خطیبان نماز جمعه:آمریکا با تحریم به هیچ یک از اهداف خود نمی رسد


خطیبان نماز جمعه:آمریکا با تحریم به هیچ یک از اهداف خود نمی رسد

استانها- ایرنا- خطیبان نماز جمعه کشور در خطبه های این هفته با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه ای مبنی بر تشدید و اجرای تحریم های جدید در 13 آبان علیه ملت ایران، تاکید کردند که مردم پشتیبان انقلاب اسلامی هستند و آمریکا با تحریم نه تنها به اهداف اقتصادی بلکه به اهداف سیاسی خود نیز نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استانها، امامان جمعه با بیان اینکه تبلیغات گسترده آمریکا در باره تحریم های جدید در 13 آبان علیه جمهوری اسلامی تلاش این کشور برای راه اندازی جنگ روانی و تاثیرگذاری بر مقاومت مردم است، اظهار داشتند که آمریکا بداند دوران زورگویی و قلدری رو به افول است و مجازات کشورهای پایبند به قوانین بین المللی نیز بجز پیامدهای بد برای نظام جهانی، راه به جایی نمی برد .
خطیبان نماز جمعه در بخش های دیگری از خطبه ها با اشاره به کشتار مردم آزاده جهان از سوی ایادی آمریکا با تاکید بر اینکه سرنوشت هر ستمگری به طور قطع نابودی، رسوایی و سرنگونی است، افزودند: ستمگران فکر می‌کنند می‌توانند به مقاومت پایان دهند اما به طور حتم این آرزو را به گور خواهند برد.
وقوع حوادث تاریخی، بزرگ و مهم در روز 13 آبان از جمله بازداشت حضرت امام (ره) که به قانون تحقیرآمیز کاپیتولاسیون اعتراض داشتند و تبعید ایشان به ترکیه در سال 43 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به کانون توطئه تبدیل شده بود،نیز از جمله محورهای خطبه های امامان جمعه بود که با تبیین آن برای نمازگزاران، خواستار برپایی راهپیمایی باشکوه مردم ایران اسلامی در سالروز 13 آبان در نقاط مختلف کشور شدند.
خطیبان نماز جمعه تاکید کردند:13 آبان روز استکبار ستیزی در تاریخ انقلاب اسلامی است و ملت ایران با شرکت پرشور در راهپیمایی این روز، جواب یاوه گویی های آمریکا و دشمنان نظام اسلامی را خواهد داد.
خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های برخی مراکز استانی را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

** تبریز
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تحریم های آمریکا در 13 آبان علیه جمهوری اسلامی تلاش این کشور برای راه اندازی جنگ روانی در کشور ماست.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: با توجه به اینکه تلاش آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نرسید این کشور می خواهد با راه اندازی جنگ روانی به اهداف خود برسد.
وی با بیان اینکه عملیات روانی آمریکا برای ایجاد هراس در جامعه ایرانی است، اظهار داشت: شب گذشته آمریکا عدم مخالفت خود را با صادرات نفت ایران به 7 کشور اعلام کرد که این امر نشانه عقب نشینی از موضع قبلی است.
خطیب جمعه تبریز یادآوری کرد: دولت آمریکا بخش مهمی از تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را قبل از 13 آبان به اجرا گذاشته و تحریم های جدید تاثیر زیادی بر مردم ایران نخواهد گذاشت.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به راهکارهای مقابله با جنگ روانی دشمن در زمان کنونی ادامه داد: در این مقطع باید مرعوب دشمن نشده و اقدام های اصولی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را از دولت مطالبه کرد.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در 13 آبان سال 43 رژیم وابسته به پهلوی امام راحل را پس از افشاگری بی نظیر خود به ترکیه تبعید کرد، گفت: این واقعه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی شد زیرا که امام (ره) در مدت 14 سال تبعید علاوه بر هدایت جریان انقلاب در ایران، مبانی حکومت اسلامی و نظام ولایت فقیه را برای اولین بار در تاریخ فقه شیعه پایه گذاری کرد.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: در 13 آبان سال 57 رژیم ستمشاهی دانش آموزان و دانشجویان انقلابی و معترض را در جلوی دانشگاه تهران به گلوله بست و چند نفر از آنان را به شهادت رساند.
وی یادآوری کرد: 13 آبان سال 58 نیز نماد شکستن هیمنه کاغذی و پوشالی استکبار جهانی به دست دانشجویان پیرو خط امام بود و آنان در اقدامی خودجوش لانه جاسوسی و مرکز فرماندهی فتنه آفرینی آمریکا را تسخیر کردند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه راهپیمایی 13 آبان امسال اهمیت دوچندانی دارد، اظهار داشت: در این روز خروش دانش آموزان، دانشجویان و مردم علیه آمریکا تکرار خواهد شد و صدای فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر استان به گوش خواهد رسید.

**ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه 13 آبان نشان از ایستادگی چهل ساله انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی دارد، گفت: اقشار مختلف مردم باید باشکوه تر از سال های گذشته در راهپیمایی این روز شرکت کنند زیرا مبارزه با استکبار اصل دین ماست.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: آمریکایی ها به قدری از این روز تنفر دارند که اعمال تحریم های جدید علیه ملت ایران را از این روز آغاز می کند.
وی با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا با ملت ایران ادامه دارد، اظهار داشت: ملت ایران ادامه دهنده راه امام حسین(ع) هستند و از عزت و شرف خود در مقابل دشمنان دفاع می کنند.
امام جمعه ارومیه همچنین با تبریک فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی، گفت: فرهنگ شهادت طلبی «حسین فهمیده» باید به درستی در بین دانش آموزان تبیین شود زیرا این نوجوان 13 ساله یکی از الگوهای دانش آموزان به شمار می رود و یاد و خاطره اش باید در جامعه زنده بماند.

**اردبیل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مقاومت ملت بزرگ ایران نتیجه داد و آمریکا مجبور شد از تحریم کل نفت ایران و به صفر رساندن صادرات آن عقب نشینی کند.
آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفنه نماز جمعه اردبیل افزود: آمریکا در چند روز مانده به 13 آبان که می بیند امکان ندارد صادرات نفت ایران صفر شود، اعلام کرد فعلا هند و کره جنوبی را استثنا کرده است.
او گفت: اگر گاز ایران به ترکیه قطع شود فاجعه رخ می دهد و لذا ترکیه نیز تقاضای معافیت کرده و نیز اگر گاز ایران به عراق قطع شود بیشتر نیروگاه های برق عراق که برای آنها بسیار حیاتی است، تعطیل می شود به همین جهت عراق نیز تقاضای معافیت کرده است و این سلسله هنوز ادامه دارد.
وی اظهار داشت: آنها از محروم کردن ایران از جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی سوئیفت نیز عقب نشینی کردند چون دیدند اروپا در ساز و کار مالی خود به دنبال ایجاد یک فرآیند جدید برای مبادله با ایران بر آمده به نحوی که جایگزین سوئیفت شود و این جایگاه بین المللی سوئیفت را بشدت متزلزل می کند.
امام جمعه اردبیل افزود: وزیر اقتصاد فرانسه گفته تحریم های آمریکا علیه ایران فرصتی است برای اروپا تا نهادهای مالی مستقل خود را داشته باشند.
خطیب جمعه اردبیل گفت: با این حساب آمریکا به طرف یک انزوا و شکست فاحش در تحریم پیش می رود و نگران اثرگذاری آخرین ابزار آمریکا برای مقابله با ایران در 13 آبان است ، آنها می گویند اگر این ابزار برندگی لازم را نداشته باشد سازمان تحریم ها دچار فروپاشی خواهد شد.

**اصفهان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت :13 آبان روز استکبار ستیزی در تاریخ انقلاب اسلامی است و ملت ایران با شرکت پرشور در راهپیمایی این روز جواب یاوه گویی های آمریکا و دشمنان نظام اسلامی را خواهد داد.
حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) افزود: راهپیمایی 13 آبان امسال باید با شکوه تر از سال های گذشته برپا شود تا مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و دست نشانده هایش باشد.
وی این روز را روز مبارزه با استکبار جهانی و شیطان بزرگ دانست و اظهارداشت : رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که مرحله دوم تحریم های ایران را همزمان با 13 آبان اجرا خواهد کرد، غافل از این که خداوند متعال همیشه یار و یاور ملت مسلمان ایران بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد : سه حادثه بزرگ و مهم در روز 13 آبان و زمان های مختلف رخ داد که یکی از این وقایع بازداشت حضرت امام (ره) و تبعید ایشان به ترکیه در سال 43 بود.
وی ادامه داد : امام خمینی(ره) به قانون تحقیر آمیز کاپیتولاسیون اعتراض کردند که براساس آن اتباع آمریکایی در ایران مصونیت قانونی و حقوقی داشتند و در صورتی که جنایتی مرتکب می شدند در کشوری که زندگی می کنند، دادگاه و نیروی انسانی آن صلاحیت بازداشت و بازجویی و محاکمه را نداشتند.
وی با اشاره به مناسبت دیگر 13آبان بیان کرد : حادثه بزرگ و مهم دیگر این روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که به کانون توطئه تبدیل شده بود.
خطیب جمعه اصفهان با بیان این که جمعی از دانشجویان انقلاب پیرو خط امام(ره) این لانه جاسوسی را فتح کردند، افزود: حرکت ارزشمند دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در مبارزه با شیطان بزرگ و تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم و بلکه والاتر از آن از سوی امام (ره) نامگذاری شد.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که ایستادگی در مقابل کافران و دشمنان دستور الهی بوده و پیروزی مسلمانان در مقابل آنان وعده داده شده است، افزود: دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند زیرا این ملت مقتدر با تمام توان در مقابل دشمنان ایستادگی خواهند کرد.
وی با اشاره به این که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره ملت ایران با تحریم اقتصادی دشمنان روبرو بود، گفت: وحدت مردم و مسئولان همراه با برنامه ‌ریزی و تدبیر موجب شکست تحریم جدید استکبار جهانی علیه نظام خواهد شد.

**کرج
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: استکبارجهانی از آینده روشن نظام اسلامی نگران است و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به کشورمان دریغ ندارد.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرج افزود: کینه توزی استکبار جهانی درابعاد رسانه ای، فرهنگی و اقتصادی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بوده و هست.
آیت الله حسینی همدانی به رویدادهای یوم الله 13 آبان اشاره کرد و افزود: حمله ماموران شاه خائن به دانش آموزان و دانشجویان درسال57 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) درسال 58
از رویدادهای این روز به شمار می رود که در این حوادث نقاب از سیمای خائنان و دشمنان برداشته شد.
وی تبعید امام خمینی (ره) از عراق به ترکیه در سال 43 دیگر رویداد 13 آبان برشمرد و گفت: دراین روز سه اتفاق مهم تاریخی یک موضوع مشترک به نام نفی ظلم و استکبار ستیزی وجود دارد.
خطیب جمعه کرج گفت: آمریکا درتلاش است تا با جنگ روانی و اعمال تحریم ها، مشکلاتی برای کشورمان ایجاد کند در حالی که قسمت عمده این تحریم ها از گذشته اعمال شده و دشمنان دربرابر اراده ملت ایران کاری از پیش نبرده اند.

**ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تحریم های آمریکا باعث ثبات و تقویت اقتصاد ایران و بی اثر شدن تحریم های ناجوانمردانه این کشور استکباری می شود.
حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه امروز ایلام اظهار داشت: ملت ایران ابهت و اقتدار پوشالی آمریکا در سطح جهان را در هم شکست و باعث رسوایی دولتمردان و سیاستمداران آمریکایی در جهان شد و امروز نیز تهدید و تحریم آنها در اراده ملت ایران کمترین اثری ندارد.
وی یادآور شد: سربلندی ملت ایران در جهان حاصل سال‌ ها مبارزه با زیاده خواهی های آمریکا و همپیمانان این کشور است و جمهوری اسلامی با مدیریت و درایت مقام معظم رهبری از این پیچ و برهه حساس نیز به سلامت عبور می‌کند.
خطیب نماز جمعه ایلام تاکید کرد: اقدام به تحریم صنعت نفت و گاز ایران از سوی آمریکا با توجه به نیاز جامعه جهانی به نفت و گاز ایران غیرعملی و ناممکن است و ترامپ خود نیز بر این امر و تبعات منفی آن برای جامعه جهانی واقف است.
وی یادآور شد: رجزخوانی آمریکا در اراده مصمم مردم ایران بی‌تاثیر است و مردم ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با تحریم های ظالمانه آمریکا بیگانه نیستند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: ملت ایران به واسطه تحریم و تهدید غرب و در راس آنها آمریکا و حامیان منطقه ای غرب به درجات عالی از رشد، نمو رسیده و به یک قدرت برتر و تاثیر گذار در منطقه و جهان تبدیل شده است.

**بوشهر
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان ایران اسلامی با تمام قوا برای تغییر افکار، رفتار و گفتمان جامعه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده اند.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز جمعه در آئین بزرگداشت دهه آخر ماه صفر در بوشهر افزود: در این زمینه دشمنان با راه‌اندازی شبکه‌های مختلف و متعدد سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را آغاز کردند.
وی بیان کرد: روشنگری و بصیرت افزایی در زمینه ظلم استکبار جهانی یک امر سترگی است که اهداف امام خمینی(ره) نیز بر پایه آن شکل گرفته بود.

**شهرکرد
نماینده ولی فقیه درچهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، 13 آبانماه را روز استکبار ستیزی، استقامت همگانی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان دانست.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد افزود: رویکرد اساسی در حماسه 13 آبان بر استکبارستیزی و استقلال طلبی ملت بزرگ ایران استوار است و حضور باشکوه در راهپیمایی روز 13 آبان باعث یاس دشمنان است.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا هرگز قابل اعتماد نبوده و نیست، گفت: 13 آبان باید موجب تقویت روحیه انقلابی همراه با بینش و بصیرت جوانان و اشنایی نسل جوان با توطئه های شوم آمریکا باشد.
حجت الاسلام نکونام، با بیان اینکه آمریکا تمامی معاهدات بین المللی را زیر پا می گذارد، تاکید کرد: آمریکا به دلیل خوی استکباری همواره حقوق بشر را در جهان نقض کرده و باید پاسخگو در این خصوص باشد.
وی به هفته پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: آگاهی در برابر توطئه های دشمنان و مقابله با تهدید نرم دشمن از اهداف اصلی پدافندغیرعامل است.

**بیرجند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: 13 آبان امسال صدا شکستن استخوان های استکبار را به گوش خواهیم شنید و به چشم هم جریانات را تا 22 بهمن خواهیم دید.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) با اشاره به خط و نشان دشمن در 13 آبان امسال علیه جمهوری اسلامی افزود: ظلم از بین می رود و آنچه می ماند انقلاب اسلامی است تا با یاری خدا به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود.

**مشهد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: توطئه های آمریکا علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران همانند آنچه ظرف 40 سال اخیر اتفاق افتاده همچنان محکوم به شکست است.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم امام رضا (ع) افزود: اکنون آمریکا به خیال خود و از سر استیصال می خواهد بار دیگر تحریمهای ناجوانمردانه را به ملت ایران تحمیل کند اما همه به یقین این کلام وحی گونه امام راحل رسیده اند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی ادامه داد: این سخن و نظر من نیست، یک آقایی با نام فرانس ژیرس که از او به نام استاد دانشگاه جنگ یاد می شود در مقاله ای نوشته است ایران قدرت آن را دارد که اگر جلوی صدور نفتش گرفته شود نگذارد یک قطره نفت از خلیج فارس صادر شود.

**بجنورد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان تودهنی محکمی به آمریکا خواهد بود و استکبار را از اعمال تحریم برای به زانو درآوردن کشورمان ناامید خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی سیاسی جمعه از مردم خواست تا در این روز حضور گسترده داشته باشند.
وی گفت: در 13 آبان سال 1358 طلسم و هیمنه آمریکا شکسته شد و انقلاب دوم شکل گرفت؛ در این روز چهره لیبرال های به ظاهر طرفدار انقلاب افشا شد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: راهپیمایی امسال باید چنان باشکوه باشد که آمریکای خونخوار و جهانخوار از کارهای خود پشیمان شود و بفهمد نمی تواند علیه این ملت غیرتمند کاری کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: در 13 آبان باید صدای مردم به گوش کسانی برسد که آرزوی ارتباط ذلیلانه و چشم و گوش بسته با آمریکا را دارند و به آنها بفهماند که مردم ایران تحریم را به تسلیم ذلیلانه ترجیح می دهند.
حجت الاسام والمسلمین یعقوبی گفت: باید در این روز همه با هم به صحنه بیاییم و عظمت و پیام قدرت انقلاب را بار دیگر به جهانیان برسانیم.

**اهواز
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده توسط عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بی نتیجه نمی ماند گفت: قطعا مهم ترین نتیجه آن پیروزی تمام و کمال ملت ایران بر کفر جهانی است.
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اهواز با اشاره به 13 آبان اشاره گفت: سال 43 امام خمینی (ره) به لایحه کاپیتولاسیون ( مصونیت قضایی آمریکاییان در ایران) اعتراض کرد که همین امر منجر به تبعید ایشان در 13 آبانماه شد.
آیت الله موسوی جزایری گفت: در سال 57 نیز دانشجویان علیه رژیم شاه دست به تجمع زده بودند و دانش آموزان دبیرستانی نیز در حمایت از آنها به سمت دانشگاه حرکت کردند اما ماموران شاهنشاهی تعدادی زیادی از آنها را به شهادت رساندند.
وی ادامه داد: در سال 58 نیز دانشجویان متوجه حرکات جاسوسی در سفارت آمریکا شدند از همین رو این لانه جاسوسی را تسخیر کردند به همین جهت روز 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار مهم است.
وی در ادامه ضمن محکوم کردن جنایات دولت و ارتش نیجریه علیه شیعیان این کشور در حین عزاداری امام حسین (ع) گفت: همانطور که خون امام حسین (ع) بر شمشیر پیروز شد پیروان ایشان نیز بر دشمنان غلبه خواهند کرد.

**قم
خطیب جمعه قم گفت: ما نباید به وعده های دشمنان دل ببندیم، بلکه با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و همت و تلاش مضاعف، در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور حرکت کرده و مشکلات را برطرف کنیم.
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم با بیان اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی روز بسیار بزرگ و مهمی است، افزود: مردم کشورمان نباید در دام تاریخ مقرر کردن های غربی ها گرفتار شوند، بلکه در برابر این توطئه ها و دسیسه ها هوشیار باشند.
سیزدهم آبان یادآور سه رخداد مهم تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در سال 1358 است که هر سه رویداد با هویت مبارزه با استکبار شکل گرفت و به همین دلیل، این روز به یاد ماندنی «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می شود.
وی ادامه داد: دار و دسته ترامپ بازگشت تحریم ها در 13 آبان را تبلیغ می کنند، اما باید بدانیم که مقرر کردن تاریخ های مختلف برای در انتظار گذاشتن ملت ایران و به نوعی بازی و شوخی است.
مرحله جدید تحریم ها علیه ایران اسلامی روز 4 نوامبر (١٣ آبان) اجرا می شود که فعالیت های صنایع نفت و گاز، کشتیرانی و خدمات بیمه را هدف قرار داده است.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه ایران اسلامی در 40 سال گذشته همواره در تحریم بوده است، اظهار داشت: دشمنان تاکنون همه اقدامات و تلاش های خود را برای ضربه زدن به کشورمان انجام داده اند و پس از 13 آبان هم تاریخ دیگری را برای برنامه های خود اعلام می کنند.

**زنجان
امام جمعه موقت زنجان گفت: تحریم های آمریکا اثری چندانی بر کشور ندارد و اگر چه ممکن است برخی مشکلات ظاهری را ایجاد کند ولی مردم ایران هرگز از دین و انقلاب خود دست نخواهند شست.
حجت الاسلام سیدرضا موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 و روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش آموز اشاره کرد و افزود: به توصیه امام خمینی (ره) هیچوقت نباید سلاح مبارزه با دشمن را زمین گذاشت چرا که آنها هیچوقت نخوابیده اند و ضربه خود را وارد می کند.
وی ادامه داد: آمریکا از 28 مرداد سال 1332 تا به امروز همیشه نسبت به ملت ایران دشمنی اش را ابراز کرده و این دشمنی از جانب همه دولت ها و روسای جمهوری آمریکا بوده و منحصر به حزب خاصی نیست.
حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: ترامپ طرحی داشت که بر اساس آن تحریم های آمریکا علیه ایران را در 13 آبان بیشتر کند و صدور نفت ایران را به صفر برساند در حالی که بر خلاف تصور ترامپ امروز ایران 2 میلیون بسکه نفت صادر می کند و هرگز صدور نفت کشور به صفر نخواهد رسید.

**سمنان
امام جمعه موقت سمنان گفت: تدوین و اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باعث اعتلای نظام جمهوری اسلامی در بین کشورهای جهان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر عبدوس در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، افزود: نخبگان و اندیشمندان در راستای تدوین سند چشم انداز 50 ساله کشور اهتمام ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به ضرورت تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، بیان کرد: این الگو که نشان از درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری دارد، پیشرفت و آبادانی همیشگی کشور را منجر می شود.
عبدوس با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره آمریکا که هیچ غلطی نمی تواند بکند یادآور شد: با گذشت 40 سال، این امر به طور کامل محرز شده است.
وی با اشاره به ضرورت ها برای پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان بیان کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان در جبهه های نبرد امری اجتناب ناپذیر است.
امام جمعه موقت سمنان با بیان این که دشمن در پی سست کردن پایه های مقاومت است، تصریح کرد: در کنار ایستادگی و دوری از کاهلی، یاد و ذکر خدا موجب بی اثری وسوسه و دسیسه های تفرقه انگیز دشمنان می شود.
وی ادامه داد: تفرقه و جدایی بین نیروهای داخلی منجر به شکست عزت و مقاومت مسلمانان است.

**زاهدان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تشدید تحریم علیه ایران اسلامی چیز جدیدی نیست و ما می توانیم با مدیریت صحیح و با استفاده از امکانات موجود از انواع بحران ممکن خارج شویم.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: همان طور که هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی و چهل سال دشمنی آمریکا به خوبی مدیریت شد پس می توانیم هر مساله دیگری را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: آمریکا ما را در محاصره اقتصادی قرار داد و می خواست دانشجویان و دانش آموزان را علیه نظام بشوراند که هیچ گاه به اهداف شوم خود نرسید.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: با بیداری، هوشیاری، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب به خوبی می توانیم از بسیاری از بحران ها به سلامت عبور کنیم.
آیت الله سلیمانی با گرامیداشت یوم الله 13 آبان گفت: یوم الله 13 آبان یکی از جلوه های انقلاب اسلامی محسوب می شود که در آن سه مساله مهم تبعید امام (ره)، شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی مطرح است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آمریکا تلاش می کرد تا از جوانه زدن درخت تنومند اسلام جلوگیری کند بنابراین امام (ره) را تبعید کرد ولی برخلاف میل دشمنان منویات امام راحل در میان مردم جاری بود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دشمن با شهادت نونهالان و دانش آموزان می خواست زهر چشمی از مردم بگیرد و روحیه شهادت را در آنان ضعیف کند ولی دانشجویان پیرو خط امام (ره) با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توانستند توطئه های آنان را خنثی کنند.

**شیراز
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در آستانه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: مبارزه با استکبار وظیفه دائمی ما است و تعطیل بردار نیست.
آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: هر کس که بر خلاف فرامین الهی عمل کند مستکبر است، مانند فردی که نماز نمی خواند، حجاب را رعایت نمی کند و یا حق دیگران را پایمال می کند.
وی ادامه داد: در پاسخ به افرادی که می گویند تا چه زمانی باید با استکبار مبارزه کرد می گوییم که تا ما بندگی خدا را داریم با استکبار و کسانی که با خدا دشمنی می کند سخت مبارزه خواهیم کرد.
امام جمعه شیراز افزود: اما در مبارزه با استکبار همه مرد این میدان نیستند، چرا که کسی که می خواهد با استکبار مبارزه کند خودش نباید مستکبر باشد، کسی که خودش مستکبر و بازیچه شیطان است نمی تواند با استکبار بجنگد.
آیت الله دژکام گفت: هر زمان که خواستیم فریاد مبارزه با استکبار و در راس آن آمریکا را سر دهیم اول نگاهی به خودمان بیاندازیم، اگر حق کسی را پایمال کنیم، پول کسی را بخوریم و به دیگران تهمت بزنیم بدانیم که این شعار تو خالی خواهد بود.
وی گفت: این شعار مال کسانی است که برای خدا کار کردند و در راه خدا مبارزه، جهاد و کوشش کردند و برای خود هیچ چیز نخواستند.
نماینده ولی فقیه در فارس خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت: بدان و آگاه باش که این ملت پر است از شیردلانی که جز خدا و رضای او چیز دیگری نخواسته اند و تا زمانی که استکبار را شکست ندهند، فریاد مرگ بر آمریکای آنها بلند خواهد بود.

**سنندج
امام جمعه موقت سنندج 13 آبان را روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: ملت ایران با شرکت گسترده در راهپیمایی 13 آبان امسال، پاسخ دندان شکنی به تهدیدها و تحریم های رئیس جمهور خائن آمریکا خواهند داد.
ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: دشمنی و شرارت های آمریکا همیشه بوده و روز به روز بر این شیطنت ها افزوده می شود اما مردم ایران با قدرت در برابر توطئه های استکبار می ایستند.
وی با بیان اینکه انزجار و تنفر ملت ایران از آمریکا هم بیش از پیش شده است، افزود: مردم با شرکت پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان امسال، پرشکوه تر از سال های قبل به صحنه می آیند و انزجار خود را از سیاست های کینه توزانه آمریکا به نمایش می گذارند.
خطیب موقت جمعه سنندج یادآور شد: طبق گفته مورخان، آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به 50 کشور جهان حمله نظامی و 20 کشور را در محاصره اقتصادی قرار داده است، بنابراین نباید غیر از دشمنی و قساوت از استکبار جهانی انتظار دیگری داشت.
ماموستا حسینی در ادامه خواستار همت صادقانه مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی کشور شد و تاکید کرد: مردم نیز باید مسئولان و دولت را در راستای برطرف کردن مشکلات کنونی یاری دهند.
وی اضافه کرد: همانگونه که از امنیت پایداری برخوردار هستیم باید نسبت به تامین امنیت اقتصادی کشور و ایجاد رفاه مردم تمام تلاش خود را به کار گیریم.

**کرمان
خطیب جمعه کرمان گفت: شعار مرگ بر آمریکا در حقیقت اعلام انزجار از تحریم کننده ملت ها، جنگ افروزی، دارنده و استفاده کننده از تجهیزات اتمی، تجاوزگری و بیدادگری است.
حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان تاکید کرد: آمریکا تا زمانی که دست از ظلم و ستم ها و تجاوزگری ها بر ندارد، این شعار را خواهد شنید و اگر روزی برگردد و دست از ظلم و ستم بردارد خواهد دید که رفتار مردم جهان با او تغییر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه با انسجام، وحدت و همدلی می توان به قله های رفیع و دست نیافتنی دست یافت عنوان کرد: وحدت و همدلی رمز رسیدن به موفقیت در تمام حوزه ها است.
وی ادامه داد: با وجود تمام تبلیغات منفی دشمنان این حرکت دینی و مذهبی با جمعیت بیشتری نسبت به سال گذشته برگزار شد.
وی ادامه داد: 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است که در تاریخ انقلاب سالروز بازداشت و تبعید امام راحل (ره) در اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون نیز هست زیرا این لایحه عزت ملت ایران را زیر سئوال می برد.
حجت الاسلام عسکری تاکید کرد: 13 آبان ماه همچنین سالروز شهادت دانش آموزان مظلومی است که در اعتراض به رژیم پهلوی در دانشگاه تهران حضور یافته بودند.
خطیب جمعه کرمان افزود: تسخیر شجاعانه لانه جاسوسی آمریکا یکی دیگر از رویدادهای 13 آبان ماه است که انقلاب دوم نیز نامگذاری شده است.
وی یادآور شد: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیاری از کشورها دارند به این نتیجه می رسند که سفارت آمریکا در کشور آنها به لانه جاسوسی تبدیل شده اما مردم ما که سال ها قبل لانه جاسوسی آمریکا در ایران را تسخیر کردند نشان دادند که از نظر درک مسائل سیاسی ده ها سال از سایر کشورها جلوتر هستند.
وی تاکید کرد: مردم در 13 آبان امسال نیز با حضور حماسی در تجمع 13 آبان نفرت خود از دشمنان و کشورهای استکباری را نشان خواهند داد.

**کرمانشاه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: 13 آبان روز نشان دادن اقتدار انقلاب به مستکبران است و به طور قطع با حضور پرشور مردم تبدیل به روزی ماندگار در تاریخ نظام و انقلاب خواهد شد.
آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: روز 13 آبان سال 1358 که لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام (ره) تسخیر شد به روزی مهم و خاطره انگیز برای انقلاب و مردم تبدیل شد.
وی با اشاره به نامگذاری 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: ملت بزرگ و با بصیرت ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب مقابل استکبار ایستادند و نتیجه آن اقتداری است که امروز دشمنان درجه یک ایران نیز به آن معترف هستند.
وی ادامه داد: ایستادگی ایران در برابر استکبار باعث عصبانیت آن ها شده است و ناموفق بودن توطئه هایشان برای شکست انقلاب و تغییر مسیر آن بر خشمشان علیه جمهوری اسلامی افزوده است، البته آن ها بخوبی می دانند کاری در مقابل ایران نمی توانند از پیش ببرند و محکوم به شکست هستند.
آیت الله علما یادآوری کرد: روز 13 آبان پیش رو فرصت مناسبی برای اثبات ناکارآمد بودن سیاست های آمریکا علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و حضور پرشور مردم در مراسم این روز پایه های دنیای استکبار را سست تراز قبل خواهد کرد.
امام جمعه کرمانشاه با دعوت از عموم مردم برای حضور در مراسم راهپمیایی روز 13 آبان، گفت: هر قدر این حضور پرشورتر باشد مستکبران زمان بیشتر در مقابل ایران و انقلاب اسلامی عقب نشینی می کنند.

**یاسوج
امام جمعه موقت یاسوج گفت: شکست تحریم های جدید آمریکا علیه ایران که وعده اعمال آنها در 13 آبان امسال از سوی دولتمردان این کشور جنایتکار داده شده قطعی و حتمی است.
حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: هدف اصلی آمریکا از چنین اقدامی تقابل همه جانبه با نظام، انقلاب، کشور و ملت ایران است اما باید این نکته مهم را به خوبی بداند که باز هم دچار شکست می شود.
وی با اشاره به در پیش بودن یوم الله 13 آبان، افزود: این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و نماد مقابله ملت ایران با نظام سلطه است.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: سه رویداد مهم تاریخی این روز شامل تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 1343، شهادت دانش آموزان از سوی رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 است.
حجت الاسلام حسینی صدر عنوان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یک حرکت مهم انقلابی بود و امام خمینی (ره) نیز آن را انقلاب دوم نامیدند.
وی ابراز داشت: مهمترین دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شامل اثبات پوشالی بودن قدرت این کشور جنایتکار برای ملت های مختلف دنیا، شکست مفتضحانه آن در منطقه خاورمیانه و جهان و خنثی شدن توطئه های بعدی استکبار جهانی علیه نظام و انقلاب است.
امام جمعه موقت یاسوج گفت: یکی از مبانی اندیشه سیاسی امام راحل استکبارستیزی و مبارزه با نظام سلطه بود و همواره نیز بر آن تأکید داشتند.
وی افزود: آیین پیاده روی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان هیچ مشابهی در دیگر نقاط دنیا ندارد و همه ساله نیز باشکوه تر از قبل برگزار می شود.

**گرگان
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به این که ما با دنیا دشمنی، جنگ و دعوا نداریم، گفت: تنها کسی که امروز پرچمدار دشمنی و ضربه زدن به مردم ایران شده، آمریکا است و سعی دارد از هر راهی به ایران ضربه بزند.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه گرگان افزود: امروز شاهد برخی از تحریم ها و تهدیدات هستیم که به دور از انسانیت است، به طوری که دست به تحریم دارویی در برخی کشورها مانند یمن زده و مردم بیگناه آن را به بدترین روزگار تبدیل کرده است و حتی از جنگ بیولوژیک هم استفاده می کند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که آمریکا سعی دارد به طرق مختلف بویژه از افغانستان و مرزهای غربی تکفیری ها را وارد ایران نماید، خاطرنشان کرد: وقتی این تکفیری ها در نیجریه عزاداران اربعین را به گلوله می بندند و به شهادت می رساند، مشخص است به هیچ چیزی رحم نمی کند.
نورمفیدی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل نیز گفت: راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان، پدافند غیر عامل خوبی در برابر تهدیدات دشمنان است و با توجه به این که دشمن از سوی خلیج فارس ما را در تهدید و تحریم قرار می دهد، این نقطه محل امنی برای تامین نیازهای کشور و ایستادگی در برابر این تحریم ها است.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: دشمن به غیر از تهدیدات نظامی، تهدیدات دیگری علیه ایران و سایر کشورها انجام می دهد که ایستادگی و مقاومت در برابر آنها همان مساله پدافند غیر عامل است.

**خرم آباد
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ملت ایران از جمله جوانان و دانشجویان شعار ' مرگ بر آمریکا' را به یک شعور سیاسی تبدیل کرده اند.
آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد با اشاره به روز 13 آبان افزود: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مصادف با وقوع سه مناسبت مهم است.
وی اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره)، شهادت تعدادی از دانش آموزان در اعتراض به جنایات شاه و آمریکا، مساله کاپیتولاسیون که امام پرچمدار مبارزه با آن بود که سپس به تبعید ایشان منجر شد،حوادث مهم 13 آبان هستند که جنایت آمریکا در این وقایع مشترک است.
وی با اشاره نفریت مردم ایران نسبت به آمریکا تصریح کرد: برخی سوال می کنند چرا پس از 40 سال همچنان شعار مرگ بر آمریکا سر داده اید که باید به آنان توضیح داد این شعار پاسخ رفتار غیرانسانی و کردار وحشیانه آمریکا نسبت به ملت ایران و یک ضرورت است.
خطیب جمعه خرم آباد با طرح این پرسش که چرا دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر کردند گفت: آمریکا پس از پیروزی انقلاب در صدد کودتای دیگری همچون 28 مرداد بود تا شاه را برگرداند و سلطه خود را ادامه دهد که این اقدام انقلابی در مقابله با این امر بوده است.
آیت الله میرعمادی خطاب به افرادی که نتیجه شعار مرگ بر آمریکا را می پرسند، اظهار داشت: این شعار قدرت امریکا را رو به افول و نابودی کشانده است.
وی اضافه کرد: آمریکا هم مانند شوروی سابق متلاشی می شود و شکست آن در حمله ایران به طبس، شکست سیاست هایش در خاورمیانه و شکست ادعای کدخدایی دنیا نمونه های این واقعیت هستند.
وی گفت: برای اینکه ملت ایران 13 آبان را فراموش کنند تحریم مرحله دوم را در این روز قرار داده اند تا پیام دهند می توانند ایران را شکست دهند اما مطمن باشند 13 آبان امسال هم پیروزی دیگری برای ملت ایران اسلامی رقم خواهدخورد.
امام جمعه خرم آباد گفت: 13 آبان امسال در چهلمین سال پیروزی انقلاب، همه در راهپیمایی شرکت می کنند و روحیه استکبار ستیزی خود را بار دیگر به نمایش خواهند گذاشت.

**اراک
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حضور مسلمانان 60 کشور جهان در حماسه اربعین امسال اتحاد، همدلی و همبستگی دنیای اسلام را به رخ جهانیان کشید.
آیت الله«قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: مسلمانان جهان پس از گذشت یک هزار و 380 سال از جریان کربلا و عاشورا با حضور انسجام بخش و عزت آفرین در آیین اربعین امسال عظمت و اتحاد دنیای اسلام را به رخ دشمنان اسلام، قرآن و جهانیان کشیدند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با گرامیداشت روز 13 آبان افزود: این روز یکی از روزهای بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: روز 13 آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و تبعید امام خمینی(ره) در این روز به کشور ترکیه آغازی برای پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی رژیم طاغوت در سال 57 بود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: آمریکا از ابتدای انقلاب تحریم های ظالمانه ای را علیه ملت ایران اسلامی اعمال کرده است و مردم با اتحاد و همدلی تمامی توطئه های دشمنان را در طول 40 سال گذشته نقش بر آب کرده اند.
وی ادامه داد: اکنون نیز استفاده از ظرفیت های داخلی، هماهنگی و همراهی دستگاه ها اجرایی و مردم با یکدیگر، مبارزه با فساد، قاچاق کالا و جلوگیری از واردات غیر ضروری کلید ایستادگی در برابر تحریم های دشمنان است.

**ساری
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: تبلیغات و ترساندن مردم از شروع تحریم نفتی روز 13 آبان ماه تنها یک جنگ روانی از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.
آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: آمریکا هرگز قادر به تحریم کلی نفت ایران نیست زیرا برخی از پالایشگاههای جهان صرفا برای نفت ایران ساخته شده اند.
وی توضیح داد: ایجاد جنگ روانی و فاصله انداختن بین مردم و نظام الهی از اهداف بزرگ دشمنان به سرکردگی آمریکا و نظام صهیونیستی است.
امام جمعه ساری گفت: برگزاری مراسم معنوی از قبیل نماز جمعه، سوگواری امام حسین(ع)، 22بهمن، روز قدس و روز 13 آبان که روز اسکتبار ستیزی است از جمله اقداماتی است که بشدت موجب اذیت و آزار دشمنان می شود.
خطیب جمعه ساری افزود: وقوع انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس از ایران کشوری نمونه و معنوی ساخته و همه آزاد اندیشان پیرو راه ولایت فقیه شده اند.

**بندرعباس
امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته با تاکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز 13 آبان ماه، بیان داشتند: تحریم های امریکا تاثیری بر مقاومت و اتحاد ملت ایران ندارد.
خطیبان جمعه هرمزگان اظهار داشتند: دشمن با جنگ روانی سعی در ایجاد ناامیدی و ترس و نگرانی در میان ملت ایران دارد، در حالی که مردم ایران اسلامی همواره متحد و یکدل بوده و با تبعیت از مقام معظم رهبری تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

**همدان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان بیان کرد: خواب های ترامپ علیه ایران برای 13 آبان روز استکبار ستیزی به طور حتم تعبیر نمی شود.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان خاطرنشان کرد: همانگونه که رژیم صهیونیستی در جنگ 6 روزه با حمله به کشورهای همسایه مدعی بود که انتقام خیبر را گرفته ترامپ هم می خواهد انتقام تسخیر لانه جاسوسی را بگیرد.
وی اضافه کرد: داغ 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بر دل و قلب ترامپ مانده و رئیس جمهور آمریکا با تحریم درصدد انتقام است.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآوری کرد: یک زمان هم عنوان شد انقلاب اسلامی در کمتر از 2 ماه فرو می پاشد که این خواب ها تعبیر نشد.
آیت الله طه محمدی یادآوری کرد: در پی تسخیر سفارت آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 58، دشمن می خواست با عملیات نظامی جاسوسان را آزاد کند که واقعه طبس رخ داد.

**یزد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سند الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت، چشم انداز 50 ساله و مبانی کشورداری است که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به سند الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است ، گفت: با توجه به اینکه امروز تمام ' ایسم ' ها و نظام های فکری در دنیا از بین رفته و نتوانسته اند بدون حضور خدا برای مردم کاری کنند باید به اصل اسلام و خداشناسی برگردیم.
وی افزود: باید به اصل آنچه خدا مشخص کرده و نیز خداشناسی برگردیم به همین دلیل، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، پنج مبنای خداشناسی ، انسان شناسی ، جهان شناسی ، جامعه شناسی و ارزش شناسی را در این سند ، محور قرار داده اند.
امام جمعه یزد با بیان اینکه باید با استفاده از این سند، اشتباهات را اصلاح کرد ادامه داد: برای این کار باید در مرحله اول ، بچه ها در مدرسه از ابتدا با این محورها آشنا و بزرگ شوند و با پیگیری اجرای بندهای سند الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت ، توطئه دشمنان از بین برود .
ناصری با اشاره به در پیش بودن 13 آبان اظهار داشت : همزمان با این روز سه واقعه اتفاق افتاده که 2 مورد آن ، قبل از انقلاب اسلامی و یکی بعد از انقلاب اسلامی بوده است.
وی افزود: روز دانش آموز و مبارزه با استکبار ، روز تبعید حضرت امام خمینی (ره) بعد از سخنرانی درباره کاپیتالاسیون در سال 1342به ترکیه و بعد آن به نجف اشرف که قبل از انقلاب بوده است و دیگری تسخیر لانه جاسوسی و سفارت آمریکا مربوط به بعد از انقلاب ، بنابر این باید این روز را گرامی داشته و علیه استکبار جهانی در راهپیمایی شرکت کنیم.
**1596**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی