میزبانی 24 ساعته مرز مهران از زائران/پیش‌بینی بازگشت روزانه بیش از 160 هزار نفر از ایلام


میزبانی 24 ساعته مرز مهران از زائران/پیش‌بینی بازگشت روزانه بیش از 160 هزار نفر از ایلام

استاندار ایلام از تردد یک میلیون و 410 هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات خبر داد و گفت: مجموعه بهداشت و درمان در مرز همه زائران را مورد معاینه قرار می دهد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص پیش بینی های صورت گرفته برای خدمات رسانی به زائران اربعین در زمان بازگشت به کشور، گفت: امروز حدود 78 هزار نفر از مرز مهران به کشور بازگشته اند و پیش بینی می شود این رقم تا ساعت پایانی شب به بیش از 100 هزار نفر برسد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مجموعا یک میلیون و 410 هزار نفر تاکنون از مرز مهران به عتبات عالیات رفته اند، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و 72 هزار زائر به عراق وارد شده و مابقی به کشور وارد شده اند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود طی سه روز آینده ورود زائران از مرز مهران به کشور روزانه به بیش از 160 هزار نفر برسد، ادامه داد: بر این اساس تلاش شده موکب های داخل کشور تا سه روز بعد از مراسم اربعین برای خدمت رسانی به زائران برپا باشد.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه مجموعه های امدادرسانی و پلیس راهور در مسیرهای مواصلاتی مستقر هتند تا از بروز حوادث جلوگیری شود، گفت: این مهم در حالیست که حدود 3 هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه بهداشت و درمان در مرز همه زائران را مورد معاینه قرار می دهد، تصریح کرد: بر این اساس افرادی که مشکوک به بیماری باشند مورد آزمایش قرار می گیرند و جواب آزمایشات زائران حداکثر به مدت 24 ساعت بعد به دستشان می رسد. همچنین اگر مشکوک به بیماری خاصی باشد در بیمارستان تحت مراقبت قرار خواهند گرفت.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه خروجی زائران در استان ایلام نسبت به گذشته 11 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: یادآور می شود مرز مهران به صورت 24 ساعته میزبان زائران اربعین حسینی است و تمام امکانات از جمله اسکان، تغذیه و غیره نیز به میزان کافی فراهم شده است.

پایان پیام/561

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا