صیاد؛ سلاحی تاکتیکی و ارتقایافته از خانواده «نورینکو»


صیاد؛ سلاحی تاکتیکی و ارتقایافته از خانواده «نورینکو»

اسلحه صیاد 5/56 نوع ارتقایافته سلاح نورینکو CQ 5/56 است که توسط متخصصان صنایع دفاعی بهینه‌سازی‌ شده است البته این سلاح در نشانه‌روی به اهداف با فاصله نه چندان دور به کار می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بُرد کم، وزن زیاد، عمل نکردن در شرایط بد جوی و دشواری در مسلح کردن از عمده ایرادهای سلاح‌های نسل قدیم بود اما با پیشرفت فناوری‌های نظامی شاهد معرفی و عرضه سلاح‌های جنگی هستیم که تعریف جنگ میدانی را متفاوت کردند.

سلاح‌های تهاجمی ساختار و ماهیت جدیدی به خود گرفته‌اند و دیگر مانند گذشته تنها یک کاربرد ندارند؛ این سلاح‌ها بر اساس نوع تعریف و امکانات خود در مأموریت‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان داخلی و تجارب مهندسان متعصب به اقتدار نظام و وطن اسلامی، نوآوری‌های ارزنده‌ای در عرصه نظامی و دفاعی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

اسلحه صیاد 5/56 نوع ارتقا یافته سلاح نورینکو CQ 5/56 است که توسط متخصصان صنایع دفاعی بهینه‌سازی شده است البته این سلاح در نشانه‌روی به اهداف با فاصله نه چندان دور به کار می‌رود. مشخصات این سلاح جنگی را در ادامه می‌خوانید.

کالیبر: 45*5/56 میلی‌متر

وزن: 2/9 کیلوگرم

طول لوله: 50/8 سانتی‌متر

ظرفیت خشاب: 20 تا 30 تیر

برد نهایی: 460 متر

برد مفید: 400 متر

نرخ آتش: 900 گلوله بر دقیقه

سرعت دهانه: 990 متر بر ثانیه

نحوه مسلح شدن: با فشار غیرمستقیم گاز باروت

سیستم نشانه‌روی: ابتدای لوله سلاح و دارای قابلیت نصب دوربین

انتهای پیام/4079/4071/پ


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

غریب آبادی: «بهنام نجفی» 10 هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است؛ او را به ایران برگرد...