صبحانه خبری، 20 اردیبهشت 1403؛ از هزینه 200 میلیارد تومانی تشریفات شروع مجلس دوازدهم تا دستورالعمل دادستان کل برای اجرای طرح پلیس درباره حجاب


صبحانه خبری، 20 اردیبهشت 1403؛ از هزینه 200 میلیارد تومانی تشریفات شروع مجلس دوازدهم تا دستورالعمل دادستان کل برای اجرای طرح پلیس درباره حجاب

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. دستورالعمل دادستان کل برای اجرای طرح پلیس درباره حجابحجت الاسلام موحدی دادستان کل کشور با بیان اینکه کلیات طرح نور فراجا مورد...

صبحانه خبری، 20 اردیبهشت 1403؛ از هزینه 200 میلیارد تومانی تشریفات شروع مجلس دوازدهم تا دستورالعمل دادستان کل برای اجرای طرح پلیس درباره حجاب

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

دستورالعمل دادستان کل برای اجرای طرح پلیس درباره حجاب
حجت الاسلام موحدی دادستان کل کشور با بیان اینکه کلیات طرح نور فراجا مورد تایید است و از اقدامات قانونی آنان حمایت می‌کنیم، گفت: برای اجرای صحیح طرح، دستورالعملی از سوی دادستانی کل تهیه شده و به زودی به فراجا ابلاغ می‌شود.

رئیسی: نگاه مغرب زمین در مورد زن و دختر را قبول نداریم
ابراهیم رئیسی گفت: ما نگاه مغرب زمین را در مورد زن و دختر قبول نداریم زیرا که یک نگاه ابزاری است، آن نگاه متحجرانه‌ای که می خواهد زن را از جامعه و نقش افرینی جدا کند را هم قبول نداریم. منزوی کردن زنان را قبول نداریم. نگاهی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند نگاه عمیق اسلام است که معتقد است دختران ما می توانند همسران و مادران ارزشمند باشند و هم می‌توانند در عرصه اجتماع نقش آفرین باشند.

علت تعلیق رابرت مالی ارسال اسناد محرمانه به ای‌میل شخصی اش بود
دو نماینده جمهوری‌خواه کنگره ایالات متحده می‌گویند به اعتقاد آن‌ها، مجوز امنیتی رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به این دلیل به حالت تعلیق در آمده است که او اسناد طبقه‌بندی‌شده را به حساب ای‌میل شخصی خود ارسال و بعد آن را در تلفن شخصی‌اش دانلود کرده است.

وکیل تتلو: موکلم بیشتر اوقاتش را به خواندن قرآن و نهج‌البلاغه می‌پردازد
الهام رحیمی فرد، وکیل مدافع تتلو گفت: موکلم توبه کرده و درصورت آزادی همه چیز بستگی به‌خودش و اطرافیانش دارد. او طرفداران زیادی دارد. از زمانی که وکالت او را برعهده گرفته‌ام و شماره تلفن خودم و دفترم در اختیار طرفدارانش قرار گرفته، نوجوان‌های زیادی با من تماس می‌گیرند و همه‌شان خواسته‌شان این است که هر کاری می‌توانم برای آزادی موکلم انجام دهم و برایش دعا می‌کنند. موکلم از زمانی که در زندان است قرآن می‌خواند؛ حتی نهج‌البلاغه را مطالعه کرده و در جریان دفاعیاتش به آیات قرآن و فرمایشات امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه استناد می‌کرد. موکلم به‌گفته خودش تمام ماه رمضان را روزه گرفت. او به مناسبت ۱۳ رجب، سالروز تولد امیرالمومنین (ع) هم شعری سروده و قصد دارد درصورت آزادی آن را اجرا کند.

بیلبوردهای عجیب شهرداری تهران در حمایت از خرید اتوبوس از چین و تخریب تولیدات داخلی
روی بنر تبلیغاتی شهرداری در ایستگاه‌های مترو که در توضیح و تبیین علت خرید محصول از خارج طراحی شده است، در پاسخ به سوال «چرا خارجی خریدیم؟» و دفاع از تجهیز ناوگان حمل و نقل با محصولات وارداتی از چین نوشته شده است: «قیمت پایین‌تر نسبت به مدل مشابه ایرانی»، «توان شرکت چینی در تامین نیاز تهران در فرصت شش ماهه»، «سرعت لاک‌پشتی خودروسازان داخلی در ساخت»، «نیاز فوری و حیاتی تهران به ناوگان حمل و نقل عمومی جدید»، «کاهش آلودگی هوای پایتخت با ورود سریع ناوگان برقی» و «کاهش مصرف بنزین با اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی در کشور»!

احتمال آوارگی یک میلیون فلسطینی در رفح
آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: درباره حمله گسترده به رفح هشدار می‌دهم. یک میلیون نفر از مردم نمی‌توانند در هوا ناپدید شوند. آنها به محافظت و تداوم فوری کمک‌های انسان دوستانه نیاز دارند.

از تیم ۳۶ نفره پناهدگان المپیک، ۱۴ نفر ایرانی هستند
تیم پناهندگان برای چندمین دوره از بازی‌های المپیک است که مورد توجه قرار گرفته و قرار است در پاریس هم با حضور ۳۶ ورزشکار در این تورنمنت مهم به میدان برود. نکته جالب و در‌عین‌حال نگران‌کننده برای ورزش ایران اینکه تقریبا نیمی از اعضای این تیم را ۱۴ ایرانی تشکیل می‌دهند!

موسوی: رابطه‌ای میان استیضاح وزیر صمت و گرفتن فیدلیتی وجود نداشت
نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس و کاندیدای مرحله دوم انتخابات در تهران گفت: رابطه‌ای میان استیضاح و گرفتن فیدلیتی وجود ندارد. اما اینکه فیدلیتی وارد مجلس شده و برخی از نمایندگان و کارکنان گرفته اند، امر دیگری است. موسوی گفت: در همان ایام مطرح شد که فلانی ماجرای فیدلیتی را تکذیب کرده و گفته چنین چیزی نبوده است. اولا بنده جمع بندی تصمیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی را به بیرون منتقل کردم و بر خلاف اینکه گفتند نظام الدین موسوی گفته که اصلا فیدلیتی در مجلس گرفته نشده است، من این را نگفتم.

وزیر خارجه: رسانه‌ای شدن مساله میدان گازی آرش به مصلحت نیست
امیرعبداللهیان وزیر خارجه درباره میدان مشترک گازی آرش گفت: این موضوع فنی است از اینکه به رسانه‌ها کشیده شود، اجتناب خواهیم کرد به طرف کویتی هم گفتیم کشیده شدن این موضوع به رسانه‌ها به مصلحت دو طرف نیست در این رابطه باید مذاکرات فنی و حقوقی انجام شود.

ساخت و ساز در پارک لاله متوقف شد
مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از توقف ساخت و ساز در پارک لاله خبر داد.

هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی تشریفات شروع مجلس دوازدهم
ارقام و اعداد جداول ۹ و ۱۲ بودجه ۱۴۰۳ نشان می دهد در یکی از ردیف‌ها، مجلس شورای اسلامی قرار دارد که مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بابت «هزینه‌های شروع دوره جدید مجلس» قرار است پرداخت شود. مجلس دوازدهم، اوایل خرداد ماه آینده افتتاح می‌شود.

صداوسیما در مسابقه ۹۰ دقیقه‌ای ۹۵ تبلیغ پخش کرد
در مدت ۹۵ دقیقه بازی دورتمند مقابل پاریسن‌ژرمن، ۹۵ تبلیغ به مدت ۱۸ دقیقه و ۲۴ ثانیه به نمایش درآمد که ۲۰ تبلیغ به مدت یک دقیقه و ۴۷ ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، ۶۵ تبلیغ به مدت ۱۴ دقیقه و ۲۶ ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت ۱۱ تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و ۱۱ ثانیه به نمایش درآمد.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عصر جدید نبرد تئوریسین‌ها