پزشک آمریکایی در غزه: بیشتر زخمی‌ها کودک هستند / هشدار بین‌المللی در مورد توقف امدادرسانی


پزشک آمریکایی در غزه: بیشتر زخمی‌ها کودک هستند / هشدار بین‌المللی در مورد توقف امدادرسانی

یک پزشک آمریکایی حاضر در بیمارستان گفت، بیشتر افرادی که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی زخمی می‌شوند کودک هستند و بسته شدن گذرگاه‌ها وضعیت را وخیم‌تر کرده است.

پزشک آمریکایی در غزه: بیشتر زخمی‌ها کودک هستند / هشدار بین‌المللی در مورد توقف امدادرسانی

به گزارش راهبرد معاصر؛ «آدم حموی» جراح آمریکایی داوطلب در بیمارستان اروپایی غزه در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه، تاکید کرد با توجه به بسته شدن کامل گذرگاه‌ها، تیم پزشکی تمام تلاش خود را برای مقابله با موارد پیچیده جراحت‌ها، به ویژه در میان کودکان به کار می‌برد.

حموی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت آنها توانستند لوازم پزشکی و دارو را در کیف خود وارد غزه کنند، اما برای بیمارستان‌هایی که با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی مواجهند، کافی نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد آن دسته از زخمی‌هایی که به بیمارستان منتقل می‌شوند بیشتر کودکان و غیرنظامیان با شرایط پیچیده هستند.

حموی حدود دو هفته پیش به عنوان بخشی از تیم انجمن پزشکی فلسطینی آمریکایی (PAMA) متشکل از ۲۰ پزشک، پرستار و داروساز از ملیت‌های مختلف برای حمایت از سیستم بهداشتی فروپاشیده غزه بر اثر حملات مداوم رژیم صهیونیستی وارد این باریکه شد که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ این وضعیت ادامه دارد.

پس از اینکه رژیم صهیونیستی ۷ مه کنترل گذرگاه رفح را به دست گرفت، حموی و تیمش در بیمارستان اروپایی در خان‌یونس گیر افتادند و این وضعیت مانع از خروج آنها از نوار غزه یا انتقال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه شد. بسته شدن این گذرگاه خروج مجروحان و بیماران را برای درمان در خارج غیرممکن کرده و وضعیت بهداشتی نوار غزه را وخیم‌تر کرده است.

حموی گفت اکثر پزشکان آمریکایی توانستند غزه را ترک کنند، در حالی که هنوز پزشکانی از مصر، سودان، اردن، عمان و استرالیا در غزه گیر افتاده‌اند.

از سوی دیگر، سازمان ملل هشدار داد در صورت تداوم ممانعت از ورود سوخت به غزه، امدادرسانی‌ها طی روز‌های آینده کاملا متوقف می‌شود بنابراین ضرورت دارد که گذرگاه‌ها فورا بازگشایی و جریان کمک‌های بشردوستانه تشدید شود.

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در گفتگو با خبرگزاری آناتولی، وضعیت انسانی در غزه را فاجعه بار توصیف کرد که روز به روز بدتر می‌شود.

او همچنین توضیح داد که کمتر از یک سوم بیمارستان‌های غزه می‌توانند خدمات جزئی ارائه دهند و هیچ بیمارستانی نمی‌تواند خدمات را با ظرفیت کامل ارائه دهد.

رژیم صهیونیستی با وجود صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و با وجود درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر اتخاذ تدابیر فوری برای جلوگیری از «نسل کشی» و بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه به تجاوزات خود علیه مردم این باریکه ادامه می‌دهد که بر اثر آن هزاران فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. / ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس/ نفس بازغی عکسی دو نفره را با عشقش رو کرد!