گفته‌های چهره‌های علمی و دانشگاهی در مورد آیت‌الله رئیسی


چهره ها، شخصیت‌ها، مسوولان و فعالان حوزه علمی و دانشگاهی کشورمان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور فقید ایران را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و رییس جمهور فقید به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

بر همین اساس شخصیت‌ها، مسوولان و فعالان حوزه علمی و دانشگاهی با صدور پیام های جداگانه ای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور فقید ایران را تسلیت گفتند.

محمدعلی زلفی گل: چقدرسخت است باور نبودنت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: چقدر سخت است، باور نبودنت، الحق که سید و سالار اخلاق، ادب و ایمان بودی، امیدوارم با جد خویش و خوبان درگاه ایزدی همنشین و محشور باشید.

روح الله دهقانی فیروزآبادی: مخلص و مظلوم بود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور: مخلص و مظلوم بود و مخلص و مظلوم شهید شد و انا ان‌شاء‌الله بهم لاحقون…

عبدالحسین کلانتری: رجایی وار، نمونه بی بدیلی از حکمرانی مردم پایه بود

معاون فرهنگی‌ اجتماعی وزیر علوم: آیت الله دکتر رئیسی که در چند دهه خدمت در همه عرصه های مختلف علمی، فقهی، قضایی و اجرایی، رجایی وار، نمونه بی بدیلی از حکمرانی مردم پایه، صفای باطن و تواضع، خدمت و تلاش جهادی، بی وقفه و شبانه روزی، مبارزه مستمر با فساد و بی عدالتی، پیگیری مجدانه حل مسائل و مشکلات جامعه و دانشگاهیان و همچون شهید سلیمانی خار چشم دشمنان به ویژه صهیونیسم بوده، به فیض شهادت رسید.

محمدصادق خیاطیان: اعتقاد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نام بلند او را در صفحات تاریخ این مرز و بوم ماندگار خواهد ساخت.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری: باورمندی ایشان به جوانان و نخبگان کشور و اعتقاد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نام بلند او را در صفحات تاریخ این مرز و بوم و خاطره جمعی ایرانیان، ماندگار خواهد ساخت.

عبدالرسول پورعباس: آیت الله رئیسی شخصیتی ممتاز و خدمتگزاری صدیق برای مردم بود

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور: سید محرومان، شخصیتی ممتاز و خدمتگزاری صدیق برای مردم بود و فقدان ایشان ضایعه بزرگی برای کشور خواهد بود. این مجاهد خستگی‌ناپذیر در سال‌های متمادی در مسئولیت‌های گوناگون لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به ملت ایران غافل نشد و تا آخرین لحظات زندگی در این مسیر گام برداشت تا در آستانه سالروز میلاد با سعادت مولای خود حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مسیر خدمت به دیدار حق شتافت و به شهادت رسید.آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، شخصیتی ممتاز و خدمتگزاری صدیق برای مردم بود.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه: اوصاف شهیدان در هستی رییس‌جمهورِ شهید، مستقر بود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اوصاف شهیدان؛ از جمله توحید، تدبیر، حکمت و فضیلت، اخلاص، تواضع، صفا، عقلانیت و تفکر، ولایت‌مداری و مردم‌داری در هستی او مستقر بود.

محمد مقیمی: رئیسی مورد احترام نهاد علم و دانشگاهیان بود

رییس دانشگاه تهران: شهادت مزد تشنگان خدمت است. مشیت الهی بر این تعلق گرفت که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همزمان با ایام ولادت ثامن‌الائمه حضرت امام رضا (ع) به جمع شهدای خدمت بپیوندند. آیت‌الله رئیسی علاوه بر ویژگی‌های بارز و شاخصه‌های عمومی که در زمینه پرورش گفتمان عدالت‌محوری در سپهر ایران و جهان اسلام داشت، دارای مولفه‌هایی خودویژه و ناب در سبک مدیریتی و همچنین عیار ولایت‌پذیری بود؛ مولفه‌هایی که او را ممتاز و متمایز می‌ساخت.

امیررضاشاهانی: آیت الله رئیسی در راه خدمت به مردم به شهادت رسید

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مسیر خدمت به مردم سرافراز ایران اسلامی و حراست از جان و مال و عرض میهن عزیزمان و آرمان‌های والای اسلامی به شهادت نائل آمد و نامی ماندگار از خود بر جای گذاشت. بی‌تردید دست توانای الهی و عزم ملت عزتمند ایران اسلامی مسئولانی جهادگر، متعهد، با عزم و اراده ای پولادین در مسیر خدمت به کشور بزرگ و مقتدر ایران اسلامی را جایگزین این شهیدان والاتبار خواهد کرد.

طهرانچی: پست و مسئولیت برای آیت الله رئیسی مهم نبود

تهران- ایران اکونومیست- رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آیت الله رئیسی خاضع بود و پست و مسوولیت برای او مهم نبود، گفت: امکان نداشت آیت‌الله رئیسی ذره‌ای اظهار وجود و اظهار فضل کند. قلب سلیمی داشت، حرف می‌شنید اما تا خود به یقین نمی‌رسید، اقدام نمی‌کرد.

حسن زمانیان: چشمه جوشان انقلاب فرزندان شایسته خود را تحویل ملت بزرگ ایران می‌دهد

معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران: گرچه سید محرومان و سیدالشهدای خدمت از میان ما رخت بر بست و به ملکوت اعلی پیوست و همنشین سردار دل‌ها سردار شهید قاسم سلیمانی شد، همگان می‌دانیم چشمه جوشان انقلاب همچنان خروشان و بالنده فرزندان شایسته خود را تحویل ملت بزرگ ایران جهت رساندن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله ارواحنا فداه خواهد داد.

علی پورکمالی: شهادت رییس جمهور ضایعه‌ای عظیم و جبران‌ناپذیر است

رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی: بی شک عروج ملکوتی یار وفادار انقلاب، حضرت آیت الله رئیسی و حادثه دلخراش شهادت وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار و جمعی دیگر از همراهان رییس جمهور، ضایعه ای عظیم و جبران ناپذیر است که داغ آن به آسانی قابل تسلی نیست. صفای باطن، تواضع مثال زدنی و شوق خدمت به محرومان و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات و مسائل کشور، از مهمترین ویژگی رییس جمهور شهید در تمام ادوار مسئولیت و خدمت خالصانه وی بود.

دانشگاهیان به سوگ رئیس جمهور نشستند

دانشگاه‌های تهران نیز با اعلام اطلاعیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردندکه به مناسب شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور شهید کشورمان، امروز قبل و بعد از اقامه نماز ظهر مراسمی را برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان برگزار کرده و میزبان عزاداران هستند.

بیشتر بخوانید

به گزارش ایران اکونومیست، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

هیات دولت در پی شهادت رییس جمهور و هیات همراه در بیانیه ای آورد: مسیر پرافتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رییس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد. رییس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت سانحه جانسوز بالگرد، عروج رییس جمهور محبوب و خدوم و مغتنم حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیرعبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حیرت مردم هند از پدیدار شدن یک حلقه در آسمان! + فیلم