براری: تیم وزنه برداری جوان هست اما ضعیف نیست/ قبلا هم با کبدی همکاری داشتم


براری: تیم وزنه برداری جوان هست اما ضعیف نیست/ قبلا هم با کبدی همکاری داشتم

وزنه بردار ملی پوش ایران معتقد است، تیم ملی وزنه برداری با اینکه جوان شده اما ضعیف نیست و شرایطش مشابه سال 2013 است که کسی انتظار نداشت، نتیجه بگیرد.

محمدرضا براری در گفت و گو با ایسنا درباره ناکامی در بازی‌های آسیایی و اعزام به مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان که فرصت دیگری برای او محسوب می‌شود، بیان کرد: نمی‌توان گفت بازی‌های آسیایی را فراموش کرده‌ام اما می‌خواهم در مسابقات جهانی نتیجه خوبی بگیرم. با تغییر وزن ۱۰۵ به ۱۰۹ کیلوگرم هم دیگر نمی‌خواهد وزن کم کنم و راحت‌تر هستم و می‌توان وزنه‌های بهتری زد. البته الان تمرینات فشرده شده به طوری که آخر تمرینات همه از پا می‌افتیم اما به نظرم خوب است و این جواب می‌دهد اگر این تمرینات را تحمل کنیم می‌توانیم عملکرد خوبی در مسابقات جهانی داشته باشیم. فعلا از رکوردهایم راضی نیستم اما در دو هفته آینده مطمئنا شرایط عوض می شود.

براری در مورد حضور نداشتن برخی عنوان‌داران ایران در مسابقات جهانی نیز گفت: نبود آنها به تیم ضربه می‌زند چون تیم راحت‌تر می‌توانست روی سکو برود اما بالاخره یک روزی ما که سن و سال‌دار هستیم باید کنار برویم و جوان‌ها بیایند. الان شرایط مثل ۲۰۱۳ است که کسی انتظار نداشت تیم نتیجه بگیرد چراکه نفرات المپیکی نبودند. تیم الان هم جوان هست اما ضعیف نیست.

او در پاسخ به این پرسش که احتمال دارد بعد از مسابقات جهانی بخواهد خداحافظی کند، تاکید کرد: جایی که حس کنم دیگر نمی‌توانم کارکنم، مطمئنا کنار می‌روم اما تا جایی که بتوانم کار کنم ، هستم. در ایران جا افتاده وزنه‌بردار که ۲۹-۳۰ساله می شود، می‌گویند پیر شده است اما در کشورهای دیگر ببیند وزنه بردار می تواند مدال بگیرد از او استفاده می کنند. به نظرم بیشتر بحث روانی تاثیر دارد که باعث می شود ورزشکار خداحافظی کند.

وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران در مورد خداحافظی بهداد سلیمی نیز گفت: من در جریان خداحافظی بهداد نبودم در روز مسابقه اش از من خواست کنارش باشم و سعی کردیم به او کمک کنیم تا با روحیه بهتر وزنه بزند. زمانی که خداحافظی کرد خیلی ناراحت شدم و تمام روزهایی که با هم بودیم و سختی‌هایی که کشید جلوی چشمانم آمد. سعید و بهداد هردو دوستان صمیمی من هستند اما دوست داشتم حالا که بهداد خداحافظی کرده با مدال طلا باشد. وقتی بهداد خداحافظی کرد همدیگر را بغل کردیم و گریه کردیم. امیدوارم بهداد هرجا هست سلامت باشد باید از بهداد سلیمی نه تنها در وزنه برداری بلکه در سطح کلان ورزش کشور استفاده شود چراکه نخبه ورزشی است و امثال او که در ورزش باشند کمک می کنند ورزشکاران دیگری مثل خودشان بسازند.

براری در مورد پست گرفتن در فدراسیون کبدی نیز گفت: رییس فدراسیون کبدی کمیته جوانان را به من داد و من قبلا با رییس فدراسیون کبدی همکاری داشتم کارهایی که از دستم برمی آمد را انجام دادم خواستیم بیشتر همکاری کنیم . با ورزشکاران کبدی هم دوست هستم و خودم هم دوست داشتم کمک کنم.

او در پاسخ به این پرسش که چرا باید در کبدی پست بگیرد وقتی سنخیتی بین وزنه برداری و وزنه برداری وجود ندارد، تصریح کرد: این همه سال در ورزش هستیم حالا چه در وزنه‌برداری یا چه در ورزش های دیگر، باید کمک کرد. حالا از هر طریق که می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند