رئیس اداره آمار افغانستان: دستگاه‌های «بیومتریک» رای‌های تکراری را نیز ثبت می‌کند


رئیس اداره آمار افغانستان: دستگاه‌های «بیومتریک» رای‌های تکراری را نیز ثبت می‌کند

به گفته رئیس اداره آمار و اطلاعات افغانستان دستگاه‌های که برای برگزاری انتخابات این کشور بصورت بیومتریک بکار گرفته می‌شوند رای‌های تکراری را نیز ثبت می‌کنند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جاوید رسولی» رئیس اداره آمار و اطلاعات افغانستان اعلام کرد کرد: دستگاه‌هایی که قرار است برای شفافیت انتخابات افغانستان و برگزاری آن بصورت بیومتریک مورد استفاده قرار گیرند امکان ثبت مجدد آرا را دارند.

به گزارش «طلوع نیوز» رسولی گفت: این دستگاه‌ها آرای تکراری را نیز ثبت می‌کنند و تفکیک کردن آرای تکراری از آرای صحیح بر عهده کمیسیون انتخابات افغانستان است.

وی افزود که این دستگاه‌ها علاوه بر ثبت انگشتان دست رای دهندگان می‌تواند تصویر آن‌ها را نیز ذخیره کند اما ثبت شدن تصویر تمام رای دهندگان نیز وابسته به تصمیم کمیسیون انتخابات است.

رئیس اداره آمار و اطلاعات افغانستان تصریح کرد: اگر مشخصات رای‌دهنده‌ای بار دیگر در دستگاه ثبت شود و سیستم آن را شناسایی می‌کند و اگر این فرد به یک مرکز رای‌دهی دیگری نیز برود امکان تکرار رای دادن وجود دارد اما روز پس از انتخابات امکان شناسایی این آرا توسط کمیسیون وجود دارد.

رسولی ادامه داد که این دستگاه‌ها آرای تکراری را نیز ثبت و چاپ می‌کند اما این آرا با عنوان آرای تکراری ثبت شده و این وظیفه کمیسیون انتخابات افغانستان است تا در زمان شمارش آرا رای‌های تکراری را از دیگر آرا تفکیک کند.

«حفیظ الله هاشمی» سخنگو و دبیر کمیسیون انتخابات نیز اظهار داشت که این نهاد هنوز درباره اجباری شدن تصویر زنان در سامانه بیومتریک تصمیم خود را نهایی نکرده است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس