برنامه‎ریزی وزارت دادگستری برای نظارت بر قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان


برنامه‎ریزی وزارت دادگستری برای نظارت بر قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان

گروه اقتصاد ــ یوسفیان‌ملا اظهار کرد: اگر عده‌ای بخواهند از شرایط خاص ماه مبارک رمضان سوءاستفاده کنند، قطعا تعزیرات حکومتی وارد خواهد شد. وزارت دادگستری هم اقداماتی انجام داده است و بنده مطلعم گروه‌هایی را بسیج کرده است که هم بر نوع کالاهای مصرفی و هم قیمت آن در این ماه مبارک نظارت کنند.

برنامه‎ریزی وزارت دادگستری برای نظارت بر قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان

به گزارش ایکنا، هر ساله در ایام ماه رمضان، مسئله تنظیم بازار این ماه مبارک و اقدامات نهادهای نظارتی اهمیت پیدا می‌کند؛ چراکه برخی از فروشندگان اقدام به سوءاستفاده کرده و قیمت کالاهای اساسی در این ماه را افزایش می‌دهند که این مسئله موجبات نارضایتی برخی از شهروندان را فراهم می‎کند بنابراین ضرورت دارد که دولت و سایر نهادهای مسئول همانند سال‌های گذشته اقداماتی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان انجام دهند.
عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره اهمیت تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و اقدامات دولت در این زمینه پرداخت و گفت: تجربه هرساله در این ماه مبارک اینگونه است که مصرف برخی از اقلام، مخصوصا مواد خوراکی و پروتئینی بالا می‌رود و اگر دولت، وزارت صنعت، سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات حکومتی نظارت دقیقی در این زمینه نداشته باشند، بعضا مشاهده می‌کنیم قیمت‌ها به نحو غیرقابل قبولی افزایش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: با این اوصاف، دولت هرساله تمهیداتی را می‌اندیشد و حتی برای متخلفان، دادگاه‌های سیار توسط تعزیرات حکومتی در محل کسب و کار تشکیل می‌دهد و کنترل دقیق می‌کنند و تا آنجا که بنده در جریان هستم، این کنترل‌ها در سال جاری هم انجام می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: دولت قول داده است اتفاقات بدی در ماه مبارک رمضان برای مصرف کنندگان رخ ندهد؛ مخصوصا در مورد مرغ و مواد پروتئینی که به دلیل مراسم افطاری که از سنت‌های دیرینه ماست، مصرف آن افزایش پیدا می‎کند.
نماینده آمل در خانه ملت اظهار کرد: سال گذشته وضعیت بازار تا حدودی قابل قبول بود و امسال هم ظاهرا گفته‌اند برنامه‌ریزی‌هایی، هم در مورد قیمت‌ها و هم در مورد نحوه توزیع کالا صورت گرفته است تا این کالاها به صورت سالم به دست مصرف کننده برسد. این موارد اطلاعاتی تقریبی است که بنده دارم و باید جزئیات بیشتر را باید در ایام ماه مبارک رمضان مشاهده کنیم.
یوسفیان‌ملا عنوان کرد: اگر احیانا قیمت برخی اقلام مورد نیاز مردم افزایش پیدا کند، در نهایت سازمان تعیزات حکومتی است که باید در این زمینه اقدام کند اما سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده هم باید حضور فعال در بین صنوف داشته باشد و برنامه‌ریزی کند و از مسئولان امر در اصناف مختلف بخواهد که قوانین را به خوبی رعایت کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: ممکن است به صورت موردی تخلفاتی رخ دهد اما اگر در مجموع، توزیعی که برنامه‌ریزی شده است به موقع انجام شود و کالاهای مصرفی ماه مبارک رمضان به دلیل شرایط خاص این ماه، هر چه زودتر به دست مصرف کننده برسد، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.
وی در پایان گفت: اما اگر عده‌ای بخواهند از این شرایط خاص سوءاستفاده کنند، قطعا تعزیرات حکومتی وارد خواهد شد. وزارت دادگستری هم اقداماتی انجام داده است و بنده مطلعم که گروه‌هایی را بسیج کرده است که هم بر نوع کالای مصرفی و هم قیمت آن در ماه مبارک رمضان نظارت کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید