی و غیر فنی تقسیم می شوند.
وی ادامه داد: اکنون بیشتر کاربران که همان عامل انسانی غیر فنی هستند درک کاملی از لزوم حفاظت از حریم خصوصی و حفظ امنیت در فضای مجازی ندارند و در این بخش با ضعف بزرگی مواجه هستیم.
بیگ پور گفت: اکنون در بخش آموزش دچار غفلت راهبردی شده ایم که ادامه این روند مشکل زا خواهد بود.
وی بر ضرورت توسعه آموزش های لازم در این بخش تاکید کرد و افزود: باید با افزایش هشدارها نسبت به افزایش آگاهی های عمومی اقدام کرد.
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اکنون نیازمند اتخاذ راهبردی اساسی برای مقابله با شکاف های فضای مجازی هستیم که در همین زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تدوین استاندارد ها و قوانین مورد نیاز اقدام هایی را به انجام رسانده است.
اقتصام*2078*2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟