هشدار نتانیاهو به ایران برای خروج سریع از سوریه


هشدار نتانیاهو به ایران برای خروج سریع از سوریه

نخست‌وزیر اسرائیل با متهم کردن مقامات ایران به دروغگویی گفته چنانچه ایران نیروهای نظامی خود را سریعا از سوریه خارج نکند، اسرائیل به حملات خود علیه مواضع ایران در سوریه ادامه خواهد داد.

هشدار نتانیاهو به ایران برای خروج سریع از سوریه

به گزارش دویچه وله؛ نخست‌وزیر اسرائیل از ایران خواسته تا هرچه سریعتر نیروهایش را از سوریه خارج کند. بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه ۲۵ دی (۱۵ ژانویه) تهدید کرد چنانچه ایران به سرعت از سوریه بیرون نرود، ارتش اسرائیل همچنان به حملات خود علیه مواضع این کشور در سوریه ادامه خواهد داد.

او در جریان مراسمی در تل‌آویو گفت: «دیروز شنیدم که سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته، ایران هیچ حضور نظامی در سوریه ندارد و تنها به آنها مشاوره می‌دهد. پس بگذارید به آنها توصیه کنم، هر چه زودتر از آنجا [سوریه] بیرون بروید، چون ما به سیاست محکم خود برای حمله، همانطور که وعده داده بودیم و در حال انجام آن هستیم، بدون تردید و بی‌رحمانه ادامه خواهیم داد.»

نتانیاهو روز یکشنبه ۲۳ دی (۱۳ ژانویه) در حرکتی کم‌سابقه تأیید کرده بود که اسرائیل به مواضعی که او آنها را "انبارهای سلاح ایران در فرودگاه بین‌المللی دمشق" خواند، حمله کرده است. او افزوده بود اسرائیل صدها بار اهدافی متعلق به ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه را هدف قرار داده است.

نتانیاهو در سخنرانی روز سه‌شنبه خود بار دیگر تأکید کرد "ایران و مأموران تروریستی این کشور چالش مرکزی اسرائیل" به شمار می‌روند و ارتش اسرائیل "از نفوذ نظامی ایران در سوریه جلوگیری کرده است."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)