هدف قیام امام حسین(ع) موجب عظمت امروز اربعین است


هدف قیام امام حسین(ع) موجب عظمت امروز اربعین است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس گفت: هدف امام حسین(ع) موجب شده تا فارغ از هر دین و مذهبی همه او را قبول داشته باشند و علاقمند شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام و المسلمین علی جعفرنژاد در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و اهمیت قیام امام حسین(ع)، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند «ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا» که نسبت به امام حسین(ع) در قلب مومنان حرارت و محبتی وجود دارد که هرگز سرد نمی شود.

وی، با اشاره به دلایل حب حسینی در دلها، افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) به این دلیل قیام کرد که گفت دین پیامبر منحرف شده، مگر نمی بینید کسی به طرف حق نمی رود و کسی نهی از باطل نمی کند، یعنی الان زمانه به طوری تغییر کرده که همه از حق روی گردان شده و از باطل حمایت می کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس، ادامه داد: خداوند از همه ما وعده گرفته که در مقابل باطل ایستادگی کنیم و طرفدار حق باشیم به همین دلیل امام حسین(ع) فرمود من قیام می کنم تا امر به معروف و نهی از منکر کنم و سیره جدم رسول الله و پدرم را جاری کنم.

حجت الاسلام جعفرنژاد، با بیان این که امام حسین(ع) شهید شد تا دین خدا زنده بماند، تصریح کرد: در مسیر پیاده روی اربعین شاهد حضور مسیحیان و پیروان ادیان دیگر بودیم و زمانی که از آن ها دلیل این حضور را سوال کردیم گفتند پیامبر ما و شما با هم فرق دارد اما امام ما یکی است، چرا که هدف امام حسین(ع) موجب شده تا فارغ از هر دین و مذهبی همه او را قبول داشته باشند و علاقمند شوند.

وی، با اشاره به پیام های پیاده روی اربعین که با شکوه میلیونی برگزار می شود، تاکید کرد: این همایش میلیونی مسلمانان بیانگر این است که وعده خداوند محقق شده و دنیا به این سمت می رود که بندگان صالح خدا روی زمین ظهور می کنند و همه مردم از هر نقطه دنیا به دنبال حق طلبی هستند، چراکه همه معتقد به ظهور منجی هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس، با اشاره به این که تلاش دشمن در کمرنگ کردن حضور مسلمانان در اربعین بی نتیجه بوده و تلاطم های اقتصادی اخیر در ایران تاثیری بر این پیاده روی ندارد، اذعان داشت: اولا پیاده روی اربعین تنها خاص مردم مسلمان ایران نبوده و نمی توان گفت تلاطم های اقتصادی ایران بر حضور مردم تاثیر داشته است.

حجت الاسلام جعفرنژاد، ادامه داد: مردم ایران اگر انقلاب کرده اند تا مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد، این انقلاب اسلامی بر پایه مسائل اقتصادی نبوده و اقتصاد تاثیری در باورهای مردم ندارد، و در هر شرایطی باشند سعی در رسیدن به باورهای خود دارند که گاه با گذشتن از جان و مال خود، گاه با تحریم های اقتصادی و گاه با مقابله با استکبار این هزینه ها را می پردازند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها