شهادت علیه قاضی آمریکایی


شهادت علیه قاضی آمریکایی

سنای آمریکا برای شنیدن شهادت زنی که نامزد پست دیوان عالی آمریکا را به سوءاستفاده جنسی متهم کرده است، تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، سنای آمریکا اعلام کرده است که روز پنج‌شنبه آماده شنیدن شهادت زنی خواهد بود که ادعا کرده است برت کاوانا از او سوءاستفاده جنسی نموده است.

این در حالی است که بررسی تأیید صلاحیت نامزد دیوان عالی آمریکا به‌شدت پیچیده شده است. بعد از آن‌که کریستین بلیزی‌فورد ادعا کرد، 36 سال پیش، ‌برت کاوانا در دوران دبیرستان از وی سوءاستفاده جنسی نموده است، انتقادات از نامزد رئیس‌جمهور آمریکا برای دیوان عالی آمریکا بالا گرفت.

سنای آمریکا به‌شدت تحت انتقاد فعالان حقوق زنان قرار دارد تا رسوایی برت کاوانا را موردبررسی قرار دهد و به او رأی اعتماد ندهد.

وکیل خانم فورد گفته است که وی با سنا به توافق رسیده است تا روز پنج‌شنبه در کمیته قضائی به سؤالات جواب دهد. سنای آمریکا رأی‌گیری درباره صلاحیت برت کاوانا را تا مشخص شدن نتیجه جلسه شهادت کریستین بلیزی‌فورد به تعویق انداخته است.

این در حالی است که خانم فورد، پیش‌تر اعلام کرده بود از ترس آزار و تهدیدات جانی در کمیته قضایی مجلس سنا علیه برت کاوانا شهادت نخواهد داد. سنا روز شنبه اعلام کرده بود که تنها یک روز به وی مهلت خواهد داد تا شهادت خود را در کمیته قضایی ایراد کند.

پست دیوان عالی آمریکا، پست مادام‌العمر است و بیم آن وجود دارد که در صورت ورود برت کاوانا، این دیوان به‌شدت در کنترل محافظه‌کاران قرار گیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان