رتبه‌بندی کارآمدی بیمه درمانی در کشور‌های مختلف+ جایگاه ایران


رتبه‌بندی کارآمدی بیمه درمانی در کشور‌های مختلف+ جایگاه ایران

پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مطلبی رتبه‌بندی کارآمدترین نظام‌های درمانی سال 2018 در جهان را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه بلومبرگ در مطلبی رتبه‌بندی برترین کشورها از نظر کارآمدی نظام بیمه درمانی را اعلام کرد.

هنگ کنگ و سنگاپور در این لیست به ترتیب در جایگاه نخست و دوم قرار گرفته اند. این شاخص همچنین نشان می‌دهد با این‌که امید به زندگی در میان شهروندان آمریکا از بیش از 25 کشور بیشتر است، مردم این کشور از نظر درآمد خود بیشترین هزینه را برای دریافت خدمات بیمه درمانی پرداخت می‌کنند. اطلاعات مربوط به بیمه درمانی در حدود 200 کشور مختلف در این شاخص مورد بررسی قرار گرفته است.

این شاخص به منظور رتبه بندی کشورهایی که امید به زندگی مردم آن‌ها دست‌کم 70 سال، سرانه تولید ناخالص داخلی آن‌ها دستکم 5 هزار دلار، و جمعیت آن‌ها بیش از 5 میلیون نفر باشد، طراحی شده است.

بر اساس هرکدام از این طبقه‌بندی‌ها، مردم آمریکا در ازای بیمه درمانی خود، هزینه‌های به نسبت بیشتری پرداخت می‌کنند.

آمریکا با متوسط 9536 دلار، در میان گرانترین بیمه‌های درمانی از نظر هزینه‌های سرانه در جایگاه دوم قرار گرفته است. در این رده بندی، همچنین متوسط هزینه‌های بیمه درمانی در سوئیس بر اساس تولید ناخالص داخلی این کشور، 9818 دلار برآورد شده است. با این حال، علی‌رغم اختلاف 282 دلاری میان واشنگتن و برن، امید به زندگی در سوئیس نسبت به آمریکا 4.2 سال بیشتر است و مردم این کشور به طور متوسط 83 سال عمر می‌کنند.

این شاخص نشان می‌دهد آمریکا با 4 پله تنزل نسبت به سال گذشته، از نظر کارآمدی نظام بیمه درمانی در جایگاه 54 جهان قرار گرفته است.

در مقایسه با شهروندان جمهوری چک که امید به زندگی تقریبا برابری با آمریکا دارند، مردم آمریکا نسبت به تولید ناخالص داخلی این کشور، بیش از دو برابر در بخش بیمه درمانی هزینه می‌کنند؛ به طوری که این رقم در جمهوری چک 7.3 درصد تولید ناخالص داخلی و در آمریکا 16.8 درصد تولید ناخالص داخلی آن اعلام شده است. همچنین گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد سهم بیمه درمانی در تولید ناخالص داخلی آمریکا به زودی به 18 درصد خواهد رسید.

نتایج این رده بندی نشان می‌دهد انگلیس نیز از 10 کشور برتر اتحادیه اروپا در بخش خدمات بیمه درمانی خارج شده است. این کشور با 14 پله سقوط، در جایگاه 35 در این جدول قرار گرفته است.

در این میان، بازده نظام درمانی اسپانیا پس از هنگ کنگ و سنگاپور در جایگاه سوم قرار گرفته است. ایتالیا نیز با بهبود دو پله‌ای نسبت به سال گذشته، در جایگاه چهارم این شاخص قرار گرفته است. ایتالیا در یک تحقیق دیگر از جانب بلومبرگ، از نظر تندرستی و سلامت در رتبه نخست جهان معرفی شده است.

افزون بر این، تایلند با بهبود 14 پله‌ای نسبت به سال گذشته، در جایگاه 27 جهان قرار گرفته است. هزینه سرانه برای خدمات درمانی در این کشور نسبت به سال گذشته با 40 درصد کاهش، به تنها 219 دلار تنزل یافته است و در عین حال، امید به زندگی در میان شهروندان این کشور به 75.1 سال افزایش پیدا کرده است. گردشگری پزشکی در تایلند به عنوان یکی از سریع‌ترین صنایع در حال رشد در این کشور محسوب می‌شود.

این رده‌بندی همچنین نشان می‌دهد ایران در بحث کارآمدی هزینه‌های بیمه درمانی با 9 پله سقوط نسبت به سال گذشته، در جایگاه 39 جهان قرار گرفته است.

جایگاه عربستان سعودی نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته در این رده‌بندی 8 پله تنزل یافته و موجب شد این کشور در رتبه 46 جهان قرار بگیرد. این در حالی است که وضع کارآمدی نظام بیمه درمانی در آلمان یک پله نسبت به عربستان سعودی بهتر اعلام شده است.

رتبه‌بندی کارآمدی بیمه درمانی در کشور‌های مختلف+ جایگاه ایران

رتبه‌بندی کارآمدی بیمه درمانی در کشور‌های مختلف+ جایگاه ایران

انتهای پیام/

اعلام جایگاه ایران در رتبه‌بندی کارآمدی بیمه درمانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)