معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 8 کابریولت


معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 8 کابریولت

پس از افشای زودهنگام تصاویر، ب‌ام‌و رسماً سری 8 کابریولت را معرفی کرده است. مدل M850i XDrive کابریولت تا حد زیادی به نسخهٔ کوپه شباهت دارد اما از یک سقف پارچه‌ای قابل جمع شدن برخوردار است که تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت، ظرف 15 ثانیه باز یا بسته می‌شود. البته سقف تنها ویژگی منحصربه‌فرد... نوشته معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 8 کابریولت به صورت اختصاصی...

پس از افشای زودهنگام تصاویر، ب‌ام‌و رسماً سری 8 کابریولت را معرفی کرده است. مدل M850i XDrive کابریولت تا حد زیادی به نسخهٔ کوپه شباهت دارد اما از یک سقف پارچه‌ای قابل جمع شدن برخوردار است که تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت، ظرف 15 ثانیه باز یا بسته می‌شود. البته سقف تنها ویژگی منحصربه‌فرد سری 8 کابریولت نیست بلکه این ماشین به یک سیستم محافظت ویژه هم مجهز است که می‌تواند دو حلقهٔ آلومینیومی با استحکام بالا را ظرف یک ثانیه باز کند.

معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 8 کابریولت

اما دیگر قسمت‌های خودرو تقریباً به‌طور کامل با M850i کوپه یکسان است؛ بنابراین در نسخهٔ کابریولت هم همان دماغهٔ تهاجمی با جلوپنجره‌ای بزرگ که با چراغ‌های LED تطبیقی احاطه شده است دیده می‌شود. این کابریولت باواریایی همچنین از سر اگزوزهای متوازی‌الاضلاع، چراغ‌های عقب LED و رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی سبک‌وزن M هم برخوردار است. خریدارانی که خواهان ظاهر اسپرت‌تری هستند نیز می‌توانند پکیج بیرونی کربنی M را سفارش دهند که مجموعه‌ای از ویژگی‌های فیبر کربنی شامل قاب آینه‌های جانبی، دیفیوزر و میله‌های درون جلوپنجره را به خودرو اضافه می‌کند.

معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 8 کابریولت

کابین M850i کابریولت نیز بازتابی از نسخهٔ کوپه است اما در آن کنترلرهای جدیدی برای سقف و همین‌طور گرم‌کن گردن سفارشی دیده می‌شود. این آپشن شامل خروجی‌های هوایی در پشت‌سری صندلی‌های جلو می‌شود که جریان هوای گرم را با توجه به سرعت حرکت خودرو تنظیم و کنترل می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو نیز یک بادگیر استاندارد است که می‌توان آن‌را پشت صندلی‌های جلو نصب نمود و یا جمع کرده و در صندوق بار قرار داد.

معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 8 کابریولت

ازجملهٔ سایر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ M850i کابریولت می‌توان به غربیلک فرمان اسپرت M، صندلی‌های اسپرت با گرم‌کن، تودوزی چرمی شخصی، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی هارمن کاردون با 12 بلندگو، صفحه‌نمایش 10.25 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر سربالا اشاره کرد. علاوه بر این موارد، برای خودرو آپشن‌های مختلفی هم قابل سفارش خواهد بود که شامل مواردی چون تهویهٔ صندلی‌های جلو و سیستم صوتی Bowers Wilkins می‌شود.

معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 8 کابریولت

M850i کابریولت همانند نسخهٔ کوپه به پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربو مجهز است که 530 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. M850i کابریولت با تکیه بر این قوای محرکه ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 8 کابریولت

ب‌ام‌و این کابریولت جدید را به مجموعه‌ای از ویژگی‌های عملکردی هم مجهز کرده تا هر چه بیشتر به مدل پرچم‌دار M8 نزدیک شود. این ویژگی‌ها شامل سیستم تعلیق تطبیقی M و سیستم فعال فرمان پذیری می‌شود که به‌منظور بهبودی چابکی می‌تواند به چرخ‌های عقب تا 2.5 درجه فرمان دهد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های عملکردی برجسته نیز می‌توان به سیستم فعال حفظ پایداری و سیستم ترمز M اسپرت با کالیپرهای آبی‌رنگ اشاره کرد.

معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 8 کابریولت

همانند دیگر ساخته‌های مدرن ب‌ام‌و، سری 8 کابریولت هم به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مجهز شده و به‌صورت استاندارد با سیستم جلوگیری از برخورد با هشدار عابر پیاده، سیستم کنترل فاصلهٔ پارک و ترمز خودکار شهری ارائه می‌شود. پکیج سفارشی رانندگی حرفه‌ای نیز کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و حرکت، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط با سیستم فعال جلوگیری از برخورد جانبی، هشدار خروج از خط، تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک عقب را به خودرو اضافه می‌کند.

معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 8 کابریولت

قرار است ب‌ام‌و M850i XDrive کابریولت از ماه مارس سال آینده با قیمت پایهٔ 121,400 دلار در ایالات‌متحده عرضه گردد. این یعنی نسخهٔ کابریولت 9500 دلار گران‌تر از نسخهٔ کوپه است که از 8 دسامبر امسال در آمریکا عرضه می‌شود.

معرفی رسمی ب‌ام‌و سری 8 کابریولت

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ماهی دودی