تجهیز به فناوری دیجیتال لازمه صنعت گردشگری است/قزوین رتبه 8 در شاخص توسعه ارتباط کشوری دارد


تجهیز به فناوری دیجیتال لازمه صنعت گردشگری است/قزوین رتبه 8 در شاخص توسعه ارتباط کشوری دارد

در نشست فعالان گردشگری الکترونیک ایران مطرح شد :اگر می‌خواهیم در این رقابت صنعتی زیان نبینیم باید از فناوری دیجیتال برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، امکانات گردشگری، حمل و نقل و خدمات قابل ارایه در این زمینه استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، علی حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، صبح امروز در نشست فعالان گردشگری الکترونیک ایران که در سالن کنفرانس استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بسیج همه ظرفیت‌های استان را برای تحقق گردشگری الکترونیک در استان نیاز خواهیم داشت.

وی افزود: سازمان جهانی گردشگردی شعار امسال را تحول در گرشگری و به کارگیری گردشگری الکترونیک نامگذاری کرده است.

این مسوول ابراز کرد: فناوری الکترونیک و ترکیب آن با صنعت گردشگری می‌تواند راهگشای بسیاری از گردشگران باشد.

تجهیز به فناوری دیجیتال لازمه صنعت گردشگری است/قزوین رتبه 8 در شاخص توسعه ارتباط کشوری دارد

مدیرکل گردشگری استان بیان کرد: رشد مناطق کمتر توسعه یافته و فراموش شده، شغل آفرینی، ایجاد عدالت در حوزه گردشگری از مزایای گردشگری الکترونیک است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد تقاضای بالایی در زمینه گردشگری ملی هستیم، افزود: گردشگری الکترونیک می‌تواند این فرایند را سرعت ببخشد.

این مسوول تشریح کرد: حوزه آی سی تی با سرعت بالایی در حال تحول است و حوزه گردشگردی از این امر مستثنی نیست.

حضرتی‌ها ابراز کرد: دفاتر ارایه دهنده خدمات به گردشگران شاهد این امر هستند که در سال‌های اخیر شیوه‌های سنتی در انتخاب مقصد و خرید بلیط کمرنگ تر شده است.

وی تصریح کرد: اگر راهنمایان گردشگری در این حوزه به صورت سنتی عمل کنند از قافله عقب خواهند ماند.

تجهیز به فناوری دیجیتال لازمه صنعت گردشگری است/قزوین رتبه 8 در شاخص توسعه ارتباط کشوری دارد

مدیرکل گردشگری استان عنوان کرد: در دهه ۸۰ در استان قزوین ۴۳ مهمانپذیر وجود داشت اما افرادی که در جذب مسافر به شکل سنتی عمل کردند از بازار خارج شدند.

این مسوول بیان کرد: افرادی که نمی‌توانند با تغییرات به وجود آمده هماهنگ شوند با چالش‌ها و مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد.

وی تشریح کرد: خدمات باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر قابلیت رقابت، رضایت‌مندی مردم را به همراه داشته باشد.

این مسوول با بیان اینکه تمامی فرایندها در گردشگری باید از ظرفیت‌های آی سی تی بهره ببرد، افزود: تمامی نهادها باید بدانند برای حضور و فعالیت در دنیای امروز باید از فناوری استفاده کنند و راه گریزی وجود ندارد.

تجهیز به فناوری دیجیتال لازمه صنعت گردشگری است

عبدالمحمد زاهدی در نشست فعالان گردشگری الکترونیک ایران که صبح امروز در سالن کنفرانس استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه گردشگری دارای ابعاد متفاوتی است، اظهار کرد: در بحث گردشگری تنها بعد مالی آن مطرح نیست بلکه تاثیر بسزایی در صلح جهانی دارد.

وی افزود: سرعت پیشرفت فناوری ساده‌ترین مشاغل را تحت تاثیر قرار داده است و برای ماندن در هر حرفه‌ای باید شناخت لازم از تحولات و تغییرات دنیا در آن زمینه را داشته باشیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر در هر زمینه‌ای پیشرو نباشیم و پیش‌بینی‌های لازم را انجام ندهیم به راحتی در عرصه فعالیت خود حذف خواهیم شد.

این مسئول بیان کرد: فعالیت‌های اقتصادی مانند پیست دومیدانی است که برای رقابت باید به امکانات لازم برای ایجاد تغییرات مجهز شویم در غیر این صورت از این عرصه عقب خواهیم ماند.

وی تشریح کرد: در تمامی دنیا عده‌ای به علت فقر مادی و یا طرز تفکر قادر به گردشگری نیسند که می‌توان از طریق فضای مجازی گروه دوم را به این مسیله علاقه مند کرد.

تجهیز به فناوری دیجیتال لازمه صنعت گردشگری است/قزوین رتبه 8 در شاخص توسعه ارتباط کشوری دارد

زاهدی تصریح کرد: گردشگر طبیعی و گردشگر بناهای تاریخی باید در موقعیت مکانی حضور فیزیکی داشته باشند؛ تبلیغات در فضای مجازی می‌تواند در زمینه جذب گردشگر عمل کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بخش دولتی و خصوصی برای تسهیل کار گردشگری وظایف متفاوتی را دارند.

این مسوول با بیان اینکه صنعت فعالیتی است که گردش مالی بسیاری دارد، افزود: توریسم و گردشگری به علت بهروه وری بالا امروزه یک صنعت به شمار می رود.

زاهدی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در این رقابت صنعتی زیان نبینیم باید از فناوری دیجیتال برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، امکانات گردشگری، حمل و نقل و خدمات قابل ارایه در این زمینه استفاده کنیم.

وی ابراز کرد: گردشگران در هر مکانی حضور پیدا می‌کنند نیاز به ارتباط با دنیای دیجیتال در بستر اینترنت دارند بنابراین باید این امکان فراهم شود.

این مسوول در پایان افزود: موسسات گردشگری، تورها و هتل‌ها اگر از امکانات دیجیتال برای ارایه خدمات خود استفاده نکنند از این حوزه دور خواهند ماند.

برخورداری بیش از ۵۰۰ روستای استان از اینترنت/ قزوین رتبه ۸ در شاخص توسعه ارتباط کشوری دارد

رضایی نیک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در نشست فعالان گردشگری الکترونیک ایران اظهار کرد: روند توسعه جهانی که برای سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته شده است در صورتی که زیرساخت های لازم در کشور وجود نداشته باشد، تحقق نخواهد یافت.

وی افزود: در استان قزوین ۸۴۲ روستا وجود دارد که ۸۳۰ روستا با ارتباطات متفاوت تلفن، ارتباط برقرار می‌کنند.

این مسوول بیان کرد: همه شهرهای استان دارای پوشش تری جی و فور جی هستند لذا گردشگری الکترونیک در این استان با مشکل مواجه نخواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین تصریح کرد: ۸۵ درصد روستاهای استان دارای تلفن همراه بوده و ۱۰۰درصد روستاها به تلفن ثابت مجهز هستند.

وی تشریح کرد : ۳۵۰ روستا به اینرنت بی سیم و ۱۷۸روستا به اینترنت سیمی استان قزوین مجهز شده‌اند.

این مسوول با بیان اینکه استان قزوین رتبه ۸ در شاخص توسعه ارتباط کشوری دارد، افزود: روستاهای بسیاری در استان در دست کار در زمینه توسعه ارتباطات و زیرساخت‌ها هستند.

رضایی نیک با اشاره به اینکه قزوین در زمینه انتقال داده در میان استان‌ها‌ دارای ۳۲۶ گیگا بایت پهنای باند است، افزود: ۵۰گیگا بایت پهنای باند به استان قزوین اختصاص یافته است که تا کنون ۲۰گیگا بایت آن مورد استفاده قرار گرفته است.

تجهیز به فناوری دیجیتال لازمه صنعت گردشگری است/قزوین رتبه 8 در شاخص توسعه ارتباط کشوری دارد

وی بیان کرد: عدم استفاده از زیرساخت و اینترنت چالش استان ما است و باید از موزه الکترونیک و گردشگری الکترونیک بهره مند شویم.

این مسوول تاکید کرد: اگر برای انجام بسیاری از فعالیت‌ها در ادارات از روش‌های الکترونیک و ارسال ایمیل استفاده نکنیم با چالش‌های متفاوتی در زمینه کاغذ مواجه خواهیم بود.

رضایی نیک با بیان اینکه بهروی در گردشگری پایین است، افزود: اگر در ارایه خدمات به صورت الکترونیک فعالیتی نداشته باشیم با چالش های متفاوتی در زمینه آب و نفت مواجه خواهیم شد.

وی عنوان کرد: مدیران باید رسالت و مسئولیت خود را در مواجه با چالش انجام بدهند؛ حل تمامی چالش ها و مشکلات بر عهده دولت نیست و باید سطح تفکر مدیران و شهروندان در گردشگری تغییر پیدا کند.

این مسوول با اشاره به اینکه عدم استفاده از تکنولوژی خود تحریمی است، افزود: زیر ساخت‌های لازم توسط دولت ایجاد شده است و پهنای باند مورد نیاز برای فعالیت در فضای مجازی در کشور خریداری شده است.

این مسوول گفت: تمامی ادارات استان برای فعال شدن در حوزه گردشگری الکترونیک و سلامت باید با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانیم در این زمینه درآمد زایی داشته یاشیم.

وی تشریح کرد: اگر می خواهیم گردشگر جذب کنیم باید از اپلیکیشن‌ها به خاطر سرعت بالا برای معرفی کشور در اینترنت استفاده کنیم.

تجهیز به فناوری دیجیتال لازمه صنعت گردشگری است/قزوین رتبه 8 در شاخص توسعه ارتباط کشوری دارد

رضایی نیک عنوان کرد: فرهنگ استفاده از گردشگری الکترونیک باید در جامعه ایجاد شود و مدیران و روحانیت استان باید در این زمینه فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: اگر از پهنای باند تنها برای شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد و از بحث کار آفرینی و ایجاد شغل غفلت شود یک تهدید به شمار می رود.

این مسوول ابراز کرد: سومین استان در زمینه ایجاد کارگروه استانی برای تخصیص تسهیلات به گروهای دانش اموزی و دانشجویی هستیم و به افراد ارایه دهنده نرم افزار تا سقف ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات خواهیم داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل